A Juncker-bizottság egyik fő feladata az egységes digitális piac megteremtése, ezzel az akadálymentes e-kereskedelemhez szükséges rendszer kialakítása, illetve az egyenlő versenyfeltételek biztosítása és a fogyasztói bizalom erősítése - mondta Nagy-Rothengass Márta, az Európai Bizottság osztályvezetője kedden Siófokon, a 16. Internet Hungary rendezvényen.
Kifejtette: a tagországokkal folytatott konzultáció eredményeként az Európai Bizottság többek között az e-kereskedelemre vonatkozó szabályok harmonizálásáról nyújtott be javaslatot és a csomagküldő szolgálatok árainak átláthatóságáért, valamint az indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozás leépítéséért tett lépéseket. A fogyasztói bizalom erősítése érdekében felülvizsgálják a fogyasztói együttműködésről szóló rendeletet, nyitott panasz-továbbadási és válaszlehetőséget biztosítanak, így akár egy Svédországból rendelt csomag esetén is könnyebben megoldható a panaszkezelés - tette hozzá az osztályvezető. Mint mondta, az online magyar lakosság 40 százaléka vásárló, a fogyasztóknak azonban csupán 12 százaléka vásárol idegen nyelvű websopban, és az online boltoknak is csak mindössze 15 százaléka többnyelvű, ami megnehezíti az e-kereskedelem nemzetközi terjedését.
Nagy-Rothengass Márta
beszámolt arról is, hogy statisztikák szerint a magyar kis- és középvállalkozások forgalmának 6,6 százaléka származik online kereskedésből, ami 2 százalékponttal marad el az EU-átlagtól. A nagyvállalatoknál ez az arány ugyanakkor 32 százalék, több mint 10 százalékponttal meghaladja az uniós átlagot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.