Amit szavakkal nem lehet kifejezni, arra ott a zene ereje. És persze mi lehetne elsöprőbb érzés a halhatatlan szerelemnél? A Csárdáskirálynő teljes szereposztással vonult fel a szerdai közönségtalálkozón, a rajongók legnagyobb örömére.
Ahány rendezés, annyiféle változatot tűztek már színpadra
Kálmán Imre
elsővilágháborús operettjéből. Most, a századik évfordulón
Kerényi Miklós Gábor
vette gondozásába a történetet. A Budapesti Operettszínház igazgatója a közönségtalálkozón egy percig sem titkolta szándékát, miszerint ezúttal ő is alakít a klasszikuson. A Csárdáskirálynőt közel egy évtizede láthattuk utoljára a Dóm téren, a világháborús évforduló azonban aktuálissá teszi a részben modernizált, parádés szereposztással műsorra tűzött darabot. Mint arra a direktor is kitért, az idők folyamán méltatlanul panoptikumművé vált játék elrettentő példa lett a rendezők előtt, ezt szem előtt tartva korszerűsítette az énekesnő és a trónörökös szerelmének történetét, amely egyébként Kálmán lányának elismerését is elnyerte. A dalszövegek is új formát kaptak, a magyar nótákat az eredeti német szöveghez igazították. A szerdai eseményen mind a tizenöt színész elismerően szólt a Kerényi-féle műről, az első próbák után ígéretesen tekintenek a pénteki premier elé. Többen saját bevallásuk szerint nagy kihívás elé néznek szerepükben: a bemutatón
Bordás Barbara
és
Boncsér Gergely
, szombaton pedig
Dolhai Attila
, valamint
Fischl Mónika
alakította Szilvia-Edvin párosok az utolsó pillanatig fejlesztgetik, finomhangolják szoprán és tenor karaktereiket, akárcsak a Stázit alakító
Dancs Annamari
és
Szendy Szilvi
, valamint a Bónit játszó
Kerényi Miklós Máté
és
Szabó Dávid
.
Kállay Bori
egyfajta kakukktojásként gondol Cecíliára, vagyis Anhilte-re, ugyanis az eredetileg kevéssé hangsúlyos szerep az operettszínház igazgatójának értelmezésében komolyabb funkciót kap. Mint mondta, nagyon örül, hogy végre
Szilágyi Tibor
oldalán léphet színre, őt ugyanis a férj, Leopold Mária bőrében láthatja a közönség. A sokszereplős operettben
Forgács Péter
, a Győri Nemzeti Színház igazgatója Feri bácsiként,
Faragó András
pedig egy különösen furcsa szerepben, ikerpárként áll a dóm tövében felállított színpadra. Az egyetlen (de nem hálátlan!) prózai szerep
Dézsy Szabó Gábornak
jutott, a keménykezű, már-már gonosz Rohnsdorf ezredest alakítja. A rendező igyekezett a karakterek és a színészek korát is szem előtt tartani, mondván, így tudják legjobban visszaadni a világégés ideje alatt fellobbanó érzelmeket. Az időtálló zene, a happy end-el végződő operett könnyed szórakozást ígér a színház szerelmeseinek, még akkor is, ha A Csárdáskirálynő ezúttal egy kis csavarral szeretné elnyerni a közönség kegyeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.