Bulvár

A magyar márkák és állami weboldalak többsége nem mobilbarát a Google szerint

A magyar márkák és állami weboldalak többsége nem mobilbarát a Google szerint

2015. április 10., péntek
A magyar márkák és állami weboldalak többsége nem mobilbarát a Google szerint

A magyar nagy márkaoldalak és állami portálok többsége elbukik a Google új tesztjén, amely azt vizsgálja, mennyire mobilbarát egy weboldal az ite.hu SEO magazin kutatása szerint.

A magazin pénteki közleményében emlékeztet arra, hogy a Google idén év elején jelentette be, hogy április 21-től háttérbe szorítja a mobil keresések során azokat a weboldalakat, amelyek nem mennek át a Google hivatalos tesztjén, tehát nem mobilbarátok. A mostani felmérésben a magazin 200 weboldalt tesztelt, három kategóriában. A leglátogatottabb hazai portálok 27 százaléka nem volt mobilbarát. A vezető magyarországi vállalatoknál még rosszabb az arány, 54 százalékuk bukott el a vizsgán. A kutatás érintőlegesen, mindössze 10 állami portált vizsgált, amelyek közül csupán a parlament.hu mobilbarát a Google szemében. A Google korábban azt nyilatkozta, hogy a márkakeresés esetén a mobil algoritmus vélhetően nem sorolja hátra az adott márka weboldalát, ám az egyéb kereséseknél már igen. Mégis ezeknél a cégeknél a mobil algoritmus nemcsak a látogatószám csökkenését eredményezheti, hanem rontja márkájuk minőségét is - írja az ite.hu.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.