A nemrégiben napvilágot látott GINOP pályázatok számos lehetőséget tartogatnak a Csongrád megyei vállalkozóknak is, amennyiben ki tudják használni a forrás kínálta lehetőségeket. A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a gazdasági és innovációs projektekről, a külpiaci megjelenés fontosságáról tartott információs napot tagjainak.
A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara kiemelt feladatának tekinti a régióban található kis- és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatását, így naprakész információkkal segítenek eligazodni a különféle hazai és uniós pályázati rendszerek útvesztőjében. Nem csoda, hogy - mérettől függetlenül - a legtöbb vállalkozó inkább szakértőkre bízza cégét, a kevésbé szakavatott szemek ugyanis könnyen átsiklanak a részleteken. A közelmúltban napvilágot látott GINOP, vagyis gazdasági és innovációs pályázatok számos lehetőséget tartogatnak a Csongrád megyei vállalkozóknak, nem mindegy azonban ki milyen profillal vág neki a kecsegtető forrásoknak. "A mai rendezvény apropóját egy hazai pályázat adja, s a vállalkozások külpiacra jutását célozza meg a vissza nem térítendő támogatásokkal" - mondta
Kozsuchné Somogyi Katalin
, a Csongrád Megyei Iparkamara vállalkozásfejlesztési és külgazdasági igazgatója a csütörtöki információs nap kapcsán.
A GINOP ma már szinte minden magyar vállalkozó számára ismerős mozaikszó, akinek viszont nem cseng ismerősen, de szeretne külföldi bemutatkozási lehetőséghez jutni termékeivel vagy szolgáltatásával, jobb ha minél előbb beleássa magát a nemrégiben kiírt anyagokba. "Külpiaci megjelenés esetében fontos megemlíteni, hogy a kiállítások és az árubemutatók önállóan pályázható tevékenységek, melyek mellé olyan kiegészítéseket lehet még megpályázni, mint piackutatás vagy az infokommunikációs fejlesztések, marketingeszköz-fejlesztések és tanácsadások. Utóbbiak elengedhetetlenek a külpiacra jutás támogatásában, ugyanis ha egy vállalkozás meg akar jelenni külföldön, ezekhez mindenképp szüksége van" - folytatta a szakember. Mint azt Kozsuchné Somogyi Katalin is hangsúlyozta, a külföldi bemutatkozás másfajta gondolkodásmódot és stratégiát igényel a vállalkozóktól, mint amit otthon megszoktak, hiszen az alapos piaci ismeret mellett elengedhetetlenül fontos az aktív idegennyelv-tudás. Az iparkamara, valamint a helyi Enterprise Europe Network iroda közösen segít a külföldi lehetőségekkel kacsintgató pályázóknak összegyűjteni azokat az ismereteket, melyek nélkül nem vághatnának bele egy határon túli üzletbe. "Az iroda munkatársai akár egy célzott országgal kapcsolatban fel tudják világosítani a vállalkozót, hogy terméke exportját vagy akár importját milyen szabályok érintik, s ugyan ez igaz a szolgáltatókra is." Hatszáz irodás kapcsolatrendszerük révén a lehető legbiztosabb és legbiztonságosabb segítséget tudják nyújtani a kevésbé tapasztalt piaci szereplőknek. Az iparkamara csütörtöki információs napján a mikro-, kis és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatására irányuló pályázati felhívás főbb tudnivalóiról valamint a beadással, megvalósítással kapcsolatos egyéb információkkal és szakmai és személyes tanácsadással segítették a megye vállalkozóinak külpiaci aktivitását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.