Négy igen és ugyanennyi tartózkodás volt a mérlege a jogi bizottság hétfő reggeli ülésén a Szeged idei büdzséjéről szóló napirendi pontoknak, azaz nem kapta meg a támogatást az előterjesztés.
Míg a múlt heti
pénzügyi bizottsági ülésenSzentgyörgyi Pál
gazdasági alpolgármester tájékoztatóját követően kérdés és hozzászólás nélkül javasolták tárgyalásra alkalmasnak Szeged 51 milliárdos költségvetését a grémium tagjai, a jogi bizottság hétfő reggeli ülésén nem kapott többséget az előterjesztés. A nyolc jelenlévő tag közül
Binszki József
DK-s bizottsági elnök is tartózkodott a KDNP-s
Póda Jenővel
, valamint a Fidesz-L.É.T.-es
Rózsavölgyi Józseffel
és
Német Ferenccel
egyetemben. Német Ferenc külsős bizottsági tag nehezményezte, hogy péntek délután ismerhették meg a 16 napirendi pontot, köztük az igencsak vaskos büdzsétervezetet, és mint elmondta, egy hétvége alatt ennyi anyagot lehetetlen átnézni. Erre tekintettel már előzetesen jelezte, hogy mivel érdemben nem tudták átnézni, tartózkodni fognak a szavazásnál a kereszténydemokrata és fideszes bizottsági tagok. Azt, hogy Binszki József elnök miért tartózkodott, nem derült ki az ülésen.
Elhangzott, hogy pénteken a közgyűlés rendeletet alkothat a parkolóhely-létesítési kötelezettség pénzbeli megváltásáról. Az előterjesztést jegyző
Nagy Sándor
alpolgármester arról tájékoztatott, hogy korábban az országos településrendezési és építési követelményekről szóló kormányrendelet, azaz az OTÉK lehetővé tette, hogy az országos előírásoktól eltérjenek a települések, és a kötelezően létesítendő parkolószám legfeljebb 50%-át pénzben meg lehetett váltani. Később ez a lehetőség megszűnt, ám most újra van erre mód. Nagy Sándor elmondta, a nagykörút által határolt területnél nagyjából egy utcával nyúlik túl az a körzet, ahol pénzben meg lehet váltani a parkolóhelyeket. Szerinte ha például egy irodaházat építenek a belvárosban, akkor nincs szükség annyi parkolóhelyre, mint amennyit előír az országos rendelet, hiszen jól megközelíthető tömegközlekedéssel vagy akár kerékpárral is a központ. A szabályozás két lépcsőre bontható, 20 járműig megváltott parkolónként egy millió forintot kell befizetni egy városi alapba, amit a fenntartható közlekedés fejlesztésére fordíthat a város. 20 parkolóhely fölött pedig 3 plusz 5 éves együttműködést is elvárnak, továbbá egy mobilitási terv készítését a beruházótól. Fizetni természetesen kell, fél milliót parkolóhelyenként, és van mód, részletfizetésre is. Német Ferenc megjegyezte, hogy a most Szegedre települő cégek nagykörúton kívülre jönnek, amire Nagy Sándor elmondta, hogy a volt Széchenyi-gimnázium épületet is beleesik még a zónába, illetve Odessza és Újszeged is. Szentgyörgyi Pál alpolgármester pedig azt jegyezte meg, hogy parkolóhely megváltás, illetve a mobilitási terv készítésének kötelezettsége jó lehetőség arra, hogy amikor a város egyezkedik egy beruházóval, akkor arra ösztönzik a céget, hogy az irodaháznál legyenek kerékpártárolók, mosdók és tusolók, vagyis eleve úgy építkezzenek, hogy számoljanak a mobilitási tervvel. A pályázatokkal kapcsolatos előterjesztéssel kapcsolatban Nagy Sándor elmondta, hogy a zöld város projekthez két pályázat benyújtását tervezik, a Stefánia – Móra-park – Roosevelt tér megújítása mellett Makkosháza városrészben is lesznek fejlesztések, a Vértó és környékén valamint onnan a Csongrádi sugárútig terjedő területen. Hamarosan lakossági fórumot is tartanak ez érintett városrészben, hogy a környéken élők is véleményezhessék a terveket. Az alpolgármester kitért arra is, hogy az Odesszát és belső Tarjánt érintő pályázatokat még nem írták ki, így ezek megvalósításában késedelemre lehet számítani az eredeti tervekhez képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.