Közélet

124 kormányablak ügyintéző vette át a kormányablak ügyintézői bizonyítványt Szegeden

124 kormányablak ügyintéző vette át a kormányablak ügyintézői bizonyítványt Szegeden

2017. március 24., péntek
124 kormányablak ügyintéző vette át a kormányablak ügyintézői bizonyítványt Szegeden
kormanyhivatal

Átvették hivatalos, kormányablak ügyintézői oklevelüket azok a Bács-Kiskun, Csongrád és Békés megyei állami tisztviselők, akik nemrégiben végeztek a Miniszterelnökség és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem együttműködésén alapuló képzésen. Ennek során 296 órás tanulmányi idő lezárásaként 124-en tettek sikeres vizsgát. Közülük 88-an vettek részt az ünnepélyes bizonyítvány átadáson a Csongrád Megyei Kormányhivatal épületében, Szegeden.

Ma már több mint 1500 féle ügykörben kell eljárniuk azoknak az ügyintézőknek, akik az egyablakos ügyintézési rendszerben, a kormányablakokban dolgoznak. A feladat alapos technikai és szakmai felkészültséget kíván. A munkatársak képzése a Miniszterelnökség és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem szakmai irányításával zajlik. A Veszprém Megyei Kormányhivatal és a Miniszterelnökség konzorciuma által megvalósuló „A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” című, kiemelt projekt keretében végezték el a képzést és szereztek kormányablak ügyintézői végzettséget az állami tisztviselők. Házigazdaként

Juhász Tünde

, Csongrád megye kormánymegbízottja köszöntötte az ügyintézőket, aki beszédében az állam szolgálatában végzett felelősségteljes munka presztízsére hívta fel a figyelmet. Az új képzettség megszerzése kapcsán útravalóul Szeged törvényhatósági jogú város főispánját,

Kelemen Bélát

idézte, aki 1906-ban elhangzott beiktató beszédében a közigazgatási eljárást úgy jellemezte, hogy annak „… mindenütt és mindenkor, mint az egyes polgárokat és az összességet a jogos emberi célok elérésében támogatva, segítve, gyámolítva és istápoló szervezetként kell jelentkeznie.” A rendezvényen részt vett

Belányi Márta

, a Miniszterelnökség hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkára, aki elmondta: a cél az, hogy a területi közigazgatásban dolgozók számára olyan képzések legyenek, amelyek alkalmasak arra, hogy magas szintű tudásra tegyenek szert a kormánytisztviselők. „A végső cél az, hogy szolgálni tudjunk és az ügyfelek elégedettek legyenek, olyan tisztviselőkkel kerüljenek kapcsolatba, akik felkészültek és a tudásukkal le tudják nyűgözni az ügyfeleket.” – hangsúlyozta a helyettes államtitkár. A képzési program első részét összeállító Nemzeti Közszolgálati Egyetem Államtudományi és Közigazgatási kara nevében

Kiss György

dékán szólt az állami tisztviselőkhöz. Beszédében kiemelte, hogy a közigazgatást az állampolgár a személyes ügyintézése során megtapasztaltak szerint ítéli meg. Jelenleg ez a megítélés az ügyfél-elégedettségi felmérések tanúsága szerint 8.2, amely kifejezetten magas érték. „Ez is azt igazolja, hogy önökön múlik az ország közérzete.” - fogalmazott a professzor.

Kovács Ernő

, Bács-Kiskun megye kormánymegbízottja beszédében kitért arra, hogy a közigazgatásban dolgozók többsége nő, és ez azért jó, mert a hölgyek empátiája, kedvessége az emberekkel való bánásban célravezetőbb. Hangsúlyozta, hogy a képzett kormányablak ügyintézők munkájára hosszú távon szükség van, és mint mondta, bízik abban, hogy a tudást és a felkészültséget szolgáló további tanfolyamokat is hasonló elkötelezettséggel fogják elvégezni a munkatársak.

Takács Árpád

a Békés Megyei Kormányhivatal főigazgatója kijelentette: az ügyfélbarát ügyintézés társadalmi igényként jelentkezett. A kormányzat előrelátással, paradigmaváltással reagált erre az igényre, és a bürokráciacsökkentés igényével szervezte át a közigazgatást. Hangsúlyozta, hogy ennek eredménye leginkább a végrehajtás szintjén, a járási hivatalokban, az ügyfélszolgálatokon, az ügysegédeknél mutatkozik meg. Elismerően szólt az ügyintézőkről, akiknek a munkavégzés során szükségük van pszichológiai és pedagógiai képességekre is.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.