A magyar vállalkozók szeretnének, de többségében nem mernek nemzetközi piacra lépni termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal, pedig kellő információk birtokában nincs mitől tartaniuk - vallja Palotás Sándor. A "magyar agyaknak" megvan az alapjuk, megfelelő hozzáállással, és a piaci igények pontos ismeretével tárt karokkal várnák őket nemzetközi kiállításokon, bemutatókon.
"A magyar vállalkozók szeretnének kilépni a külföldi piacra, de túlzottan óvatosak az információhiány miatt. Nem minden magyar cégnek olyan a portfóliója, hogy azt külföldre lehessen vinni, de sok esetben inkább azt látom, egyszerűen nem rendelkeznek kellő tudással a nemzetközi piacról. Magyarország egy kis ország, ezért annak van fontos szerepe, hogy a vállalkozások egyedit állítsanak elő. Ebben tudunk kitűnni, amihez meg is van a magyar agyak alapja" - mondta portálunknak
Palotás Sándor
, a Déli-Farm Kft. ügyvezetője, az Enterprise Europe Network 2015-2016-os dél-alföldi követe. Szeged-kiskundorozsmai családi vállalkozásuk 26 éve ismert a piacon, állattenyésztéssel kapcsolatos, ezen belül főképp a szarvasmarha tenyésztéshez kapcsolódó takarmányozási és tenyésztési szaktanácsadást végeznek. Az utóbbi években termékkínálatukban olyan eszközök is találhatók, melyek a haszonállatok tartásához és tenyésztéséhez szükségesek. Többek között takarmány alapanyagokkal, kész takarmányokkal, tejpótló tápszerekkel, ásványi- és vitamin-kiegészítőkkel, illetve szarvasmarha szaporítóanyagokkal kereskednek 1990 óta. A cég már az Enterprise Europe Network referenciahálózatához tartozik, Palotás Sándor így segít azoknak a magyar vállalkozásoknak, melyek a nemzetközi piacra lépve tájékozódni szeretnének többek között az adott ország jogszabályi követelményeiről, a kiállítási lehetőségekről, konferenciákról és a B2B marketingről.
A családi vállalkozás sikereiről és buktatóiról az Európai Kis- és Középvállalkozások Hetéhez kapcsolódón tartott előadást a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamarában. Az intézmény adott helyet azoknak a helyi és határon túli vállalkozóknak, akik példaképek lehetnek a most induló, valamint a nemzetközi piacra lépés szándékával kacérkodó cégeknek. Az esemény nyitóelőadását
Nagy Zoltán
, a budapesti Boutiq’ Bar tulajdonosa tartotta, aki 1990-ben érkezett Magyarországra Erdélyből, mára pedig Európa legjobb bárjainak egyikét vezeti, pedig csak 30 évesen döntötte el, mivel is akar valójában foglalkozni. Palotás Sándor szerint egy jó ötlet megvalósításához sosincs késő. Úgy véli, a rutinos cégeknek is érdemes a fiatalok ötleteire felfigyelni, gyakran az új szemlélet olyan irányba vezethet, melyre korábban gondolni sem mertek volna. Azt azonban megjegyezte, a fővárosnak még mindig nagy az elszívó hatása, továbbá hiányzik a mentortevékenység. "Hiszek a pozitív felfogásban, hogy képesek vagyunk különleges termékeket exportálni a világnak. Nyitott szemmel kell járni, tájékozódni kell és némi bátorság is szükséges" - tanácsolta a dél-alföldi nagykövet azoknak a vállalkozónak, akik még csak most gondolkodnak a nemzetközi piaci megjelenésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.