A Polgári Szalon őszi kiállítássorozatának első vendége Balogh Sándor szegedi szobrászművész, akinek Torzó poétika című kiállítását Pataki Ferenc festőművész nyitotta meg.Balogh Sándor nem először állít ki a szalonban, tavaly már volt itt egy nagy sikerű bemutatkozása. A házigazda, Rózsavölgyi József önkormányzati képviselő üdvözölte a szép számban megjelent érdeklődő közönséget, majd külön a Príma-díjas Pataki Ferencet. A poétika jelentése elsősorban verstan, költészettan, de így képzőművészeti vonatkozása a szobor csinálására utal - kezdte Balogh munkájának méltatását Pataki -, s a torzót ezáltal a költészet szférájába is emeli. Profán és fennkölt, e két jelzőt használta a kiállított 8 szobor, 8 festmény, 18 grafikai mű és 4 műhelytabló láttán. Az utóbbiak kivételével új munkákat látunk. A harmonikus női formák lényegi hangsúlyozása adja meg a művek karakterét. A kozmikus végtelenben érzett magányt, a befelé fordulást és a végtelen világegyetem összesűrűsödött személyességét csodálhatjuk meg a festményeken, amelyeken megjelenik a fényember és az árnyékos ember összetartozása, egysége. A színek tiszták, világosak, a reneszánsz freskók fragmentumait idézik. Pataki hozzájuk tartozónak érzi az évek alatt született vázlatokat, képterveket, szoborötleteket, ceruza- és tollrajzokat is, amelyeket a 4 tabló foglal magában. Az alkotói folyamat pillanataiba enged betekintést a kollázs technika, az időrendi épüléseket segíti elő. Láthatóan az ember van jelen minden alkotásban, a nő, a fennkölt, pucérságában is szép, és sok érdekes, groteszk arckarakterben, arctetoválásban a profán. A festőművész külön önálló egységet vél felfedezni a 18 lapból álló sorozatban, amelyeken Balogh a nőről beszél, a gyengeségükben is erősekről, az angyalszerű lényekről, ahogyan sokszor ők tartják, óvják és védelmezik az elesett férfit. A kiállítás egyik központi gondolata Pataki szerint a részvét, a megbocsátás. Minden lap egy nagyon tartalmas, mélyen emberi élethelyzet stációja, amit csak a legnagyobbak voltak képesek elmondani: Dosztojevszkij, Kondor, Rembrandt. A torzók Balogh Sándor legszebb alkotásai. Kevés a szó ezek méltatására, a művész méltatására, amilyen alázattal és szorgos kitartással faragta és csiszolta őket. Márvány, homokkő, mészkő, platánfa, olyan anyagok, amelyekkel eggyé vált alkotójuk. Ez a misztikus kijelentés a Pataki szerinti művészember meghatározásához tartozik. Mi rejlik, ki rejlik a kőben? Az örök nő, az erotikus, a szép, a bordából kiszakadt. Az örökkévalóság, az időtlenség, a nyugalom, az ünnep, a béke, az egyensúly, a harmónia finom fehér torzójával.