Feleslegesnek tartja a Rókusi körúti csomópont 1,9 milliárd forintból történő kiépítését Kalmár Ferenc (KDNP) és Kohári Nándor (Fidesz) önkormányzati képviselő. Mint sajtótájékoztatójukon elmondták, egy igazságügyi közlekedési szakértő véleménye szerint az M43-as befejezése után 35%-kal fog csökkenni ott a forgalom. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester szerkesztőségünkbe eljuttatott sajtóközleményében cáfolta az elhangzottakat, mint írta, a körforgalom 400 millió forintból épül ki. A szakértői vélemény azt is tartalmazza, hogy 50 millió forintból ki lehetett volna építeni az említett csomópontban egy speciális, a forgalomhoz igazodó lámparendszert, mely alkalmazásával az M43-as autópálya megépítése után is gyakorlatilag várakozás nélkül lehetne keresztülhaladni a csomóponton. Az elektromos tömegközlekedési nagyprojekttel kapcsolatban több problémát is tapasztalhat bárki, aki Szeged utcáin közlekedik. „Február 4-én lesz a hatvanadik napja, hogy az első határidő, 2009. december 3-a nem teljesült” – jelentette ki Kalmár Ferenc önkormányzati képviselő, választókerületi elnök. Mint elmondta, még augusztusban, mint a városüzemeltetési bizottság elnökének azt ígérték a szakemberek és a kivitelező Szeged Pólus, hogy neve napjára, vagyis december 3-ára minden munkálatot be fognak fejezni. „Ehelyett még mindig tocsogunk a sárban Rókuson” – tette hozzá. A pénzek felhasználásával kapcsolatban Kalmár elmondta, hogy igazságügyi műszaki szakértői véleményt készített a beruházásról Juhász István, az ország egész területére kijelölt igazságügyi közlekedési szakértő, akit egy szegedi civil szervezet kért fel a tanulmány megírására. Még a Rókusi körúti csomópont lezárása előtt több alkalommal is végzett forgalomszámlálást a szakember, kitérve arra is, hogy hány román, bolgár, illetve török rendszámú jármű közlekedik arra, hiszen – elkerülő út híján – ezt az útvonalat használják a hazánkon áthaladó kamionok – hívta fel a figyelmet Kohári Nándor önkormányzati képviselő. Juhász István szakértői véleménye tartalmazza, hogy az autópálya és a nyugati elkerülő utak befejezését követően legalább 35%-kal csökken a csomópont forgalma. „Ez pedig indokolatlanná teszi, hogy 1,9 milliárd forintból körforgalom épüljön a csomópontban” – mutatott rá Kalmár. Hozzátette, hogy 50 millió forintból ki lehetett volna építeni egy speciális forgalomvezérelt lámparendszert, mely a torlódások kiküszöbölésével megoldotta volna a közlekedési helyzetet. Ezen felül a járműáradat egy körülbelül 100 méteres, rossz állapotú földúton kénytelen áthaladni jelenleg a körforgalom építése miatt. Kalmár Ferenc azt a kérdést tette fel, hogy egy ekkora beruházásnál miért nem építettek ki 2 millió forintból egy ideiglenes aszfaltos utat. Az uniós források felhasználásával kapcsolatban Kohári Nándor önkormányzati képviselő egy brüsszeli vizsgálat eredményéről számolt be, mely a görög és portugál EU-s csatlakozás után készült 10 évvel. Ez azt tartalmazza, hogy ez idő alatt sok esetben feleslegesen használták fel a pénzeket, ugyanis nagy arányban nem gazdaságélénkítő beruházásokat valósítottak meg belőlük. És mint elmondta, hazánkban is hasonló tendencia figyelhető meg, amire példa a szegedi közlekedésfejlesztés is. A városfejlesztési alpolgármester válasza
A sajtótájékoztató után Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester sajtóközleményben reagált az elhangzottakra: „Amikor egy hónappal ezelőtt Orbán Viktor dühösen kifakadt, azt állítva, hogy Szegeden még a jobboldali szavazók is inkább a jelenlegi szocialista városvezetést támogatják, semmint a helyi Fidesz képviselőit, akkor feltehetőleg arra az alkalmatlanságra és felelőtlenségre gondolt, amit ma Kalmár és Kohári képviselők előadtak. Állításaikat – szokás szerint - nemcsak a szakmaiságon, hanem a tényeken is nemes egyszerűséggel felülemelkedve fogalmazzák meg, amikor azt mondják, hogy a tervezett körforgalom 1.9 milliárd forintból épül és egyébként sincs rá szükség. Ezzel szemben a tény az, hogy a körforgalom 400 millióba kerül és minden valódi közlekedési szakember szerint szükséges, mivel ez kereszteződés az M43-as autópálya elkészülte után is Szeged egyik legfrekventáltabb közlekedési csomópontja marad. Kalmár és Kohári képviselő urak nem mellesleg a tömegközlekedési rekonstrukcióval kapcsolatos pályázat alapvető döntéseit megszavazták” - szól az alpolgármester közleménye.