A magyarok jóval nyitottabbak az új technológiákra mint az európai átlag, azonban kevésbé tudják értelmezni az innovációkról szóló híreket - derült ki a Samsung fogyasztói szokásokat vizsgáló 18 európai országban végzett reprezentatív kutatásból.
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott tájékoztatás szerint a magyarok 58 százaléka nyilatkozott úgy, hogy figyelemmel kíséri az innovációt, és 86 százalékuk mondta, hogy foglalkoztatják a közeljövőben vásárolni tervezett elektronikai eszköz tulajdonságai, szemben az európaiak 25, illetve 45 százalékával. Ezzel együtt jár, hogy a magyaroknak sokkal nagyobb elvárásaik is vannak, mint az európai átlagnak. Míg a magyarok 59 százaléka várja az új berendezéstől vagy készüléktől, hogy megkönnyítse és tegye egyszerűbbé az életét, csak az európaiak 42 százalékának van ilyen igénye a felmérés szerint. A rendelkezésre álló információk értelmezésével viszont gyakrabban gyűlik meg a bajunk: a magyarok 21 százaléka válaszolta, hogy összezavarják az újabb és újabb technológiai szakkifejezések, míg az európai átlag csupán 12 százalék. Míg a magyar válaszadók alig 5 százaléka merte kijelenteni, hogy a közbeszédben forgó minden technológiai kifejezést érti, európai viszonylatban a megkérdezettek több mint 12 százaléka bízik az ilyen irányú jártasságában. A kutatás eredményei alátámasztják azt a sztereotípiát, hogy a férfiak sokkal fogékonyabbak a technológiai újításokra, 16 és 54 éves kor között háromszor annyi nő, mint férfi válaszolta azt, hogy úgy érzi, nem tudja nyomon követni a technológiai fejlődést. Az 55 éves kor felett viszont fordul a kocka és több férfi aggódik amiatt, hogy nem tud lépést tartani a fejlődéssel. Ez a fordulat Európában csak a 65 éves kor felett következik be. Érdekes eredmény a kutatók szerint, hogy a nők mindegyik korosztályban nagyobb százalékban válaszolták, hogy az élet minden területén élvezik a technológia vívmányok előnyeit. A legszembetűnőbb a különbség 16-24 éves korosztályban - férfiak 3 százaléka szemben a nők 20 százalékával -, ami a kor előrehaladtával mérséklődik, de még 65 év felett is kétszer annyi nő érzi így, mint férfi. Az Opinium Research által végzett kutatás 2016. március második felében 10 138 felnőtt online megkérdezésével zajlott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.