A fővárosban már a 2000-es évek eleje óta hasznosítják a turisták, míg az ország harmadik legnagyobb városában még mindig a klasszikus kuponmódszerrel és az időszaki akciókkal próbálják az üzletekbe, éttermekbe, színházba, fürdőbe és hotelekbe csábítani a látogatókat. Elavult, áttekinthetetlen, ráadásul nem kimondottan baráti, ha a turistának kell csokorba gyűjtenie a helyi kedvezményeket. Pedig létezne kényelmesebb és vonzóbb megoldás, amennyiben tanulva a budapestiek példájából Szegeden is beindulna a városkártya-rendszer.
Nagyjából így épül fel a Budapest Card, amit a városba látogató turisták vehetnek igénybe 24 (4900 forint), 48 (7900 forint) és 72 órás (9900 forint) csomagokban. A főváros hivatalos városkártyáját - ami az évek alatt egyébként joggal vált márkává - éves szinten körülbelül 80 ezren veszik igénybe. Ez önmagában sem kevés, azonban a Budapesti Fesztivál és Turisztikai Központ Kft. még tovább szeretné növelni mind az igénybe vevők számát, mind pedig a kedvezményezettek körét. A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Reklámklubja legutóbb a központ két munkatársát,
Pap Mária
turisztikai divízió vezetőt és
Dedák Angéla
hálózati vezetőt látta vendégül, hogy a nagyvárosok életében egyre markánsabb szerepet játszó desztináció marketing továbbfejlesztésének perspektivikus irányáról értekezzenek a szegediekkel. Mivel egyre több család a szűkös anyagi lehetőségei okán csak egy-egy hosszú hétvégi kiruccanást engedhet meg magának, sokan a SZÉP-kártyájukon gyűjtögetett összegből tervezgetik a nyaralást. Ezt meglovagolva a klasszikus tavaszitól az adventi téli időszakig bezárólag a fővárosi turisztikai központ széles kínálatot biztosít a pihenni vágyók számára. Pap Mária a SZEGEDma.hu kérdésére elárulta most a belföldi utazásban rejlő gazdasági potenciált szeretnék kiaknázni, ezért a reklámklubban elhangzott annak lehetősége, hogy egy kedvező csomag keretében szorosabbá fűznék kapcsolatukat a vidéki nagyvárosokkal, így természetesen Szegeddel is. A Tisza-parti városban egyelőre nincs ilyen átfogó kártya, így a turistáknak marad a bogarászás a helyi szolgáltatók kezdeményei között. Pedig a legtöbb európai nagyvárosban évek óta bevett dolog a kedvezmény bankkártya méretű plasztik vagy elektronikus formája, amit az adott település a sajátosságaira szabhat. A turisztikai divízió vezető elmondása szerint Stockholmban például a múzeumi belépőkre specializálódtak a kedvezmények, míg Berlinben egészen más hullámokat lovagoltak meg a kezdeményezők. Persze a budapesti példa is mutatja, nem kell messzire utazni a jó gyakorlat reményében, csupán meg kell találni azokat a kiaknázatlan lehetőséget, melyekre Szeged is fel tudná fűzni sajátosságait. Hogy mi minden jöhetne szóba?
A Reklámklub beszélgetésén két dolog merült fel: miként alakíthatná ki saját kártyarendszerét a Tisza-parti város, illetve hogyan fűzhetné szorosabbá viszonyát a fővárossal. Pap Mária szerint az első kérdésre a válasz igen egyszerű, ám a megvalósítás annál nehézkesebb. Hiszen csakis a helyi vállalkozók és az önkormányzati tulajdonban lévő cégek, intézmények összefogásával valósulhat meg sikeres, komplex megoldás a turizmusfejlesztés tekintetében, amennyiben a hátszelet komoly marketingtevékenység adja. A turisztikai divízió vezető nem elhanyagolható tényként vetette fel, hogy az ingyenes tömegközlekedés kérdését is érdemes megfontolnia a városnak, ugyanis a Budapest Card elemei közül ez az egyik legnépszerűbb szolgáltatás. A klubtagok fantáziája hamar szárnyra kapott a diskurzus során: felvetődött annak lehetősége, hogy a Szeged-Hómezővásárhely zónában működő turisztikai vállalkozások is kidolgozhatnák egy kártyarendszert, melynek fontosságát a településeket összekötő tramtrain-tervekkel indokolták. A kérdés adott: élni fog-e Szeged a budapestihez hasonló jó gyakorlattal, s maga is elindítja saját kedvezményre jogosító kártyarendszerét, vagy csatlakozik a Budapest Card viszonteladói hálózatához? Vagy megmarad az elavult, áttekinthetetlen időszaki akciók gyűrűjében, sosem lépve ki a saját árnyékából.
Elavult, áttekinthetetlen, ráadásul nem kimondottan baráti, ha a turistának kell csokorba gyűjtenie a helyi kedvezményeket - fővárosban már megtalálták a megoldást. KLIKK: http://szegedma.hu/?p=547636
Posted by Szegedma Hírportál on 2015. június 17.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.