Gazdaság

A szusiban is felhasználnák a Pick egyre népszerűbb mangalicáját Japánban

A szusiban is felhasználnák a Pick egyre népszerűbb mangalicáját Japánban

2013. március 8., péntek
A szusiban is felhasználnák a Pick egyre népszerűbb mangalicáját Japánban

A szusiban és a gőzgombócokban is megjelenhetnek Japánban a Pick Szeged Zrt. mangalica különlegességei, amelyek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a szigetországban - mondták a magyar húsipari cég képviselői a pénteken zárult tokiói Foodex élelmiszer-kiállításon az MTI-nek.

A termék iránti érdeklődést kihasználva a cég a közeljövőben mangalicaalapú debrecenikolbász-különlegességgel is megjelenik majd Japánban, amely Németország után a Pick második legnagyobb exportpiaca. A Pick 2008 óta van jelen a japán piacon feldolgozott termékeivel, amelyek közül különösen a mangalicakészítmények értek el nagy sikert a szigetországban, köszönhetően a termék exkluzivitásának, és annak, hogy a mangalica "ehető nemzeti kincsként" felkeltette a fogyasztók érdeklődését - mondta

Palanovics Norbert

, a Pick helyi képviselője az MTI-nek. A Foodexen - amely Ázsia legnagyobb élelmiszer-ipari vására - egy neves szusiséf és a legnagyobb oszakai gőzgombócétterem-lánc is megkereste a szegedi céget a mangalica felhasználásával kapcsolatban. A Pick és a mangalica eddig több tucat alkalommal szerepelt a japán médiában, és egy híres japán tévés személyiség még Magyarországra is ellátogatott, hogy személyesen "találkozhasson" az állatokkal. A cég standján kiállított kitömött mangalica is rengeteg szempárt vonzott a látogatók és a potenciális vevők részéről. A cég termékeit jelenleg elsősorban nagykereskedelmi forgalomban az éttermek, a japánok mellett a szigetországban dolgozó kínai, illetve hongkongi séfek is vásárolják. A Pick kolbászai és szalámijai emellett a legnagyobb japán élelmiszerüzletekben is kaphatók. A cég recepteket és a különleges japán igényeknek megfelelő minőség-ellenőrzési rendszert dolgozott ki a japán piacra szánt termékeknek, hogy azok megfeleljenek a szigetországi fogyasztók és hatóságok elvárásainak - mondta az MTI-nek

Kuti Zoltán

export vezető és

Izbéki Sándor

export menedzser. A téliszalámi piaci bevezetése azonban további erőfeszítéseket igényel a Foodexen egyedüli magyar cégként megjelenő Pick számára. Míg Japánban jelenleg mintegy 8-10 ezer olasz étterem üzemel, addig alig néhány magyar, ami korlátozza a Pick termékeinek potenciális piacát. A mangalica-eladások ugyanakkor évről évre növekednek, s a cég tervei között szerepel a kínai piacra való belépés is, amihez egyelőre az exportengedély kiadására vár a Pick.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.