A lap emlékeztet, hogy még januárban látott neki legalább harminc szakember aSzőke Tisza kiemelésének. A kikötőnél kialakítottak egy egyedülálló csigasoros rendszert, amivel a partra vontatták a gőzöst. Korábban az úszó hajótest köré vízforgató rendszert telepítettek, hogy a kialakuló jégréteg ne okozhasson további károkat, illetve ne akadályozza a téli mentőakciót. Közben a földmunkák is elkészültek.
A lap cikke szerint a kiemelést 15 darab, egyenként akár 80 tonna teherbírású, 10 méter hosszú és 1,5 méter átmérőjű, felfújható ballonnal végezték, amelyek a hajó alatt gördülve segítették a partra húzást.
A mentés azonban nem volt egyszerű, akadtak kisebb gondok. Az első problémával akkor szembesültek, amikor a hajó nagyobb része már a szárazföldre került, de a hátulja még a vízben volt. Kiderült, hogy újabb ballonokat kell alá tenni. Ráadásul mindezt közvetlenül a part mellett, iszapos vizes részen.
Másnap pedig a csörlő hibája miatt húzódott a Szőke Tisza kiemelése. A következő napon reggel is jól indult a munka, de sajnos a hajótest megdőlt, ezért a ballonokat egyesével le kellett engedni és odébb rakni pár méterrel.
– Arról, hogy mi lesz a hajóroncs további sorsa, nagyon korai bármit is nyilatkozni. Most, hogy végre a partra került, megkezdődhet a későbbi terveket alapjaiban meghatározó kárfelmérés – mondta a partra vontatás után a Délmagyarországnak a MA-HARD Hajózási és Vízépítő Kft. ügyvezetője, a mentés koordinátora.
Heizler Tamás hozzátette, hogy nem szimplán a hajó kiemelése volt a cél, hanem az, hogy épségben maradjon, ezért tartott a tervezett két nap helyett öt napig a mentőakció. A munkához egyedi, a Szőke Tiszára szabott technológiát dolgoztak ki, amit nemhogy tesztelni, kipróbálni sem tudtak addig.
További részletek ITT olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.