Áprilistól júniusig országosan naponta több mint hatmillióan hangoltak valamilyen rádióra, a fővárosban pedig a 15 éves vagy idősebb lakosság több mint 74 százaléka naponta, míg 91 százaléka heti rendszerességgel hallgat rádiót - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb országos és budapesti hallgatottsági adataiból, amelyeket a hatóság kedden juttatott el az MTI-hez.
Az NMHH közleményében az áll: az áprilistól júniusig tartó időszak mérési eredményei szerint a rádiókat naponta több mint 6,2 millióan, hetente több mint 7,5 millióan hallgatták, ami azt jelenti, hogy a 15 éves vagy idősebb lakosság 74,3 százaléka naponta, míg 89,6 százaléka hetente rádiózik. Tudatták: egy átlagos napot alapul véve országosan jelenleg a Petőfi Rádió a legnagyobb eléréssel rendelkező adó 1,75 millió hallgatóval, amelyet a Rádió 1 (1,34 millió), majd a Kossuth Rádió követ 1,27 millióval. A Music FM átlag napi közönsége 658 ezer ember, a Sláger FM hallgatósága 499, a Dankó Rádióé pedig 324 ezres. Százezernél több rajongója van a Rock FM 95.8-nak (142 ezer) és a Bartók Rádiónak (142 ezer). Ötvenezernél több hallgatót tudhat magáénak az InfoRádió (86 ezer) és a Jazzy Rádió (70 ezer). A Mária Rádió 41 ezer, a Klasszik Rádió 36 ezer, a Tilos Rádió 14 ezer embert ér el naponta. A többi rádió közönsége nem éri el országosan a tízezres napi átlagot. Közölték továbbá: A fővárosban az átlagos napi hallgatószám alapján az első a Rádió 1 adása 280 ezer hallgatóval, megelőzve ezzel az előző negyedévben vezető Sláger FM-et (242 ezer). A harmadik helyen a Music FM áll (197 ezer). A Petőfi Rádiót 161 ezren követik, a Kossuth Rádiót 148 ezren. A Rock FM 95.8 napi elérése 71 ezer, a Jazzy Rádióé 55 ezer, az InfoRádióé 54 ezer. A fővárosban napi 32 ezer hallgatóhoz szól a Bartók Rádió, míg a Klasszik Rádió 22 ezer, a Dankó Rádió 13 ezer emberhez. A napi hallgatótábora a Tilos Rádiónak és a Mária Rádiónak is 8-8 ezres.
(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.