Szeged

Lázár János Szegedről: a következő három-négy évben nagy pörgés lesz

Lázár János Szegedről: a következő három-négy évben nagy pörgés lesz

2024. július 4., csütörtök
Lázár János Szegedről: a következő három-négy évben nagy pörgés lesz

Az építési és közlekedési miniszter egy sor állami beruházást nevesített. Lázár János átfogó vasúti fejlesztést hirdetett meg, de azt is közölte, hogy elkészül a következő tíz év útépítési programja.

 

A 2023-as év volt a magyar építőipar fekete éve – erről is beszélt az építési és közlekedési miniszter az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) podcastjének legújabb adásában, a Spakliban.

Lázár János felidézte, hogy 2022 őszén az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) mintegy 5 ezer milliárd forintnyi állami beruházást állított le. Ez nagyjából 300 építkezést érintett. (Később arra is felhívta a figyelmet, hogy minisztersége alatt 80 új beruházást kezdtek el 3 ezer milliárd forint értékben, ezek java útépítés). Mindezt most úgy kommentálta a tárcavezető, hogy a beruházási stopot „nem lehetett nem észre venni”. 

Az ágazat sokat tisztult, de el kell érni a hatékonyság javulását is. Szintet kell lépni a minőségben, hiszen az építőipari cégek feltőkésítése megtörtént.

Lázár János kitért arra is, hogy a Magyarországnak járó uniós pénzek 55 százalékát továbbra is blokkolják, ezt pedig a magyar kormány külföldi tőkével, FDI-befektetésekkel váltja ki. 

A minisztert kérdezték arról, hogy milyen projekteket tud megígérni az építőiparnak. A kérdés megválaszolását privát és állami részre osztotta. Rámutatott, hogy amennyiben lesz gazdasági növekedés, akkor lesznek beruházások is.

Közölte, hogy mindegyik minisztérium elkészült a maga tízéves beruházási tervével, hogy a saját portfólióján belül mit, mikor és hol szeretne fejleszteni, építeni. Ezzel együtt is elkészült a mélyépítés tíz éves programja, benne autópályákkal, gyorsforgalmi utakkal és a közúthálózat felújításával.

 

Külön a figyelem középpontjába ajánlotta Szegedet

Külön az építőipari vállalkozók figyelmébe ajánlotta Debrecent és Szegedet. Úgy fogalmazott, hogy Debrecen újjáépítése zajlik, amit egy gigantikus ipari fejlesztés tesz lehetővé. Húszezer új munkahely jön létre, a következő években a lakosság 60 ezerrel ugorhat meg.

 Szeged a BYD megjelenésével hasonló út előtt el.

 A következő három-négy évben nagy pörgés lesz, Budapesten kívül is van élet

 – tette hozzá.

Épül a BYD-gyár Szegeden.

 

Halad az elektromos autógyár építkezése

Ahogy beszámoltunk róla, már megérkezett Kínából az elektromos autókat gyártó BYD szegedi üzemének első építőanyag-szállítmánya a szeged-kiskundorozsmai PSP terminálra.

Az épülő BYD-gyár acél csarnokelemeivel érkezett meg az első vasúti szállítmány, a kötegelt egységrakományokat és konténereket -  a lakott területeket elkerülve - közvetlenül a gyár területére szállítják a beruházást végző kínai építőipari vállalkozónak.

A gyár működésének kezdetén napi kétszáz konténert tervez fogadni, ami a későbbieknek háromszáz konténerre is emelkedhet.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.