„Csak az nem látja és érzékeli a problémát, aki nem jár erre. Vajon Polgármester úr, és Mihálik képviselő úr mikor járt erre utoljára?”
- hogy csak egy, de annál beszédesebb üzenetet idézzünk.
A Móra Ferenc kollégiumból kaptuk az információt, hogy az épülethez tartozó, a kollégiumban lakóknak fenntartott parkolót is külsősök használják. Megpróbálták lezárni a parkolót, de az ehhez használatos sorompókat megrongálták és beálltak az épülethez, elfoglalva a kollégisták helyét.
Fényképezőgépet ragadtunk és kellemes őszi sétát tettünk Újszegeden. A Torontál téren kezdtünk, ahol alig néhány autó parkolt kedden délelőtt.
Átsétáltunk a Liget túloldalára és sokat nem is kellett mennünk, hogy beigazolódjon, joggal háborognak a lakók és az autósok is.
A szegedi városházáról származó információink alapján, amikor felvetődött az újszegedi parkolási rend megváltoztatása, nem okozott osztatlan siker a baloldali képviselők körében sem. A tervezet egyik ellenzője a szintén újszegedi önkormányzati képviselő, Joób Márton volt. A korábban a polgármestert támogató frakcióban dolgozó, azóta független önkormányzati képviselő megkeresésünkre megerősítette: nem értett egyet a parkolási rend megváltoztatásával.
„Amikor olvastam a tervezetet, abból rögtön látható volt, hogy az nem racionális, ellenben felháborodást vált majd ki az újszegedi lakosok körében”
-válaszolta lapunk megkeresésére Joób Márton. Az önkormányzati képviselő tavaly júniusban levelet írt Botka László kabinetfőnökének, Kalmár Gábornak, amiben kérte, hogy vegyék le a napirendről a kérdést, és azt alaposabban készítsék elő.
„A Torontál téri parkolót azzal a céllal építették, hogy a környező településekről és a külvárosból autóval érkezők ne a belvárosban tegyék le az autóikat. A bevezetett parkolási rend ezzel szemben azt eredményezte, hogy az autósok, ha már fizetni kell bemennek a városba, illetve Temesvári körúton kívül, az ingyenes zónában hagyják az autókat, ami már korábban is túlzsúfolt volt.
Ez egy alapos hatástanulmánnyal és a választókkal folytatott érdemi párbeszéd nélkül nem lehet működőképes”
-fejtette ki a független képviselő.
Joób Márton hozzátette, hogy Temesvári körúton belül kialakított fizetős zónák kialakítása sem volt jó válasz a környék lakóinak parkolási gondjaira. Az elsődleges problémát ott nem a távolabbról érkező autók okozták, hanem az, hogy lakásonként nem csak egy autóval rendelkeznek a lakók.
„Véleményem szerint az új parkolási rend nem hozott többletbevételt a városnak, ráadásul várható és jogos volt a felháborodás, hogy a környék lakóinak is fizetniük kell a parkolásért”
MIHÁLIK EDVIN ISMÉT ROSSZUL MATEKOZOTT
Bár a másik újszegedi önkormányzati képviselő, a parkolási rendet kiötlő Mihálik Edvin korábban azt mondta, hogy a lakóknak csak minimális költséget jelent a parkolás, mivel az első autó után éves szinten 1100 forintot kell fizetniük. Ez a második autó után már 27500 forintos kiadást jelent. Akinél esetleg több autó van, az a teljes 110000 forintot kell kifizesse, hogy a lakásánál parkolhasson. Emellett a lakcímkártyán lakóhelyként szükséges az adott parkolóövezeten belüli lakcímet megjelölni, ami az albérletben élőknek nem biztos, hogy megoldható. Egy egyetemi városban ez nem biztos, hogy előnyös.
A cikkünkben szerettük volna megkérdezni két szegedi alpolgármestert, a momentumos Nagy Sándort és a DK-s Binszky Józsefet, valamint több baloldali képviselőt, de ahogy a polgármesternek és a Mihalik képviselőnek, úgy nekik sem különösen keltette fel érdeklődését az újszegedi parkolási csőd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.