Vélemény

Tanárnak lenni jó?!

Tanárnak lenni jó?!

2010. január 10., vasárnap
Tanárnak lenni jó?!

Ahogy a tanár, pedagógus szót meghallom, egy kép ugrik be: egy fekete-fehér filmkocka, egy határozott férfival vagy nővel a sok-sok gyerek élén, egy hatalmas katedrán. Nem is ezen van a lényeg, hanem a tantermi hangulaton.

Csend uralkodik, csüngnek a tanár szavain, fel sem merülhetne a fegyelmezetlenség jelző; még, ha nagyon erőltetném se. De ez ma már csak álom?! Egy közhely napjainkból: megváltozott a világ, a gyerekek is. A főiskolákon, az egyetemeken, de máshol is elhangzik sűrűn egy tévhit, mely szerint a tanárképzés szintje is hanyatlóban van ezzel párhuzamosan. Ezt azzal támasztják alá, hogy kevésbé motiváltak a hallgatók, fél vállról veszik a hivatásukat, ellazáskodják az iskolapadban töltött éveket. Ez valóban így lenne? Figyelemmel kísérem a híradásokat, nem árt lépést tartani a hazai eseményekkel, történésekkel. A napokban újabb gyermekverekedés tanúi lehettünk egy szekszárdi középiskolában. Erről készült videók tűntek fel a különböző televízió csatornák adásaiban. Egyszer felpofozzák az egyik tanulót, azután pedig brutalitásba torkollik a szituáció. Manapság már az sem megy csodaszámba, ha tanárverésről számolnak be a televízióban. Sőt nem is egyről. Így kellene, hogy motiváltabbak legyenek a tanárok vagy tanárjelöltek? Vagy a hatalmas fizetésükből adódóan? Illetve a presztízsük kellene, hogy lelkesítse őket? Már, ha lehet még ilyet tulajdonítani nekik. Persze a kérdés sokkal árnyaltabb, mint ez a néhány kiragadott gondolat. Nem volt még szó a tanulók pozitív visszajelzéseiről, ragaszkodásáról, szeretetéről. Ennek fényében pedig mind a pályán levők, mind az erre a hivatásra készülők válaszolják meg maguknak: „Tanárnak lenni jó?!”

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.