Gazdaság

A netező magyarok többsége elégedett a banki szolgáltatásokkal

A netező magyarok többsége elégedett a banki szolgáltatásokkal

2013. szeptember 17., kedd
A netező magyarok többsége elégedett a banki szolgáltatásokkal
computer_informatika_szamitogep

Az internetet használó magyarok többsége, 66 százaléka elégedett a Magyarországon működő bankok által nyújtott szolgáltatásokkal, közülük 3 százalék teljes mértékben - derül ki a bankmonitor.hu közvélemény-kutatásából.

A Trend International közreműködésével végzett online felmérés szerint saját bankjukkal még inkább elégedettek a válaszadók. Az ezer fő megkérdezésén alapuló, az internetet használó lakosságra reprezentatív közvélemény-kutatás során 19 százalék válaszolta azt, hogy teljesen elégedett, további 65 százalék pedig többnyire elégedett a szolgáltatásokkal. Az elégedettséget mutatja, hogy a megkérdezettek 62 százaléka egyértelműen ajánlaná saját banki szolgáltatóját rokonainak, barátainak. A felmérés szerint a banki szolgáltatásokkal csupán a megkérdezettek 7 százaléka teljesen elégedetlen, 28 százalékuk többnyire elégedetlen. A saját bank esetében 3 százalék, illetve 13 százalék ez az érték. Arra a kérdésre, hogy mitől korrekt egy bank, a legtöbben azt válaszolták: attól, hogy alacsony költségeket számol fel. A második helyen a biztonságot jelölték meg, illetve majdnem ennyire fontosnak tartották, hogy a pénzintézet minden költségre és kockázatra felhívja a figyelmet. A legkevésbé fontos jellemzőként a rugalmasságot, illetve a termékek egyszerűségét jelölték meg a felsorolt 9 kritérium közül. A válaszadók 60 százaléka annak ellenére sem tartja magasnak a felszámított szolgáltatási költségeket, hogy ezekkel az elmúlt időszakban igen sokat foglalkozott a média. Hat százalékuk kifejezetten olcsóként jellemezte a szolgáltatásokat, 20 százalék szerint inkább olcsó, 34 százalék szerint pedig többnyire elfogadható ezek ára. Csupán 24 százalékuk mondta azt, hogy túlzott költségekkel találkozott, illetve 15 százalék tartja a szolgáltatást drágának. A többiek a "nem tudom" választ jelölték meg. A kutatás második része azt vizsgálta, miként értékeli a lakosság a bankok gazdaságban betöltött szerepét. A megkérdezettek többsége a pénzintézetekre a gazdasági élet szerves részeként tekint, vagyis közel 70 százalékuk úgy gondolja, hogy a bankok tevékenysége elengedhetetlen a modern gazdaság és társadalom működéséhez. Hasonlóan vélekednek a hitelezés fontosságáról is; minden második válaszadó szerint a gazdasági növekedés elképzelhetetlen a hitelezés beindulása nélkül. Arra is kíváncsiak voltak, hogy az átlagember miként ítéli meg az ország vezetése és a bankok közötti viszonyt. A válaszadók 62 százaléka azt a választ jelölte meg, hogy "egészségtelen, sokkal kiegyensúlyozottabb kapcsolatra lenne szükség". A megkérdezettek 37 százaléka gondolta úgy, hogy "vannak vitás kérdések, de a viták normál keretben folynak", illetve mindössze egy százalék foglalta el a "kiegyensúlyozott a kapcsolat" álláspontot. A felmérés egyik legmeglepőbb eredménye, hogy a fizetési nehézségekkel bírók 63 százaléka is kiegyensúlyozottabb kapcsolatot tartana szükségesnek - derül ki az augusztus 26. és 30. között készített, 1038 ember online megkérdezésén alapuló felmérésből.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.