Tarjáni olvasóink jelezték, hogy megkapták a DÉMÁSZ elszámoló számláit, állításuk szerint nem változtattak fogyasztási szokásikon, ezért nem értik a több tízezres összeget, amit nem tudnak egy összegben kifizetni. Utánajártuk, s kiderült, ilyen esetekben lehet igényleni a részletfizetést.
Több mint 21 ezer forintos elszámoló számlát kapott a DÉMÁSZ-tól egy tarjáni olvasónk, az egyedül élő hölgy állítja, nem változtak fogyasztási szokásaik, és nem vásárolt új elektromos berendezést, ezért értetlenkedve tekintett az elszámolóra. A SZEGEDma.hu-nak elmondta, az elmúlt esztendőkben rendre nullás számlát kapott az éves leolvasás után, ezért is furcsállja a januári csekket. Az érintett tarjáni panelben egyébként több lakos tapasztalt hasonlót, van, akinek most 29 ezret kell fizetnie, míg egy másik tulajdonosnak a havi mérőóraállás bediktálása ellenére is 10 ezres csekket postáztak. Felkerestük az áramszolgáltatót, amelynek kommunikációs csoportja arról tájékoztatott, hogy amennyiben nehézséget okoz az éves elszámoló számla egy összegben történő rendezése, évente egyszer – ügyféligény esetén – lehetőséget biztosítanak a számla részletekben történő kiegyenlítésére. A társaság kommunikációs csoportja arról tájékoztatott, hogy a lakosság a részszámlákat az előző évi fogyasztási adatok alapján állítja ki. Vagyis akkor fordul elő, hogy az elszámoló számlán magas összeg szerepel, ha változik az áramfelhasználás az adott háztartásban. Ez előfordulhat akkor például, ha megváltozik az adott háztartásban élők száma, vagy éppen új, jelentőseb fogyasztású berendezést kezdenek el használni. Ilyen esetekben kérheti a fogyasztó, hogy a részszámlákon kiszámlázott összeget módosítsa az EDF DÉMÁSZ Zrt. „Emellett választhatja a fogyasztó az Egyensúly számlacsomagot is, mellyel a mérőállás bediktálása nélkül tervezhetővé tehetőek az áramszámlák, magasabb összegű elszámoló számla esetén pedig nem kell külön igényelni fizetéskönnyítést, hiszen a szolgáltatást használó ügyfeleknek automatikusan egy hónap haladékot kapnak az elszámolás kiegyenlítésére” – válaszolta kérdésünkre a kommunikációs csoport. Ez a szolgáltatás egyébként díjmentes, további részleteket
olvashatnak az ügyfelek. Ha valaki nem szeretné, hogy meglepetés érje az elszámoló számla kézhez vételekor, az online ügyfélszolgálaton keresztül, illetve telefonon is bejelentheti a mérőóraállást, ez esetben a tényleges fogyasztás alapján fizethet minden hónapban. A DÉMÁSZ igény esetén e-mailben, illetve mobiltelefonon értesítőt is küld arról, hogy meddig lehet bejelenteni a mérőállást. Azt is megtudtuk, hogy ha az előző éves fogyasztást helyesen határozták meg, és az ügyfelek fogyasztási szokásaiban nem történt változás, akkor általánosságban elmondható, hogy az elszámoló számla mértéke nagymértékben nem szokott eltérni a részszámlák összegétől. Az áramszolgáltató jelezte, amennyiben viszont nem jelzi az érintett a megnövekedett fogyasztást, vagy éppen nem rendszeresen diktálja be a mérőóraállást, akkor az éves elszámoló számlán magasabb összeg fog szerepelni. Éppen ezért nem érti olvasónk a januári számlát, hiszen évek óta egyedül él, mint elmondta, többnyire nullás elszámolót kapott kézhez, nem fordult még elő, hogy több mint 20 ezer forintot kelljen befizetnie. Az EDF DÉMÁSZ szolgáltatási területén egyébként 2011 óta folyamatosan csökken a lejárt lakossági díjtartozás mértéke. Megjegyezték, ennek oka a rezsicsökkentés mellett az, hogy a szolgáltató következetes behajtási tevékenységet végez. Míg 2011-ben a díjtartozás csak a lakossági ügyfeleket tekintve meghaladta a 3,5 milliárd forintot, addig ez a tavalyi évre 2,5 milliárd forint alá csökkent, a Csongrád megyei nem fizetők aránya 23%-ot tett ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.