A magyarországi vállalatok és lakossági ügyfelek fizetési morálja javult, a számlák 77 százalékát fizetik pontosan az ügyfelek, ami 2 százalékponttal jobb adat a tavalyihoz képest - derült ki az EOS csoport idei fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából, amelyet sajtótájékoztatón ismertettek kedden Budapesten.
Minden négy számlából egyet késedelmesen rendeznek, vagy egyáltalán nem fizetnek ki az ügyfelek. A kutatásból kiderült: a behajthatatlan követelések aránya is jobb lett, a Magyarországon kiállított számlák 4 százalékát nem fizetik ki egyáltalán, ami egy százalékpont javulást mutat tavalyhoz képest. Ezzel az adattal sikerült elérni a kelet-európai átlagot.
Thummerer Péter
, az EOS Magyarország ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, minél korábban kezdi el egy cég a kintlévősége kezelését, von be külső partnert, annál eredményesebb szokott lenni a behajtás. A kintlévőség-kezelő vállalat ügyvezető igazgatója arra is kitért, hogy a követeléskezelési piac élénkült az elmúlt egy évben, új szakmai és pénzügyi befektetők is megjelentek Magyarországon. A figyelmet az ország iránt nem utolsó sorban az keltette fel - tette hozzá -, hogy a bankok fokozatosan értékesíteni kezdték a könyveikben tartott nem teljesítő hiteleiket. Újdonság volt továbbá az elmúlt évben, hogy miközben korábban főképp fedezetlen követeléseket - például áruhiteleket, hitelkártya tartozásokat - adtak el a piacon, 2017-ben nagyobb számban jelentek meg a jelzálog-fedezetes nem teljesítő tartozások - jegyezte meg Thummerer Péter. Az ügyvezető szerint a jelenség hátterében a szabályozói környezet változása áll. A felmérést bemutató sajtótájékoztatón
Bogáti Milán
, az EOS Magyarország kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsere arra hívta fel a figyelmet, hogy az országban az ügyfelek 19 százaléka fizet késedelmesen, miközben Kelet-Európában ez az arány 21 százalék. A fizetési morált tekintve mostanra sikerült elérni a válság előtti szintet, további javulást már nem várnak a vállalatok képviselői Magyarországon - fűzte hozzá Bogáti Milán. Az ügyfélkapcsolati menedzser arra is felhívta a figyelmet, hogy a kutatás szerint az ügyfelek jelentős hányada, a vállalatok körében 28 százalék, a magánügyfeleknél 39 százalék, szándékosan nem fizet. Nemcsak a fizetési határidőt túllépő kifizetések aránya csökkent, a késedelem mértéke is kisebb lett 2017-ben - tette hozzá az ügyfélkapcsolati menedzser. A kutatásból az derül ki, hogy a késedelmes számlák rendezése a fizetési határidő lejártát követően átlagosan 19 nap. A kutatás során 16 ország mintegy 3400 döntéshozóját kérdezték meg ügyfeleik fizetési szokásairól. Magyarország idén ötödik alkalommal vett részt a felmérésben, amelyet az EOS Magyarország a TNS Infratest piackutató intézettel közösen végzett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.