Közélet

Napi másfél millió forintba kerül Szegednek az ingyenes tömegközlekedés

Napi másfél millió forintba kerül Szegednek az ingyenes tömegközlekedés

2017. január 24., kedd
Napi másfél millió forintba kerül Szegednek az ingyenes tömegközlekedés
Botka László

Botka László bízik abban, hogy sok szegedi - hozzá hasonlóan - változtatni fog a napi rutinján és a tömegközlekedést fogja igénybe venni.

„Magyarország területének nagyobbik részén napok óta egészségtelen a levegő, ennek légköri és időjárási oka van és reményeink szerint a légköri változás fogja néhány napon belül, az OMSZ előrejelzése szerint feltehetően a hétvégén megoldani ezt a problémát, de minden településnek és városnak van felelőssége, hogy a következő napokban próbáljuk a saját eszközeinkkel elérni, hogy valamilyen módon mégiscsak csökkenteni tudjuk a károsanyag-kibocsátást, és ezzel elviselhetőbbé tudjuk tenni a mindennapokat” - közölte keddi sajtótájékoztatóján

Botka László

polgármester. Szeged városában idén másodízben intézkedtek a szmog miatt, ám 2006-ban és

2009-ben is ingyenessé tették már néhány napra a tömegközlekedést

, viszont ez az első olyan alkalom, amikor a helyi rendelethez igazodva vezették be a korlátozásokat. A Szegeden elrendelt

szmogriadó

meglehetősen kevés lakossági korlátozást tartalmaz, a közlekedésre vonatkozóan a városban működő több száz kétütemű gépjármű betiltása, valamint az öt tonna fölötti fölötti tranzitjárművek városból való kitiltása történt meg. „Sokkal inkább arra helyeztük a hangsúlyt, hogy a lakosság együttműködését kérjük a következő napokban, ehhez azonban arra van szükség, hogy bővíteni tudjuk a lakosság mozgásterét, ezért Magyarországon egyedülálló módon kedden üzemkezdettől péntek üzemzárásig a teljes szegedi tömegközlekedést ingyenessé tettük” - fejtette ki a szocialista politikus. Kiemelte: ez ingyenes az utasoknak, de nem ingyenes a városnak. Botka szerint egy évben körülbelül másfél millió jegyet adnak el, ez azt jelenti, hogy másfél-két millió forint bevétele származik a jegyekből naponta helyi tömegközlekedésnek, ennyibe kerül az ingyenes tömegközlekedés. Ezt az összeget az ingyenességre való tekintettel a városnak meg kell térítenie a szolgáltatók felé, ez azt jelenti, hogy a Szegedi Közlekedési Kft. az önkormányzattól megkapja a pénzt, a DAKK Zrt. pedig ki fogja számlázni Szeged városának. „Arra kérem a szegedieket, hogy tekintsék ezt egy országosan egyedülálló példának, bízom abban, hogy sok szegedi - hozzám hasonlóan - változtatni fog a napi rutinján és a tömegközlekedést fogja igénybe venni” - hangsúlyozta Botka. A vonatkozó jogszabályok további lakossági korlátozásokra is lehetőséget adnak, ez elsősorban a fűtésre vonatkozik, ebben semmilyen korlátozást nem vezetnek be, azonban arra kérik a lakosságot, hogy akinek lehetősége van, az a következő napokban ne szilárd tüzelést alkalmazzon.

Majó-Petri Zoltán

, az SZKT ügyvezetője kérdésünkre elmondta, a péntek üzemzárásig érvényben lévő díjmentes időszakhoz igazodva már beállították az utastájékoztatókat, továbbá a jegykezelőket leállították. „Kollégáim arról tájékoztattak, hogy kedden reggel mindössze néhány százalékkal növekedett az utasforgalom, igaz arra nem is számított senki, hogy túlzsúfoltak lennének a járművek. Folyamatos műszaki ügyeletet tartunk fenn, így szükség esetén sűríteni tudjuk a járatokat” – közölte Majó-Petri.

Szálló por - Ingyenes a helyi közösségi közlekedés Szeged

Az SZKT-nál egyébként úgy kalkulálnak, hogy csütörtökre minden szegedi értesülni fog a tömegközlekedés ingyenességéről, így aznap már több utas várható a járműveken. Hangsúlyozta, ha 10-20%-kal növekszik az utasok száma, akkor már elmondható, hogy sikeres a bevezetett intézkedés.A SZEGEDma.hu-nak Majó-Petri Zoltán elmondta, ha az összes eladott menetjegyszámot elosztják az árral, akkor átlagosan egy nap alatt egymillió forint értékben fogynak jegyek, vagyis ennyi kieséssel számolhatnak. Ez természetesen csak a villamosokra és a trolibuszokra vonatkozik.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.