Bár Szlovénia fő terméke továbbra is a gyógyturizmus – az ország 15 nemzetközi szinten is ismert gyógyfürdőhellyel büszkélkedhet – az új fogyasztói trendeknek megfelelően a gasztronómia, a borászat és a zöld turizmus kínálata sem hiányzott e fiatal ország prezentációjából.
Szlovénia 24 gasztronómiai régiójának és a 20 borútra felfűzött 3 borvidéke borainak felfedezéséhez az igen jó ár-értékarányú és színvonalú, közel 300 falusi vendégfogadó is ideális kiindulópont. Az ország ezen kívül Európa egyik legzöldebb desztinációjaként az aktív turizmus fellegváraként pozícionálja magát, melyre szinte predesztinálja, hogy területének közel 60%-át borítja erdő, 36%-a pedig a Natura 2000 hálózat része - hallottuk a szlovén idegenforgalmi hivatal illetékesétől a szeptember 12-i szlovén workshopot követő turisztikai prezentáción. Honfitársaink közül mind többen kíváncsiak az európai unió egyik legkisebb tagállamára. Míg a magyar beutazók száma tavaly a korábbi évhez képest 17%-os emelkedést mutatott, a növekedés dinamikája nem csökkent idén sem: az I-VII. hónap adatai szerint 19%-kal többen voltunk kíváncsiak Szlovéniára, mint az előző év hasonló időszakában. Az ország idegenforgalmának töretlen fejlődését a pénzügyi válság sem tudta megtépázni: 2010-ben közel 10%-kal sikerült növelni az idegenforgalmi bevételeket, s a szektor néhány év alatt 9-ről 13%-ra növelte részesedését a szlovén GDP-ben. /Forrás: Turizmus Panoráma Bulletin/
2011. október 8-13. Részvételi díj: 74.500 Ft
Utazás:Légkondicionált autóbusszal (WC, video és/vagy DVD, italautomata)
Szállás:5 éjszaka egy jó 3 csillagos szállodában (a Szlovén-Alpokban, gyönyörű környezetben, wellness részleggel)
Ellátás:Büféreggeli (Félpanziós felár: 17.300 Ft)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.