A Szegedi Közlekedési Társaság 2002 és 2008 között becslések szerint 50-60 millió forintért bérelt egy mintegy 20 millió értékű trolit a Technotip Bt.-től, majd az ebből alakuló Kötélpálya Kft.-től. A Technotip Dózsa Gábor tulajdonában volt, majd kinevezésekor családi barátainak adta át az SZKT jelenlegi ügyvezetője, aki a Kötélpályával is folyamatosan megújította a bérleti szerződést. Ezzel az üggyel folytatta "Az SZKT a szegedi BKV" című, a 100 százalékos önkormányzati tulajdonú társaság gazdálkodási visszásságait feltáró sajtótájékoztató-sorozatát csütörtökön a Fidesz-KDNP. A Kötélpálya Kft. és az SZKT üzleti kapcsolatát, illetve a Kötélpálya tulajdonosi hátterét ismertette Kalmár Ferenc, a KDNP frakcióvezetője és Kohári Nándor, a Fidesz frakcióvezető-helyettese. Az önkormányzati képviselőktől megtudtuk: Dózsa Gábor, az SZKT ügyvezetője 2003 májusában vált meg korábbi cégétől, a Technotip Bt.-től, ami Kötélpálya Kft.-vé alakulva Bencsik János és felesége tulajdonába ment át. Dózsa később azt nyilatkozta, nem volt kapcsolata a vevővel, de - mint arra Kohári utalt - egy egykori szegedi internetes újság, a hir6.hu kiderítette, valójában több (családi, munkahelyi) szálon keresztül ismerték egymást. A fideszes politikus elmondta: az SZKT korábbi ügyvezetője még 2002-ben bérleti szerződést kötött a Technotippel egy trolibuszra. Ezt a kontraktust - már a Kötélpályával - Dózsa Gábor az ellenzék információi szerint 2008-ig folyamatosan megújította. A szóban forgó, T-750. számú jármű értékét szakértők 20 millió forintra becsülik. Kalmár ugyanakkor elárulta: a száz százalékban a szegedi önkormányzat tulajdonában működő közlekedési társaság csak 2005-ben, illetve 2006-ban 11,4 millió forint, illetve 10,9 millió forint bérleti díjat fizetett érte. Mindez azt jelenti, hogy 2002 és 2008 között akár 50-60 milliójába is kerülhetett az SZKT-nak a troli, amit jóval olcsóbban akár meg is vásárolhatott volna - fejtette ki a frakcióvezető. A Fidesz és a KDNP azt kérdezi Dózsa Gábortól: miért próbálta félretájékoztatni a közvéleményt, hogy semmilyen kapcsolatban nem állt a Kötélpálya Kft. tulajdonosaival? Milyen konstrukcióban és mennyiért működött az SZKT szolgálatában a T-750-es troli? Nem érzi-e túlzónak a bérleti díjat? Azt is tudni szeretnék, hogyan lehetséges, hogy az SZKT többet fizetett ki a troli bérléséért, mint annak értéke, költött-e a társaság, s ha igen, mennyit a troli karbantartására és felújítására, illetve Dózsa ügyvezetősége alatt mikor és mennyiért rendelt, vásárolt árut, szolgáltatást a Kötélpályától. Kalmár Ferenc megismételte a szerdán elhangzottakat: az SZKT körüli ügyekben a politikai felelősség is felmerül, amit Botka László (MSZP) polgármester sem rázhat le magáról. A megszólítottak azonban továbbra is hallgatásba burkolóznak. Az ezen a héten az ellenzék által felvetett kérdésekre ez idáig sem az SZKT vezetése, sem a tulajdonos önkormányzat nem adott semmiféle választ.