Az osztrák látogatók költötték a legtöbbet, 41 milliárd forintot Magyarországon idén az első negyedévben - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Statisztikai tükör című friss kiadványából.
Az osztrákokat a szlovákok követték 29 milliárd forinttal, majd a németek (25 milliárd forint), az Egyesült Államokból érkezők (22 milliárd forint) és a románok (21 milliárd forint) következnek. A külföldiek az első három hónapban a tavalyinál 11 százalékkal többet, 288 milliárd forintot költöttek Magyarországon. Az egy napra az országba látogató külföldiek kiadása 86 milliárd forintot tett ki, ami 5,9 százalékkal haladja meg az előző év azonos negyedévében mértet. A növekedést a KSH szerint szinte teljes mértékben a szabadidős turisták kiadásainak bővülése adta: az egy évvel korábbihoz képest 63 százalékkal többet költöttek az egynapos utazásokon résztvevők, aminek jelentős része gyógyászati és egészségmegőrzési célú kezelésekhez, valamint rokonlátogatásokhoz kapcsolódott. A több napra Magyarországra látogatók 2015 első negyedévében 14 százalékkal költöttek többet, mint egy évvel korábban. A 203 milliárd forintnyi bevétel 90 százalékát (183 milliárd forint) a turisztikai motivációval érkezők költése adta - írja a KSH. A statisztikai hivatal adataiból az is kiderül, hogy az idei első negyedévben a tavalyinál 7,4 százalékkal több, 9,4 millió alkalommal látogattak külföldiek Magyarországra. Az egy napra látogatók (6,9 millió fő) 5,2 százalékkal érkeztek többen, mint 2014 első három hónapjában. A több napra érkezők száma 14 százalékkal, 2,5 millióra emelkedett. A turisztikai célú utazások 21 százalékkal bővültek, a nem turisztikai utak száma összességében nem változott - derül ki a statisztikai hivatal adataiból. Az egy napra látogatók 36 százaléka átutazó, további 29 százalékuk vásárlási céllal érkezett, és 24 százalék a turisztikai célú utazók aránya - írja a KSH.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.