Frontális oktatás helyett a tanulók aktivitását, a párban vagy csoportban végzett felfedező ismeretszerzést helyezi előtérbe a korszerűsített alaptanterv, ezt a törekvést pedig a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) vezetője is elismeri. Új szellemiséggel közelít a NAT a testneveléshez is - írja a Magyar Nemzet.
A lap cikke szerintpozitívan szólt a megújított Nemzeti alaptanterv (NAT) szellemiségéről a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke. Horváth Péter azt mondta, hogy a bevezetőben olvasható elvek közé nagyon sok előremutató alapvetés bekerült. – Fontos, hogy megjelent az aktív tanulás elve, vagyis hogy a diák aktív résztvevőként, tevékenykedés által szerezze meg a szükséges ismereteket. Örülünk továbbá az integrációs lehetőségeknek és annak, hogy nagyobb hangsúly került a tanulási környezet gyermekközpontú megszervezésére is – fogalmazott. Az NPK elnöke jelezte, hogy a következő hetekben egy házi közvélemény-kutatásban végigkérdezik a kar tagságát arról, mit gondolnak az érintettek az új tartalmakról, módszerekről, elvekről és óraszámokról. – Nagy szükség van a kerettantervek mielőbbi közzétételére is, mert az iskoláknak kevés idejük maradt felkészülni a változásokra, április végéig pedig még át kell alakítaniuk a helyi tanterveiket – fűzte hozzá. További részletek
olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.