Közélet

Összematricázzák az SZKT-járműveket

Összematricázzák az SZKT-járműveket

2017. március 4., szombat
Összematricázzák az SZKT-járműveket
firka_villamos

A matricázás az új trend, az utóbbi negyedévben szinte az összes szegedi trolibuszon bosszúságot okozott a csíny, melyet még a firkáknál is nehezebben lehet letakarítani a járművekről.

Nagyon meglepett, milyen koszosak a villamosokon az ülések. Minden csupa hajszál és szösz, ez persze ráragad a kabátokra is - írt panaszos olvasónk,

Ábrahámné Gál Ilonka

, aki nem érti, a téli időszakban miért nem takarítja gyakrabban járműveit az SZKT. Arra kérte szerkesztőségünket, járjunk utána, milyen rendszerességgel tisztítják a szövetborítású üléseket.

Majó-Petri Zoltán

, az Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezetője megkeresésünkre azt a választ adta, hogy a kárpitozott üléseket havonta porszívózzák, nyaranta pedig minden járművön gépi kárpittisztítást is végeznek. "Természetesen lehetősége van a kárpitozott felületek soron kívüli felújítására és gépi kárpittisztítására is, amennyiben az elkerülhetetlen" - folytatta, majd hozzátette, körülbelül 4-5 évente cserélik le a tönkrement borításokat, melynek költsége ülésenként 6000 forintba kerül. Az utasülések durva szennyeződésektől történő megtisztítása, a járműpadozat, lépcsők felmosása, feltörlése, kapaszkodók, korlátok, könyöklők letörlése, ablakok belső felületén és az oldalfelületeken lévő szennyeződések eltávolítása legalább 4 órájába telik a takarító személyzetnek, csuklós trolik esetében ez akár 6 óra is lehet, óránként 3800 forintért. "A járművek belső firkálása nem jellemző szerencsére, de amennyiben megtörténik, akkor arra átlagosan plusz egy órát rá lehet számolni, szintén 3800 forinttal. Jellemzőbb a firkálásnál az üveg összekarcolása, melynek eltávolítása nem lehetséges. Amennyiben a hátsó szélvédőt karcolják össze - villamosoknál ez jellemző -, abban az esetben, ha az a kilátást korlátozza, úgy az üveg cseréje nagyságrendileg 80 ezer forintba kerül." A legtöbb bosszúságot mostanában mégis a matricák eltávolítása okozza, hiszen ha azokat nyom nélkül akarják eltüntetni, az oldószerezésre és kaparásra legalább fél órát kell szánnia a takarító személyzetnek. "Az utóbbi negyed évben szinte az összes trolibuszon található volt ilyen öntapadós matrica" - zárta gondolatait az ügyvezető.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.