Bulvár

Újabb háborús repülőgéproncs került elő

Újabb háborús repülőgéproncs került elő

2011. augusztus 9., kedd
Újabb háborús repülőgéproncs került elő

Egy szovjet Il-2-es csatarepülő szárnyának darabjait és a szárnyban lévő 23 milliméteres páncéltörő ágyút fordított ki a munkagép a Komárom-Esztergom megyei Kömlőd határában - mondta a Magyar Roncskutató Egyesület titkára kedden az MTI-nek.

A Szolnoki Repülőmúzeumban dolgozó

Magó Károly

tájékoztatása szerint további kutatások szükségesek a gép részeinek megtalálásához és a pilóta kilétének megállapításához, mert a második világháború idején ebből a géptípusból sok zuhant le Magyarországon, illetve a környéken is több földet érés történt. Kömlőd alpolgármestere,

Madari Ferenc

kedden reggel tájékoztatta az MTI-t, hogy egy munkagép hétfő délután, tarlóhántás közben, egy gépágyút, több alumíniumdarabot és lőszereket fordított ki a földből. Madari Ferenc hozzátette, hogy a föld alatt további, nagyobb darabok lehetnek, mert a traktor a roncsok második érintésekor már nem tudott tovább menni. Az alpolgármester elmondta: a település környékén a második világháborúban lezuhant egy repülőgép, amelyet már évtizedekkel ezelőtt kiástak. A most megtalált roncsok ettől a helytől 200-300 méterre kerültek elő.

Az Iljusin Il-2 "Sturmovik" a szovjet Vörös Légierő által tömegesen gyártott és bevetett standard egymotoros csatarepülőgép volt a második világháborúban és az azt követő években. Fegyverzetét két 23 milliméteres gépágyú és két 7,62 milliméteres géppuska alkotta, melyek mindegyikét a szárnyakba szerelték. Ezeken felül a hátsó lövész rendelkezésére állt egy 12,7 milliméteres géppuska is, mely a viszonylag lassú vadászbombázó hátsó légterét tarthatta tűz alatt a sokkal gyorsabb német vadászgépekkel szemben - több-kevesebb sikerrel. Fegyverzetét ezen felül 600 kilogrammnyi bomba vagy 4 rakéta egészíthette ki, melyeket a bombázó doktrínának megfelelően alacsonyan szállva, vagy zuhanórepülés közben oldhatott ki a pilóta. Egyes típusokat 37 milliméteres gépágyúkonténerekkel szereltek fel, melyek pusztító hatással voltak az ellenséges, vékonyabb páncélzatú harcjárművekkel szemben. A kömlődi lelet esetében talált gépágyú a fentiek alapján arra utal, hogy a gép szárnya kényszerleszálláskor, esetleg az előtt, még a levegőben letörhetett, vagy a gép már korábban, repülés közben felrobbanhatott.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.