Sport

Rövid távon nem lesz versenyképes a magyar futball

Rövid távon nem lesz versenyképes a magyar futball

2014. január 30., csütörtök
Rövid távon nem lesz versenyképes a magyar futball
labdarugas_gol_kapu04_ia

A magyar labdarúgás és az úszósport került a leginkább terítékre azon a szerda esti kerekasztal-beszélgetésen, amelyet a sport társadalmi szerepei címmel szervezett a Hitel folyóirat szerkesztősége.

A fórumon szakmai és filozófiai megközelítést egyként használva fejtette ki álláspontját a moderátorként közreműködő

N. Pál József

irodalomtörténész, sportesszé-író, valamint a két vendég,

Hargitay András

állatorvos, világ- és Európa-bajnok úszó és

Dénes Tamás

újságíró, futballtörténész. Hargitay András leszögezte: nem a tudáson, hanem az emberi hozzáálláson múlik, ki mennyire lehet sikeres, és aki a legtöbb áldozatot hozza, az győz. Személyes példát említve kitért rá: háromszor is alkalma nyílt arra, hogy olimpiai bajnok legyen, de be kellett érnie a dobogó alsó fokával, mivel - magyarázata szerint - nem volt meg benne az elégséges hit. Dénes Tamás történeti visszatekintésében megemlítette, hogy a magyar labdarúgó-válogatott kétszer tudott világbajnoki ezüstérmes lenni, és még az 1960-as években is a világ élvonalához tartozott, az 1970-es években azonban a magyar futball már nem volt a legjobb 10 között. Ennek egyik okaként a sportág erőteljes elüzletiesedését nevezte meg. Emlékeztetett rá, hogy a korábbi évtizedekben több országban is a magyar szakemberek játszottak jelentős szerepet az ottani futballélet fejlődésében, és például az olasz labdarúgás is a magyar edzőknek köszönhette az 1930-as években a felemelkedését. Hogy a helyzet negatív irányban mekkorát változott, azt Dénes Tamás azzal a költői kérdéssel érzékeltette: "Ki az, aki minket tanítana meg ma futballozni?" Összegzésképpen pedig egy szomorú jóslattal zárta mondandóját, kijelentve: a realitás az, hogy rövid távon nem lesz versenyképes a magyar labdarúgás.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.