Közélet

Juhász házaspár: A pedagógus munkájában nincs kicsengetés

Juhász házaspár: A pedagógus munkájában nincs kicsengetés

2016. december 2., péntek
Juhász házaspár: A pedagógus munkájában nincs kicsengetés
BC5K4435_gs

A díj történetében először nyerte el házaspár a Rátz Tanár Úr Életműdíjat fizikából, mely tulajdonképpen a pedagógus szakma és a tanítványok közös elismerése. Juhász Nándor és Juhász Nándorné ismert szegedi pedagógusok, együtt összesen 80 év szakmai háttérrel, akiknek sokakkal sikerült megszerettetniük a fizikát. Vallják, a tanításon túl most a matematika és fizikaversenyek feladatainak összeállítása, szervezése ad nekik folyamatos elfoglaltságot.

Minden lehetséges díjjal rendelkeznek, amelyet a szakmában el lehet érni. Elnyerték a Mikola Sándor-díjat és a fizika népszerűsítéséért járó Ericsson-díjat is külön-külön megkapták. A Rátz Tanár Úr Életműdíjat matematikából, fizikából, kémiából és biológiából 16 éve, tantárgyanként évente két-két tanár kaphatja. Fizikából viszont ők az elsők, akik házaspárként megosztva egy időben kapták meg az elismerést, melyre a szakma és a volt tanítványok visszaigazolásaként tekintenek.

Juhász Nándor

a Rókusi Általános Iskolában tanított, felesége pedig a Tisza-parti Általános Iskola diákjait oktatta. Mindketten egyetértenek abban: felsorolni is nehéz lenne azokat a volt tanítványokat, akiket büszkeségeikként tartanak számon. Többek között nekik is köszönhetik az életműdíjat, a természettudományok területén kiemelkedő munkát végző oktatók elismerésére ugyanis a munkatársak, szakmai munkaközösségek, volt diákok felterjesztése alapján van esély.

BC5K4428_gs

A nyugdíjas házaspárnak már nem a mindennapi tanítás, hanem a matematika és fizikaversenyek szervezése ad lendületet, ők dolgoznak többek között a Bonifert Domonkos Nemzetközi Matematikaverseny népszerűsítésén és feladatsorain is. “Ez a verseny több fordulós, így egész tanévben komoly szervezést igényel. Határon túlnyúló verseny lévén több száz diákkal állunk kapcsolatban, a tanárokkal pedig évtizedek óta szoros munkakapcsolatban vagyunk” – folytatta

Juhász Nándorné.

Bár a katedra mindkettőjüknek hiányzik, a szervezőmunkákban kamatoztatják pályafutásuk során szerzett tapasztalataikat. “Nem lehet reális cél mindenkivel megszerettetni a fizikát, de ez nem is szükséges, hiszen soha nem lesz mindenki kedvence. A lényeg: hogyan, milyen módon hívjuk fel a tantárgyhoz tartozó jelenségekre, mindennapi tapasztalatokra a gyerekek figyelmét” – nyilatkozta Juhász Nándorné. Volt tanítványaik közül többen is vannak, akik a tanári pályát választották, ezt megtisztelőnek tartják, s mindenképpen sikerként könyvelik el. “A szakmai témák megbeszélése természetesen jelen volt és van az életünkben az iskolán kívül, otthon is. A pedagógus munkájában nincs kicsengetés, a hivatásunk kitöltötte a hétköznapjainkat, és nagyon jó, ha környezetünkben jelen van valaki, akivel megerősíthetjük, megvitathatjuk pedagógiai elképzeléseinket” – zárta gondolatait Juhász Nándor.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.