Száguldó információk, okoskodó telefonok, mindennél is többet tudó Tab-ok. A technika és az internet hatalmának bérgyilkosai kezében már ott lapul az ásó. Az ezer sebből vérző nyomtatott sajtó, segítségért sikolt.
A döglegyek már megjelentek, azonban a sírgödröt még kár lenne megásni – véli számos szakember. Ropogós papirusz, archívumot idéző nyomdafesték szag. Idejét múlt hulladék vagy kultúrgyöngyszem? A papírújság léte megosztja az embereket. Mindeközben sorra szűnnek meg a lapok, csökkennek a példányszámok, vagy éppen létszámleépítéssel faragnak a költségvetésen. De vajon érdemes temetni a média legnagyobb múlttal rendelkező különleges alakulatát, a nyomtatott sajtót? A Médiapiac 2010 konferencián több előadó is feszegette a kérdést. Kázmér Judit, a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) elnöke beszédében kihangsúlyozta, hogy a magyar lakosság (felnőtt) döntő többsége, mintegy 90 százaléka sajtófogyasztó. Ez 7 800 000 főt jelent a Szonda Ipsos felmérése szerint. Döbbenet? Az MLE-elnök arra is kitért, hogy a sajtó összesített árbevétele 2008-ban 158 milliárd forint volt – 88,73 milliárd forint a lapeladásból, 69,27 milliárd pedig a sajtóreklámokból tevődött ki.
Nem kell CSI Helyszínelők rajongónak lennünk ahhoz, hogy a dolgok mögé nézzünk egy kicsit. Az okokat vizsgálva, több felsővezető az olvasói, fogyasztói szokások változásában látja a hanyatlást. Az idősebb, papírsajtón felnőtt generációt szépen lassan felváltja a technika bűvöletében élő fiatalság. Persze, ehhez csatlakozott egy „kis” gazdasági világválság, és az új médiumok megjelenése, amely mély sebeket okoztak. Hazánkban még nem annyira, de külföldön már egészen elterjedt az a módi, amelyet az online újságok ismertek fel. Az internet elhatalmasodása egy új fejezetet nyitott az újságot olvasók és a médiumok életében. A lényege, hogy bizonyos tartalmakat, csak bizonyos előfizetési díj fejében érheti el az olvasó. Az összeg nem túl nagy, inkább jelképes, azonban egészébe nézve hatalmas bevételt jelent az újságoknak. Az érintőképernyős okostelefonok, a tabletek megjelenésével bárhol, bármikor olvashatjuk kedvenc lapjainkat, a nyomtatott sajtó árának töredékért. Ráadásul eléggé tökös audiovizuális eszközökkel megspékelve.
Azt, hogy eltűnik-e a föld színéről a nyomtatott sajtó, csak a legpesszimistább állítják. Nem hal meg, csak átalakul - állítja néhány szakember. A bulvár és hírújságok nagyon nyomulnak az interneten, hogy hol áll meg, nehéz megtippelni. Azt azért kijelenthetjük, az online jelenleg nem fojtja meg offline barátját, inkább kiegészítik egymást. Félelemre semmi ok, inkább szálljunk fel a fejlődés szélsebes járatára. Ráadásul akadnak olyanok is, akik szerint ezzel a trenddel csak egyre több újságíróra lesz szüksége a szakmának. Akkor hogy kerülnek ide a döglegyek? Lehet, hogy csak a sebeket gyógyítják…
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.