A 2014 és 2020 közötti európai uniós források a magyar gazdaság utolsó felkészülési lehetőségét jelentik a 2020 utáni időszakra, amikor már várhatóan nem lesznek ilyen típusú beruházási támogatások - mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség államtitkára pénteken Miskolcon.
A politikus a Miskolc városi villamosvasút fejlesztése elnevezésű, Zöld nyíl néven ismert nagyprojekt zárórendezvényén megismételte, míg 2007 és 2013 között az uniós források 16 százalékát fordították gazdaságfejlesztésre, addig a mostani pénzügyi ciklusban az ország számára rendelkezésre álló 12 ezer milliárd forint 60 százaléka jut ugyanerre a célra. A szándék az, hogy az állam kevesebbet költsön önmagára, és a vállalkozói szektorral együttműködve hajtsa végre a gazdaságot megerősítő fejlesztéseket - tette hozzá. Elmondta azt is: a kormány szándéka, hogy szolgáltatóbaráttá teszi a közigazgatást, az a legfontosabb célkitűzés, hogy az állam valóban szolgáltasson akár az állampolgároknak, akár a cégeknek. Ezzel kapcsolatban felidézte, hogy Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter ezen a héten az Országgyűlésnek közigazgatási bürokráciacsökkentéssel összefüggő törvénymódosítási javaslatot terjesztett be, amely több mint száz törvény megváltoztatását tartalmazza, ennek elfogadása esetén egyszerűsödhetnek az általános eljárási szabályok. Csepreghy Nándor azt hangoztatta: 2020 után várhatóan csökken az uniós fejlesztési forrás, ezért a jelenlegi lehetőségekkel úgy kell élni, hogy az Európai Unió felzárkóztatási támogatása nélkül is legyen legalább akkora gazdasági növekedés az országban, mint most. Közölte azt is: Miskolc a most kezdődött uniós pénzügyi ciklusban 35 milliárd forint fejlesztési pénzre számíthat. A Közlekedési Operatív Program keretében Miskolcon megvalósult Zöld nyíl projekt összköltsége csaknem 38 milliárd forint volt, ebből az unió kohéziós alapja majdnem 34 milliárd forintot fedezett. A program keretében a miskolci 1-es villamos 9,6 kilométer hosszúságú pályáját teljes egészében megújították a Tiszai pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, onnan pedig másfél kilométerrel meghosszabbították Felső-Majláthig. A csaknem 15 milliárd forint értékű munkát a Colas-Alterra Zrt., a Colas út Zrt., a WIS Zrt. és a Pentavia Kft. alkotta Zöld nyíl 2009 konzorcium végezte el. A villamosok beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázat negyedszerre járt sikerrel, a korábbi döntéseket megtámadták a vesztes ajánlattevők a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. Az utolsó, eredményesnek és érvényesnek nyilvánított tendert a Skoda érdekeltségébe tartozó Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. nyerte. A megújult sínpáron immár kizárólag a 31 alacsonypadlós, klímás, számítógép által vezérelt Skoda 26THU3 villamosok közlekednek. A csehországi Plzenben gyártott járművek értéke megközelíti a 19 milliárd forintot. Miskolcon 1897 júliusa óta van villamosközlekedés, az országban Budapest után másodikként itt épült ki normál nyomtávú villamosvasút. Kriza Ákos (Fidesz-KDNP), Miskolc polgármestere a rendezvényen arról szólt, hogy az elmúlt ötven év legnagyobb közlekedési fejlesztése volt a Zöld nyíl. Elmondta: a tömegközlekedés modernizálása nem áll meg, ez év végéig 75 gázüzemű autóbusz áll forgalomba a városban. Ennek köszönhetően Magyarország legfiatalabb autóbuszflottájával rendelkezik majd a borsodi megyeszékhely. Tar Sándorné, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium osztályvezetője azt emelte ki, hogy a 2014-2020-as időszak operatív programjaiban is prioritást élvez a kötöttpályás közlekedés, a vasúti közlekedés, a közösségi közlekedés fejlesztése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.