Vannak órák, napok, a turistaszezon bizonyos momentumai melyekre megtelik belvárosunk, nyüzsgő élettel telítődik Szeged, de valójában, életszedrűen üres a centrum.
Ezért szerintem szükséges foglalkoznunk a város helyiséggazdálkodásával, tömegközlekedésével, parkolással. Ami a parkolást illeti, ma felfestett csíkok vannak, nem parkolók. Valójában nem szolgáltatás ez, hiszen az autós tulajdonképp a befizetett díjért annyit kap, hogy megállhat. Azt értem, hogy van forgalomszabályozó hatása, de meg lehet ezt oldani másként is. Szegeden nem kell a belvárosban parkolási díjat szedni. Csak feszültséget hoz. A megoldás az lenne, ha az autós a belvárosi zónában ingyen tehetné le az autóját, de korlátozva 1-2 óráig, utána már igen magas büntetést kell fizetnie, ha sokáig marad az autós. Ezt könnyen lehet kamerás rendszerrel ellenőrizni. E mellet építeni kell őrzött garázsokat, amiért már fizetni kell, de lehet kialakítani fizetős parkolókat foghíjtelkeken is, ez már szolgáltatás. A tömegközlekedés helyzetét is újra kell értékelni. Vannak olyan helyek, ahol egymás mellet megy el busz, troli és villamos, ezzel azt érte el a fejlesztő, hogy hatalmas helyet foglalt el, és nincs hatékonyága. Egy tömegközlekedési vonalon nincs szükség mindhárom elemre. Egységes egyensúlyt kell teremteni. Ezzel párhuzamosan a kerékpáros fejlesztéseket tovább kell preferálni, de a kerékpárút nem egyenlő egy felfestett, sárga csíkkal, vagy közös gyalogos-kerékpáros járdákkal. Harmadik elemként pedig vissza kell csalogatni a kereskedőket, hogy legyen miért a belvárosba jönni az embereknek, ne az Árkádba, a kereskedelmi központokba járjanak csak, ahol ráadásul megtalálja azt a parkoló lehetőségeket, amit a városban nem. Sajnos olyan magasak az üzlethelyiségek bérleti díjai, amit nem lehet kigazdálkodni. Valamilyen módon a kiskereskedőket kompenzálni kell. Vagy bérleti díj, vagy adó csökkentésével, vagy más kedvezménnyel. Jöjjenek vissza a kereskedők a belvárosba, de ki lehet alakítani e területen egy minőséget is akár, azokat a vállalkozókat kell megerősíteni, akik nívós dolgokat árulnak. Kedvezőbb feltételeket teremteni, mint a multiknál. Végül pedig figyelni kell a nyári rendezvényekre is, egyrészt, hogy lehetőleg az egész szezon legyen valahogy kitöltve, másrészt szükséges gazdagítani a programokat is, akár kisebb eseményekkel, és mindezt ötvözni a belváros kínálatával, bevonva akár az éttermeket, vendéglőket, kereskedőket. A tervező asztalon kreatívabban kell dolgozni. A témához szorosan kapcsolódik az egyetem kampuszjellegének kialakítása, a fiatalság integrálása, a város mediterrán hangulatának hangsúlyozása a tiszai élet, a Tisza-part fejlesztésével. Ezekről a blogom következő részében részletesebben beszélek majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.