Szeged

A szegedi BYD-gyár a teljes magyar gazdaság modernizációjához hozzájárul

A szegedi BYD-gyár a teljes magyar gazdaság modernizációjához hozzájárul

4 órája
A szegedi BYD-gyár a teljes magyar gazdaság modernizációjához hozzájárul

A magyar gazdaság következő években várható fejlődését is meghatározhatják azok a beruházások, amelyek idén bekapcsolódnak az ipari termelésbe. A CATL, a BYD és a BMW jelenleg a világ legfejlettebb technológiájával rendelkezik, a magyar gazdaság modernizációja nélkülük elképzelhetetlen - írja a Világgazdaság.

 

 

A lap megjegyzi, érdekes párhuzamba állítani a mai időkkel a 70-es és 80-as évek fordulóját. Akárcsak manapság, akkor is egy energiaválság állította fejre a világgazdaságot, az azt követő sokk hatására pedig teljes iparágak tűntek el a süllyesztőben, hogy aztán átadják helyüket az információtechnológia vívmányainak.

A globalizálódó világrendnek és akkori átalakulásnak Magyarország egyértelműen a vesztese volt, a cserearányromlás mellett az elmaradó modernizáció egy évtized alatt térdre kényszerítette a szocialista tervgazdaságot. 

Most azonban merőben más a helyzet.

A Világgazdaság kiemelte, minden kétséget kizáróan ma az elektromobilitásé és az elektromos átállásé a jövő és ez még akkor is igaz, ha történetesen gyenge a kereslet az elektromos autók iránt és rengeteg gyermekbetegséggel küzd a technológia. Azon túl, hogy jól láthatóan állami támogatások nélkül alig van kereslet a villanyautók iránt, számtalan kérdés nem megoldott, legyen szó az infrastruktúráról, az akkumulátorok újrahasznosításáról vagy hatékonyságukról. Hozzáteszik, ezen ugyanakkor nincs miért meglepődni, egy új technológia bevezetésének rengeteg buktatója van. Emlékezetnek, a belső égésű motoroknak is évtizedek kellettek, hogy kiforrjon a gyártási folyamat.

 

Idén 6000 milliárd épül be a magyar gazdaságba

Az Orbán-kormány időben felismerte, hogy a világgazdaság átalakulása megkezdődött, amiből ha kimarad az ország, súlyos lépéshátrányba kerülhet. Ennek jegyében nyitott kaput a befektetőknek, akik 2020 óta nagyságrendileg 8000-9000 milliárdot ruháztak be, szinte kivétel nélkül az elektromobilitás területére. Ez akkora mennyiségű tőke, ami a teljes gazdaság szerkezetére hatással van.

A teljes külföldi működőtőke állományból csak 2025-ben mintegy 6000 milliárd forint fog bekapcsolódni az ipari termelésbe.

A sort idén a BMW nyitja, majd a kínai CATL és a szintén kínai BYD is megkezdi a gyártását. Érdemes tisztában lenni azzal, hogy az említett cégek jelenleg a világ legfejlettebb technológiájával rendelkeznek, tehát bizton állítható, hogy részt vesznek a magyar gazdaság modernizációjában.

Fontos kiemelni, hogy közben nemcsak az új iparágak képviselői ruháznak be, hanem azok is, akik évek óta itt vannak és a hagyományos iparágak úttörői. A Mercedes tavaly a teljes második félévben két műszakban termelt, hogy átállítsa a gyártósorait, így idéntől már elektromos autókat is gyártani fog. A már említett BMW is a Neue Klasse névre keresztelt modelljével készül meghódítani a világpiacot.

Ami pedig az újakat illeti, 

Magyarország az autóipari forradalom élvonalába találta magát a BYD idetelepülésével. A kínai cég jelenleg a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a tervek szerint amennyiben teljes kapacitáson működik, évente 300 ezer autó fog legördülni a szegedi gyártószalagokról. 

Mindent egybevetve néhány év múlva Magyarországon, akárcsak Szlovákiában, 1 millió fölött lehet az évente legyártott személygépkocsik darabszáma.

A témával kapcsolatban további részletek, valamint európai kitekintés az autóipar átalakulásáról ITT olvasható.

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.