Gőzgép helyett dízel- és villanymotorok hajtják a Kisfaludy gőzös korhű másolatát, melyet Szegeden kezdtek el megépíteni, majd Siófokra szállítottak vízre.
A hétvégén a siófoki kikötőben vízre engedték a Kisfaludy személyhajót. A fémszerkezet a
Mahart Tiszayacht Kft. szeged-tápéi üzemében kezdték el építeni, majd márciusban túlméretes szállítmányként
elszállították Siófokra. A hajó korhű másolata annak az 1846-ban készült Kisfaludy gőzösnek, amelyet
Széchenyi István
avatott fel. Az új Kisfaludy hajó séta- és rendezvényhajóként, valamint egyedüli múzeumhajóként szeli a Balaton vizét. A hajó kisebb módosításokkal, de ugyanúgy néz ki, mint az eredeti 1846-os Széchenyi István által vízre bocsátott Kisfaludy gőzös. Habár gőzgép helyett dízel- és villanymotorok hajtják, a korhű dekoráció mellett az oldalára szerelt lapátok is ugyanúgy forognak, mint egy korabeli gőzhajón. Az új Kisfaludy egy 100 fős sétahajó, amely rendezvényeknek is helyt ad majd, a belső terében pedig egy olyan múzeumot rendeznek be, ami az 1800-as évek hajóséletét mutatja be. A hajó fémszerkezetét a KÉSZ Csoporthoz tartozó Mahart Tiszayacht Kft. készítette. A KÉSZ célja az egykoron híres szegedi hajógyártás újraindítása. Ők építik a szegedi „Mini Kikötő”-t és a hozzá tartozó úszóegységeket is. Szintén Szegeden készül a komáromi Monostori Erőd kikötőjéhez tartozó bejáróhíd és támdorongok is. Hosszú távú terveik között szerepel sólyapályák, más néven csúsztatógerenda, illetve különböző úszóművek felújítása is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.