Vízre bocsátották a Szegeden készült Kisfaludyt + FOTÓK



Gőzgép helyett dízel- és villanymotorok hajtják a Kisfaludy gőzös korhű másolatát, melyet Szegeden kezdtek el megépíteni, majd Siófokra szállítottak vízre.
A hétvégén a siófoki kikötőben vízre engedték a Kisfaludy személyhajót. A fémszerkezet a
Mahart Tiszayacht Kft. szeged-tápéi üzemében kezdték el építeni, majd márciusban túlméretes szállítmányként
elszállították Siófokra. A hajó korhű másolata annak az 1846-ban készült Kisfaludy gőzösnek, amelyet
Széchenyi István
avatott fel. Az új Kisfaludy hajó séta- és rendezvényhajóként, valamint egyedüli múzeumhajóként szeli a Balaton vizét. A hajó kisebb módosításokkal, de ugyanúgy néz ki, mint az eredeti 1846-os Széchenyi István által vízre bocsátott Kisfaludy gőzös. Habár gőzgép helyett dízel- és villanymotorok hajtják, a korhű dekoráció mellett az oldalára szerelt lapátok is ugyanúgy forognak, mint egy korabeli gőzhajón. Az új Kisfaludy egy 100 fős sétahajó, amely rendezvényeknek is helyt ad majd, a belső terében pedig egy olyan múzeumot rendeznek be, ami az 1800-as évek hajóséletét mutatja be. A hajó fémszerkezetét a KÉSZ Csoporthoz tartozó Mahart Tiszayacht Kft. készítette. A KÉSZ célja az egykoron híres szegedi hajógyártás újraindítása. Ők építik a szegedi „Mini Kikötő”-t és a hozzá tartozó úszóegységeket is. Szintén Szegeden készül a komáromi Monostori Erőd kikötőjéhez tartozó bejáróhíd és támdorongok is. Hosszú távú terveik között szerepel sólyapályák, más néven csúsztatógerenda, illetve különböző úszóművek felújítása is.