
A baloldalon sem mindenki örült az újszegedi parkolási rend változtatásának, de megszavazták azt


MIKOR JÁRT ARRA A POLGÁTMESTER?
„Csak az nem látja és érzékeli a problémát, aki nem jár erre. Vajon Polgármester úr, és Mihálik képviselő úr mikor járt erre utoljára?”
- hogy csak egy, de annál beszédesebb üzenetet idézzünk.
A Móra Ferenc kollégiumból kaptuk az információt, hogy az épülethez tartozó, a kollégiumban lakóknak fenntartott parkolót is külsősök használják. Megpróbálták lezárni a parkolót, de az ehhez használatos sorompókat megrongálták és beálltak az épülethez, elfoglalva a kollégisták helyét.
MAGUKÉRT BESZÉLNEK A KÉPEK
Fényképezőgépet ragadtunk és kellemes őszi sétát tettünk Újszegeden. A Torontál téren kezdtünk, ahol alig néhány autó parkolt kedden délelőtt.

Átsétáltunk a Liget túloldalára és sokat nem is kellett mennünk, hogy beigazolódjon, joggal háborognak a lakók és az autósok is.
A BALOLDALON SEM ÖRÜLTEK AZ ÚJ PARKOLÁSI RENDNEK
A szegedi városházáról származó információink alapján, amikor felvetődött az újszegedi parkolási rend megváltoztatása, nem okozott osztatlan siker a baloldali képviselők körében sem. A tervezet egyik ellenzője a szintén újszegedi önkormányzati képviselő, Joób Márton volt. A korábban a polgármestert támogató frakcióban dolgozó, azóta független önkormányzati képviselő megkeresésünkre megerősítette: nem értett egyet a parkolási rend megváltoztatásával.
„Amikor olvastam a tervezetet, abból rögtön látható volt, hogy az nem racionális, ellenben felháborodást vált majd ki az újszegedi lakosok körében”
-válaszolta lapunk megkeresésére Joób Márton. Az önkormányzati képviselő tavaly júniusban levelet írt Botka László kabinetfőnökének, Kalmár Gábornak, amiben kérte, hogy vegyék le a napirendről a kérdést, és azt alaposabban készítsék elő.
„A Torontál téri parkolót azzal a céllal építették, hogy a környező településekről és a külvárosból autóval érkezők ne a belvárosban tegyék le az autóikat. A bevezetett parkolási rend ezzel szemben azt eredményezte, hogy az autósok, ha már fizetni kell bemennek a városba, illetve Temesvári körúton kívül, az ingyenes zónában hagyják az autókat, ami már korábban is túlzsúfolt volt.
Ez egy alapos hatástanulmánnyal és a választókkal folytatott érdemi párbeszéd nélkül nem lehet működőképes”
-fejtette ki a független képviselő.
Joób Márton hozzátette, hogy Temesvári körúton belül kialakított fizetős zónák kialakítása sem volt jó válasz a környék lakóinak parkolási gondjaira. Az elsődleges problémát ott nem a távolabbról érkező autók okozták, hanem az, hogy lakásonként nem csak egy autóval rendelkeznek a lakók.
„Véleményem szerint az új parkolási rend nem hozott többletbevételt a városnak, ráadásul várható és jogos volt a felháborodás, hogy a környék lakóinak is fizetniük kell a parkolásért”
MIHÁLIK EDVIN ISMÉT ROSSZUL MATEKOZOTT
Bár a másik újszegedi önkormányzati képviselő, a parkolási rendet kiötlő Mihálik Edvin korábban azt mondta, hogy a lakóknak csak minimális költséget jelent a parkolás, mivel az első autó után éves szinten 1100 forintot kell fizetniük. Ez a második autó után már 27500 forintos kiadást jelent. Akinél esetleg több autó van, az a teljes 110000 forintot kell kifizesse, hogy a lakásánál parkolhasson. Emellett a lakcímkártyán lakóhelyként szükséges az adott parkolóövezeten belüli lakcímet megjelölni, ami az albérletben élőknek nem biztos, hogy megoldható. Egy egyetemi városban ez nem biztos, hogy előnyös.
A cikkünkben szerettük volna megkérdezni két szegedi alpolgármestert, a momentumos Nagy Sándort és a DK-s Binszky Józsefet, valamint több baloldali képviselőt, de ahogy a polgármesternek és a Mihalik képviselőnek, úgy nekik sem különösen keltette fel érdeklődését az újszegedi parkolási csőd.












