Az újrafogalmazott vállalati stratégia eredményeként az Invitel az elmúlt két évben megduplázta árbevételét a lakossági televíziós-, és az üzleti ICT-szolgáltatások értékesítése területén egyaránt. A társaság a lakossági üzletágban néhány hónapon belül félmillió fölé növeli a nagy sávszélességű technológiával lefedett háztartások számát. A cég a vállalati üzletágban pedig átfogó beruházási programot indít a legkorszerűbb infokommunikációs szolgáltatások teljes körű biztosítása érdekében. A fejlesztésekre az Invitel még az idén több milliárd forintot fordít. 2015-ben a lakossági szolgáltatások középpontjába még inkább a korszerű televíziózás – ezen belül a minőségi és személyre szabható tartalom nyújtása – kerül. A vállalati üzletág a jövőben három pillérre, az IP-centrikus szolgáltatásokra, a felhőalapú infokommunikációs megoldásokra, valamint a digitális, internetes platformon egységesített kommunikációs csatornákra és funkciókra fókuszál.
„A 2012-ben meghatározott új üzleti stratégia sikeresnek bizonyult, amit a piacon elfoglalt pozíciónk mellett eredményeink is igazolnak: az Invitel két év alatt megduplázta árbevételét mindkét, fókuszterületnek kijelölt szegmensben, az üzleti ICT-, valamint a lakossági TV-szolgáltatások értékesítése területén. Piaci pozíciónk további erősítése érdekében felgyorsítjuk és teljessé tesszük ennek a stratégiának a megvalósítását” – mondta
David Blunck
, az Invitel vezérigazgatója.
A 2012-ben bejelentett program keretében idén is folytatódnak a fejlesztések az Invitelnél. A vállalat szolgáltatási területén még ez évben további, mintegy 120 ezer háztartás számára teszi elérhetővé a gyors internetet, valamint a minőségi, interaktív TV-szolgáltatásokat, és 2015 augusztusára már több mint félmillió háztartást ér el nagysebességű internet-hozzáférést lehetővé tevő technológiával. A vállalat emellett több mint egymilliárd forint értékű, átfogó fejlesztési programot indít, melynek keretében meglévő optikai gerinchálózatára építve még az idén országszerte újabb 12 településen, 120 gerinchálózati végponton teszi elérhetővé a klasszikus bérelt vonali hálózat legújabb generációs változatát, a Carrier Ethernet technológiát. A fejlesztési program keretében fokozatosan az ország teljes területén, 650 helyszínen lesz elérhető ez a legmagasabb szintű üzleti igényeket is kiszolgálni képes infrastruktúra. A vezeték nélküli megoldások a modern távközlési hálózatok kialakításában is fontos szerepet játszanak, ezért az Invitel a legutóbbi időszakban, 2015 márciusáig újabb hét mikrohullámú bázisállomást épített ki Budapest és a nagyvárosok vállalkozásokkal sűrűn benépesült területeinek lefedése érdekében. A hálózati beruházások folytatásaként a társaság az év végéig további 16 településen létesít új mikrohullámú bázisállomásokat. E fejlesztések nagyságrendjét jól jellemzi, hogy a beruházási program végrehajtását követően az Invitel két kivétellel Magyarország 100 legnagyobb településén jelen lesz közvetlen elérést biztosító technológiával.
A folyamatos tartalmi és minőségi fejlesztéseknek köszönhetően az Invitel tartósan növeli részesedését a vezetékes televízió-szolgáltatások piacán – elsősorban az IPTV-ügyfélszám emelkedik dinamikusan. Széles csatornaválasztékával (csaknem 150 adó a digitális szolgáltatásban) az egyik legteljesebb kínálatot nyújtja, melyen belül kiemelkedik a sportcsatorna-paletta (19 adó), valamint a színes, idegen nyelvű és gyermekeknek szóló választék. „Legfrissebb kutatásunk is rámutatott arra, hogy amennyiben adottak a minőségi, interaktív televíziózás feltételei, akkor ezt a lehetőséget a tévénézők ki is használják. A felmérések szerint az év végére a háztartások 50 százalékában lesz HD-képes televízió, így folyamatosan nő az igény a nagy felbontásban sugárzott tartalmak iránt. Ügyfeleink több mint harmada már rendszeresen néz HD műsorokat a televízióban. 40 százalékuk – saját bevallása szerint – leginkább a sportcsatornák műsorait követi nagy felbontásban” – mondta
Langsteiner Marianne
, az Invitel lakossági vezérigazgató-helyettese. Mindezeket figyelembe véve, a jelenlegi és prognosztizálható jövőbeni ügyféligényeket szem előtt tartva az Invitel május 1-jével 26-ra növelte a kínálatában elérhető HD csatornák számát, mellyel Magyarországon pillanatnyilag a legnagyobb választékot nyújtja. Ez a lépés része a lakossági termékportfólió megújításának, melyek előnyeit az ügyfelek május elejétől már kihasználhatják. A vállalat sokat vár megújított csatornakínálatától, amelyet – májusban induló kampányában – új ügyfelei számára három hónapig teljes egészében elérhetővé tesz, még a legkisebb csomag mellé is. Az új termékkínálat minden elemében az Invitel ügyfeleinek igényeit helyezi a középpontba. A piacon egyedülállóan rugalmas, széles választék tematikus minicsomagokkal kiegészítve személyre is szabható. A Mixer kiegészítő csomaggal például a digitális tévészolgáltatásokkal rendelkezők plusz öt csatornát válogathatnak össze egy 30-as listából a főcsomag kínálata mellé. Az Invitel azon ügyfelek speciális igényeire is gondol, akiknek nincs lehetőségük, vagy nem kívánnak tévészolgáltatót váltani, illetve tévé-előfizetési szerződést kötni. A vállalat számukra is nyújt minőségi tartalmat ún. OTT szolgáltatás keretében, internet-előfizetéssel és internetképes eszközzel nézhető tartalomszolgáltatás formájában. Az HBO GO és a FilmBox Live így tovább színesíti az Invitel gazdag tévés kínálatát.
A piaci trendek egyre inkább arra késztetik az infokommunikációs szolgáltatókat, hogy összetett, egységes technológiai megoldásokat, illetve független platformokat nyújtsanak az üzleti felhasználók számára. A nemzetközi tendenciákat követve az Invitel vállalati üzletága a jövőben három kulcsfontosságú területre – all IP hálózat, felhőtechnológiák és egységes ügyféloldali kommunikáció (UC – Unified Communications) – koncentrál. Az all IP hálózat képezi az infrastrukturális hátteret, amelyre építve a társaság felhőalapú technológiával biztosít egységes kommunikációs megoldásokat ügyfelei számára. Meglévő gerinchálózatának további fejlesztésével az Invitel világszínvonalú, konvergens infrastruktúrát valósít meg, mely egyaránt alkalmas hang-, adat- és videotartalom professzionális továbbítására. „Az üzleti igények megváltoztak, az ügyfeleknek már nem szegmentált szolgáltatásokra, hanem integrált megoldásokra van szükségük. Így az ICT-szolgáltatások fejlesztési jövőképének egyik kulcseleme az egységes platformon nyújtott kommunikáció. Ezért a továbbiakban az egységes infrastrukturális elemeket, csatornákat és ügyféloldali eszközöket magában foglaló megoldásokra helyezzük a hangsúlyt, és kiemelt figyelmet fordítunk a mobil kliensek fejlesztésére is” – fogalmazott
Mártha Imre
, az Invitel operatív főigazgatója. „Világszerte egyre inkább előtérbe kerül az informatikai biztonság kérdése, ezért társaságunk e téren is támogatni kívánja ügyfeleit. A nemrégiben bevezetett DDoS (Distributed Denial of Service) szolgáltatásunk hatékony védelmet nyújt ügyfeleinknek a túlterheléses támadások esetére” – tette hozzá. A professzionális ICT-szolgáltatások biztosításának további fontos pillérét képezi, hogy az Invitel stratégiai együttműködéseket alakít ki a legismertebb gyártókkal és fejlesztőkkel. Ennek köszönhetően ötvözheti a saját, Magyarországon található adatközponti erőforrásait partnerei felhőkapacitásával, igazodva az ügyfél számára legjobb ár-érték arányhoz. A világ legjelentősebb szoftvergyártója, a Microsoft SPLA (Service Provider License Agreement) partnereként az Invitel hazánkban elsőként szerzett Cloud OS Network Silver Partner, majd nemrégiben Gold Hosting Partner státuszt, amely minősítések nemcsak hazánkban, hanem Közép-Kelet Európában is egyedülállónak számítanak. „A vállalati üzletág elmúlt időszakban elnyert néhány projektje jól példázza a kijelölt irányok helyességét. Magyarország számos meghatározó vállalatát támogatjuk teljes körű megoldásainkkal. Újonnan bevezetett DDoS rendszerünknek az MTVA (Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap) is bizalmat szavazott, ahol emellett teljes körű hang-, adat- és jelátvitelt biztosítunk több nemzetközi végponttal” – mondta el az operatív főigazgató. Míg a 2015-ben újra nyitott Las Vegas Casino Sofitel Budapest számára helyi mobilitást támogató, száz feletti végpontú, elosztott telephelyi IP Center megoldást nyújt az Invitel, az MMBF Földgáztároló Zrt.-t az önálló IT-rendszer kialakításában támogatta a vállalat. Az öt volántársaság egyesülésével létrejött Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (KMKK) pedig szerver kapacitásbérlet nyújtásával, üzemeltetéssel és VPN hálózat kialakításával bízta meg az Invitelt. A vállalat az elmúlt időszakban az energetikai piacon is számos megbízást nyert el, többek között a Dalkia és a GDF Suez számára biztosít professzionális infokommunikációs szolgáltatásokat.
Az Invitel a magyar telekommunikációs piac egyik meghatározó szolgáltatójaként széles körű portfolióval áll lakossági és üzleti ügyfelei rendelkezésére. Lakossági kínálatában megtalálható számos szórakoztató és multimédiás szolgáltatás, az interaktív, digitális és HD televízió éppúgy, mint a gyors internet és a telefonszolgáltatás. A vállalati piacokon a legmodernebb előfizethető informatikai és felhő-alapú IT megoldásokon felül hang- és adatszolgáltatásokat nyújt partnereinek országos optikai kábelhálózatán keresztül. Az Invitel számos ügyfélszolgálati ponttal várja előfizetőit országszerte, székhelye Budaörsön található.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.