1965. november 13-án adták át az utazóközönségnek Szeged központi autóbusz pályaudvarát a Mars (akkori nevén Marx) téren. A kezdeti időkben naponta 900 járat fordult meg az állomáson, napjainkban ez szám már 1500-ra emelkedett.
Az 1960-as évek első felében, a szegedi autóbusz állomány megkétszereződött, ebből kifolyólag a 10-es AKÖV-nek (Autóközlekedési Vállalat) nap, mint nap meg kellett küzdenie a zsúfoltság jelentette problémákkal. Megtelt a MÁV Igazgatóság melletti helyijáratos központ, és a Takaréktár utcai állomás is, ezért időszerűvé vált egy új pályaudvar létesítése. Az akkori városvezetés az új autóbusz állomás helyszínéül a Mars (akkor nevén Marx) teret jelölte ki. A ’60-as években korszerűnek számító, ipari televízióval, forgatható képernyőkkel, az utastájékoztatást szolgáló fényújsággal felszerelt buszközpontot, 1965. november 13-án adták át az utazóközönségnek.
A Mars (Marx) téri autóbusz-állomás épülete 1967-ben. (Fotó: Fortepan)A korabeli újságcikkekből kiderül, hogy a nagy érdeklődéssel kísért ünnepélyes átadón, megjelent dr. Komócsin Mihály, az MSZMP Csongrád megyei bizottságának titkára, Perjési László, az MSZMP Szeged városi bizottságának első titkára, Kovács Imre, a Csongrád megyei tanács vb elnökhelyettese, Hidasi György, a MÁVAUT vezérigazgatója, Dianóczky János mérnök, az autóbusz pályaudvar tervezője, valamint vállalatok és intézmények számos képviselője. „A jelenlevőknek bemutatták az új pályaudvart, amelyet a legkorszerűbb vezérlő berendezéssel állítanak forgalomba. A többi között fényjelző berendezés közli az utasokkal a járatok indulását, s ugyancsak fényjelzővel adnak jelt a kocsik indulására. A távolsági járatok 19 kocsiállásból indulhatnak, a helyi járatok számára pedig a nagykörúton létesített úgynevezett leálló sávokat. Az első távolsági autóbuszok ma, vasárnap 0 órakor indultak ki az új létesítménytől. A helyi forgalmat bonyolító autóbuszokat december 5-én indítják innen útjukra. Az új pályaudvar átadása-átvétele után a 10-es AKÖV igazgatósága fogadást adott vendégeinek a Tisza Szálló tükörtermében.” – olvasható a
Délmagyarország 1965. november 14-i számában.
A Mars (Marx) téri autóbusz-állomás 1967-ben. (Fotó: Fortepan)2015-ben, az állomás fennállásának
50. évfordulója alkalmából tartott ünnepségen
, Káity Károly, a DAKK Zrt akkori forgalomfejlesztési és koordinációs igazgatója elmondta, a pályaudvar első éveiben naponta 900 járat fordult meg a Mars téri megállókban, napjainkra ez a szám 1500-ra emelkedett. Csúcsidőben akár 55-60 ezer utas is megfordul a buszpályaudvaron, ahonnan az ország szinte minden szegletébe indítanak járatokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.