Közélet

NMHH: a hatóság hatékonyan védi az infokommunikációs fogyasztói jogokat

NMHH: a hatóság hatékonyan védi az infokommunikációs fogyasztói jogokat

2015. július 2., csütörtök
NMHH: a hatóság hatékonyan védi az infokommunikációs fogyasztói jogokat

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelemmel és hatékonyan védi az infokommunikációs fogyasztói jogokat - írta a hatóság az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében.

Az NMHH a

Baja Ferenc

MSZP-s politikus sajtótájékoztatóján, a július 1-jei mobilos szerződésmódosításokkal kapcsolatban elhangzottakra reagált. Az MSZP szerint a kormánynak és az NMHH-nak sokkal hatékonyabb fogyasztóvédelmet kellene biztosítania az infokommunikáció területén; elfogadhatatlannak nevezte, hogy több tízezer ember nem tudott nyilatkozni arról, hogy nem fogadja el a megemelkedett tarifákat. A médiahatóság közleményében leszögezte: a fogyasztóknak éppen az NMHH hatékony és proaktív közbeavatkozása miatt van módjuk arra, hogy jelezzék, ha el kívánják utasítani a Telekom és a Telenor július 1-jétől bevezetni tervezett kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatát. Emlékeztettek: a hatóság eljárása kötelezte a szolgáltatókat arra, hogy a jogszabályoknak megfelelően értesítsék előfizetőiket, és biztosítsák számukra a jogszabályokban előírt, legalább 15 napos határidőt a válaszadásra. Hangsúlyozták: az NMHH, valamint a mobilszolgáltatók közötti megállapodások garantálják, hogy továbbra is minden előfizető jelezheti még, ha el kívánja utasítani a díjemelési ajánlatot, az értesítéstől számított 15 napon keresztül. Kifejezetten a hatóság közbeavatkozásának köszönhető, hogy az előfizetők nem szenvedtek olyan hátrányt, amelyet később már nem vagy csak nehezen lehetett volna elhárítani - fűzték hozzá.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.