Akár a Csongrád megyei vállalkozások is megjelenhetnek a külpiacon



A nemrégiben napvilágot látott GINOP pályázatok számos lehetőséget tartogatnak a Csongrád megyei vállalkozóknak is, amennyiben ki tudják használni a forrás kínálta lehetőségeket. A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a gazdasági és innovációs projektekről, a külpiaci megjelenés fontosságáról tartott információs napot tagjainak.
A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara kiemelt feladatának tekinti a régióban található kis- és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatását, így naprakész információkkal segítenek eligazodni a különféle hazai és uniós pályázati rendszerek útvesztőjében. Nem csoda, hogy - mérettől függetlenül - a legtöbb vállalkozó inkább szakértőkre bízza cégét, a kevésbé szakavatott szemek ugyanis könnyen átsiklanak a részleteken. A közelmúltban napvilágot látott GINOP, vagyis gazdasági és innovációs pályázatok számos lehetőséget tartogatnak a Csongrád megyei vállalkozóknak, nem mindegy azonban ki milyen profillal vág neki a kecsegtető forrásoknak. "A mai rendezvény apropóját egy hazai pályázat adja, s a vállalkozások külpiacra jutását célozza meg a vissza nem térítendő támogatásokkal" - mondta
Kozsuchné Somogyi Katalin
, a Csongrád Megyei Iparkamara vállalkozásfejlesztési és külgazdasági igazgatója a csütörtöki információs nap kapcsán.

A GINOP ma már szinte minden magyar vállalkozó számára ismerős mozaikszó, akinek viszont nem cseng ismerősen, de szeretne külföldi bemutatkozási lehetőséghez jutni termékeivel vagy szolgáltatásával, jobb ha minél előbb beleássa magát a nemrégiben kiírt anyagokba. "Külpiaci megjelenés esetében fontos megemlíteni, hogy a kiállítások és az árubemutatók önállóan pályázható tevékenységek, melyek mellé olyan kiegészítéseket lehet még megpályázni, mint piackutatás vagy az infokommunikációs fejlesztések, marketingeszköz-fejlesztések és tanácsadások. Utóbbiak elengedhetetlenek a külpiacra jutás támogatásában, ugyanis ha egy vállalkozás meg akar jelenni külföldön, ezekhez mindenképp szüksége van" - folytatta a szakember. Mint azt Kozsuchné Somogyi Katalin is hangsúlyozta, a külföldi bemutatkozás másfajta gondolkodásmódot és stratégiát igényel a vállalkozóktól, mint amit otthon megszoktak, hiszen az alapos piaci ismeret mellett elengedhetetlenül fontos az aktív idegennyelv-tudás. Az iparkamara, valamint a helyi Enterprise Europe Network iroda közösen segít a külföldi lehetőségekkel kacsintgató pályázóknak összegyűjteni azokat az ismereteket, melyek nélkül nem vághatnának bele egy határon túli üzletbe. "Az iroda munkatársai akár egy célzott országgal kapcsolatban fel tudják világosítani a vállalkozót, hogy terméke exportját vagy akár importját milyen szabályok érintik, s ugyan ez igaz a szolgáltatókra is." Hatszáz irodás kapcsolatrendszerük révén a lehető legbiztosabb és legbiztonságosabb segítséget tudják nyújtani a kevésbé tapasztalt piaci szereplőknek. Az iparkamara csütörtöki információs napján a mikro-, kis és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatására irányuló pályázati felhívás főbb tudnivalóiról valamint a beadással, megvalósítással kapcsolatos egyéb információkkal és szakmai és személyes tanácsadással segítették a megye vállalkozóinak külpiaci aktivitását.