Közélet

A Jobbik szerint az oktatás sürgős beavatkozást igényel

A Jobbik szerint az oktatás sürgős beavatkozást igényel

2016. október 8., szombat
A Jobbik szerint az oktatás sürgős beavatkozást igényel

A Jobbik szerint az egészségügy és a korrupció mellett az oktatás az a terület, amely sürgős beavatkozást igényel - erről Dúró Dóra, a párt frakcióvezető-helyettese, az Országgyűlés kulturális bizottságának elnöke beszélt "A Jövő oktatása - az oktatás jövője" című, szülői és pedagógusi szervezetek képviselőinek részvételével szervezett szombati konferenciájuk sajtótájékoztatóján Budapesten.

Az ellenzéki politikus hangsúlyozta: a Jobbik "valódi nemzeti konzultációjának" egyik legfontosabb témája az oktatás, amelyben ugyancsak szakmai egyeztetéseket folytattak, ennek lezárásaként rendezték meg a konferenciát. Emlékeztetett: hétfőn kapják meg az állampolgárok azokat az íveket, amelyeken válaszolhatnak a párt "valódi nemzeti konzultációja" keretében. Ebben az oktatást érintően igyekeztek úgy megfogalmazni a kérdéseket, hogy a nagy oktatási ágazat különböző területeit érintsék. A konferenciáról szólva elmondta: az nem politikai alapon szerveződött, több olyan felszólaló is részt vett benne, aki nem Jobbik-szimpatizáns. Dúró Dóra úgy értékelte: a Jobbik szakmai felkészültsége megerősödött az elmúlt egy év szakmai találkozóin, egyre több olyan civil és szakmai szervezettel tartják a kapcsolatot, amelyek a kormányzati felkészülést, a későbbi programírást is támogathatják, és a kormányzás során is segítségükre lesznek. Előrevetítette: döntéseiket a szakma véleményét kikérve, annak ismeretében, ahhoz igazodva szeretnék meghozni. Értékelése szerint ez szemben áll a jelenlegi kormány viselkedésével, "ők a szakma kérésének, a szakma javaslatainak ellenében vertek végig az oktatási rendszeren olyan változásokat, amelyek további minőségromlást eredményeztek". Ebből a hozzáállásból adódtak a szerinte rossz szakmai döntések, amelyek "finanszírozási hanyatlással párosultak". Azt a szégyent kellett megélnie Magyarországnak, hogy az OECD-országok közül GDP-arányosan a legkevesebbet költ oktatásra - fogalmazott. Hozzátette: 2013-ban 3,9 százalékát költöttek Magyarországon oktatásra, míg az OECD-átlaga 5,2 százalék volt. A Jobbik szerint a finanszírozás kérdés megoldása mellett megfelelő szakmai döntések szükségesek azért, hogy az oktatás el tudja látni legfőbb feladatát, hogy hajtóereje, mozgatórugója legyen a társadalmi mobilitásnak - mondta. Hozzáfűzte: "jelenleg az oktatási rendszer nem képes kezelni a társadalmi különbségeket, azokat tovább mélyíti, tehát a gazdagok még gazdagabbak, a szegények még szegényebbek lesznek".

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.