A rideg kőben szunnyadó Éroszt kelti életre alkotásaiban Balogh Sándor szobrászművész, aki a női test csodálatának szentelte munkásságát. A művész kiállítását csütörtök délután nyitották meg a Móra-múzeumban.
Művészi erotika és a természetes szépség ábrázolása fonódik össze
Balogh Sándor
alkotásain: szobra a kőbe merevedett mozgás, amely a női test puha, lágy vonalait kerekíti le a hideg, lelketlen anyagból. Szemérmes, visszahúzódó mozdulatoktól a kitárulkozó, tömény erotikán át munkái egy-egy arcát jelképezik a nőiség millió aspektusának. A szobrász tárlatát csütörtök délután népes közönség előtt nyitották meg a Móra Ferenc Múzeumban.
"A meztelenség témaköre mindig is nagyon izgalmas volt a képzőművészetben. Különös, hogy éppen ebben az erotikától és pornográfiától átitatott társadalomban sütjük le szemérmesen a szemünket egy-egy ilyen témájú szobor vagy festmény láttán" - mondta a kiállítás megnyitóján
Juronics Tamás
Kossuth-díjas koreográfus. Mint mondta, a művészetek elidegeníthetetlen joga a természet szépségeinek felismerése és kidomborítása, a női testnél igézőbb, szebb és nagyobb hatású dolgot pedig nem ismerhet az ember. "Egy viszonylag újonnan megalkotott fogalom a Rubens-szindróma, ami szerint a múzeumok alkotásaiban lappangó erotika látogatóit is átitatja. Ebből egy jó alapos dózist kaphat, aki ellátogat a Móra-múzeumba" - méltatta az alkotásokat a koreográfus. Egy ehhez kapcsolódó, igen érdekes felmérés alapján egyébként egy igéző festmény vagy műalkotás láttán komolyabb erotikus vágy lángolhat fel, mint egy szórakozóhely táncparkettjén vonagló női testek gyűrűjében. Az olaszországi kutatás szerint a múzeumok a harmadik legerotikusabb helynek számítanak, a képzőművészeti központokat egyedül a vonat és a strand előzte meg a listán.
"Nem könnyű a női test témakörében újat alkotni, hiszen a művészek jelentős része valamilyen módon alkalmazta kifejezőeszközének a szebbik nemet. Amennyire hálás és kifizetődő, annyira nehéz is ez a téma, hiszen előbb-utóbb minden közhelyessé válik, amit sokat használunk" - nyilatkozta portálunknak az alkotó. Balogh Sándor ezért a saját érzésein keresztül formálta meg márványból, homokkőből és mészkőből szobrait, melyek némelyike félék, némelyike vad és kitárulkozó - olyan sokszínű, amilyen csak a nő lehet. "Szeretem egy kicsit zárt helyzetben megalkotni a nőalakot, így nem annyira szájbarágósan közvetlen. Másrészt ha ez a zárkózott nő mégis kitárulkozik, az egy őrült nagy bizalom, egy nagyon izgalmas dolog, hiszen olyat láthatunk, amit csak kevesen" - mondta a szobrász. Múzsájának az élettársát nevezte meg, akiben megtalálta önmagát is, de alkotásaihoz ihletet merített abból a rengeteg női szépségből, mellyel élete során találkozhatott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.