Bulvár

Mórahalmon tartott továbbképzést a katasztrófavédelem

Mórahalmon tartott továbbképzést a katasztrófavédelem

2013. április 17., szerda
Mórahalmon tartott továbbképzést a katasztrófavédelem
katasztrofavedelem_tovabbkepzes

Több mint fél éve integrált rendszerben működik a katasztrófavédelem szervezetében a hatósági munka ellátása. Az október elseje óta eltelt időszak tapasztalatairól és a területen eredményesebb működését célzó törekvésekről is szólt a mórahalmi Aranyszöm rendezvényházban megrendezett regionális katasztrófavédelmi hatósági továbbképzésen Mógor Judit alezredes, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Hatósági-Koordinációs és Művelet-elemzési Főosztályának vezetője.

Szatmári Imre

ezredes, a katasztrófavédelem Csongrád megyei igazgatója megnyitójában kiemelte a hatósági munkának a megelőzés területén mutatkozó eredményeit a katasztrófavédelmi szakemberek előtt, akik a továbbképzésre Csongrád, Békés és Bács-Kiskun megyéből érkeztek. Tavaly október elseje előtt a szervezet tűzvédelmi, polgári védelmi és iparbiztonsági területei egyaránt végeztek hatósági tevékenységet, azonban az integrációt követően a hatósági osztályokra került ez a tevékenység. A főosztályvezető előadásában kiemelte az információáramlás fontosságát, rámutatva, hogy a katasztrófavédelmi kirendeltségek ügyintézőitől, az igazgatóságok hatósági osztályának munkatársain át a főigazgatóság hatósági szakterületein dolgozókig az információknak - a szolgálati út betartása mellett – szabadon kell áramolniuk, amely a hatékonyabb ügyintézés mellett az esetleg felmerülő kérdésekre mihamarabb megszülető intézkedéseket, és a jó gyakorlatok átvételét eredményezheti. A közvetlen információáramlást szolgálta az is, hogy az OKF az országban hat településen szervezett olyan regionális továbbképzést, ahol a szakemberek első kézből értesülhetnek az aktualitásokról, míg az országos szakmai vezetők is közvetlenül találkozhatnak a területen felvetődő kérdésekkel, véleményekkel. A főosztályvezető kiemelte a hatósági ügyekben tett lépéseket naponta rögzítő HADAR rendszer eddigi működése alatt szerzett jó tapasztalatokat, kiemelve, hogy ennek köszönhetően a korábban akár fél napig is elhúzódó információgyűjtés percekre rövidült.

Mógor Judit

szólt arról is, hogy a katasztrófavédelem informatikai rendszere két európai uniós projekt segítségével kerül megújításra, ezek közül az egyik egy egységes szoftver rendszer kifejlesztését teszi lehetővé, míg a másik az igazgatóságok, kirendeltségek és hivatásos tűzoltó-parancsnokságok számítógépeinek megújítására biztosít keretet. Az értekezleten a negyedéves veszélyhelyzeti prognózis készítéséről és annak beválási vizsgálatáról

Huszár Tibor

ezredes, a Csongrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgató-helyettese tartott előadást, bemutatva a megye veszélyeztetettségét és a szabadtéri tüzek megelőzéséért tett intézkedéseket.

Angyal István

alezredes, az BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Hatósági-Koordinációs és Művelet-elemzési Főosztályának helyettes vezetője ismertette az Építési engedélyezési eljárást támogató digitális rendszer bevezetésének tapasztalatait, amelyek alapján a rendszert fejlesztették, valamint a gyakorlati példákon keresztül mutatta be a HADAR, a hatósági adatszolgáltatási rendszer fejlődését, majd a továbbképzésen a három megye szakterületi vezetői az integrált hatósági tevékenység helyi sajátosságait mutatták be a szakemberek számára.

Forrás:

Csongrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.