Ingyenes tömegközlekedés és múzeumi belépő a pénztárcában?



A fővárosban már a 2000-es évek eleje óta hasznosítják a turisták, míg az ország harmadik legnagyobb városában még mindig a klasszikus kuponmódszerrel és az időszaki akciókkal próbálják az üzletekbe, éttermekbe, színházba, fürdőbe és hotelekbe csábítani a látogatókat. Elavult, áttekinthetetlen, ráadásul nem kimondottan baráti, ha a turistának kell csokorba gyűjtenie a helyi kedvezményeket. Pedig létezne kényelmesebb és vonzóbb megoldás, amennyiben tanulva a budapestiek példájából Szegeden is beindulna a városkártya-rendszer.
Nagyjából így épül fel a Budapest Card, amit a városba látogató turisták vehetnek igénybe 24 (4900 forint), 48 (7900 forint) és 72 órás (9900 forint) csomagokban. A főváros hivatalos városkártyáját - ami az évek alatt egyébként joggal vált márkává - éves szinten körülbelül 80 ezren veszik igénybe. Ez önmagában sem kevés, azonban a Budapesti Fesztivál és Turisztikai Központ Kft. még tovább szeretné növelni mind az igénybe vevők számát, mind pedig a kedvezményezettek körét. A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Reklámklubja legutóbb a központ két munkatársát,
Pap Mária
turisztikai divízió vezetőt és
Dedák Angéla
hálózati vezetőt látta vendégül, hogy a nagyvárosok életében egyre markánsabb szerepet játszó desztináció marketing továbbfejlesztésének perspektivikus irányáról értekezzenek a szegediekkel. Mivel egyre több család a szűkös anyagi lehetőségei okán csak egy-egy hosszú hétvégi kiruccanást engedhet meg magának, sokan a SZÉP-kártyájukon gyűjtögetett összegből tervezgetik a nyaralást. Ezt meglovagolva a klasszikus tavaszitól az adventi téli időszakig bezárólag a fővárosi turisztikai központ széles kínálatot biztosít a pihenni vágyók számára. Pap Mária a SZEGEDma.hu kérdésére elárulta most a belföldi utazásban rejlő gazdasági potenciált szeretnék kiaknázni, ezért a reklámklubban elhangzott annak lehetősége, hogy egy kedvező csomag keretében szorosabbá fűznék kapcsolatukat a vidéki nagyvárosokkal, így természetesen Szegeddel is. A Tisza-parti városban egyelőre nincs ilyen átfogó kártya, így a turistáknak marad a bogarászás a helyi szolgáltatók kezdeményei között. Pedig a legtöbb európai nagyvárosban évek óta bevett dolog a kedvezmény bankkártya méretű plasztik vagy elektronikus formája, amit az adott település a sajátosságaira szabhat. A turisztikai divízió vezető elmondása szerint Stockholmban például a múzeumi belépőkre specializálódtak a kedvezmények, míg Berlinben egészen más hullámokat lovagoltak meg a kezdeményezők. Persze a budapesti példa is mutatja, nem kell messzire utazni a jó gyakorlat reményében, csupán meg kell találni azokat a kiaknázatlan lehetőséget, melyekre Szeged is fel tudná fűzni sajátosságait. Hogy mi minden jöhetne szóba?
A Reklámklub beszélgetésén két dolog merült fel: miként alakíthatná ki saját kártyarendszerét a Tisza-parti város, illetve hogyan fűzhetné szorosabbá viszonyát a fővárossal. Pap Mária szerint az első kérdésre a válasz igen egyszerű, ám a megvalósítás annál nehézkesebb. Hiszen csakis a helyi vállalkozók és az önkormányzati tulajdonban lévő cégek, intézmények összefogásával valósulhat meg sikeres, komplex megoldás a turizmusfejlesztés tekintetében, amennyiben a hátszelet komoly marketingtevékenység adja. A turisztikai divízió vezető nem elhanyagolható tényként vetette fel, hogy az ingyenes tömegközlekedés kérdését is érdemes megfontolnia a városnak, ugyanis a Budapest Card elemei közül ez az egyik legnépszerűbb szolgáltatás. A klubtagok fantáziája hamar szárnyra kapott a diskurzus során: felvetődött annak lehetősége, hogy a Szeged-Hómezővásárhely zónában működő turisztikai vállalkozások is kidolgozhatnák egy kártyarendszert, melynek fontosságát a településeket összekötő tramtrain-tervekkel indokolták. A kérdés adott: élni fog-e Szeged a budapestihez hasonló jó gyakorlattal, s maga is elindítja saját kedvezményre jogosító kártyarendszerét, vagy csatlakozik a Budapest Card viszonteladói hálózatához? Vagy megmarad az elavult, áttekinthetetlen időszaki akciók gyűrűjében, sosem lépve ki a saját árnyékából.
Elavult, áttekinthetetlen, ráadásul nem kimondottan baráti, ha a turistának kell csokorba gyűjtenie a helyi kedvezményeket - fővárosban már megtalálták a megoldást. KLIKK: http://szegedma.hu/?p=547636
Posted by Szegedma Hírportál on 2015. június 17.