A véradás fontosságára és az életmentésre hívják fel a figyelmet annak a hazai motoros közösségnek a tagjai, akik májusban országos kampányt hirdettek.
A tavalyi évhez hasonlóan ismét véradó hónapot szervez a MOL Motoros Family, melynek ötletgazdája
Kárász Róbert
, a TV2 műsorvezetője. A kezdeményezéshez Budapest mellett 21 város csatlakozott, így összesen 24 helyszínen várják az önkéntes véradókat.
Magyarországon leginkább a passzivitás jellemző a lehetséges véradókra. Elszomorító tény: a 4 millió lehetséges donorból csupán 250 ezren adnak vért rendszeresen. A statisztikák szerint a nyári hónapok a legvérszegényebbek, ilyenkor szinte teljesen kiürülnek a vérkészítmény tartalékok. A kampány célja, hogy mozgósítsák a lehetséges véradókat és emellett felhívják a figyelmet az életmentés fontosságára is.
Kevesen tudják, de egy önkéntes véradó, akár 3 másik ember életét is megmentheti, ugyanakkor egy egység levett vérből további vérkészítményeket is elő tudnak állítani, további orvosi beavatkozásokhoz. A véradás emellett egy szűrővizsgálatként is segítséget jelent, hiszen a vércsoport meghatározása mellett a levett véren HIV-, Hepatitisz-B-, Hepatitsz-C és szifilisz tesztet is végeznek. Bővebb információk a Május 1-től 31-ig tartó Véradás kampányról és annak helyszíneiről a
. http://www.youtube.com/watch?v=nEmibVmIbe4
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.