A Rogers-gimnázium intézmény bezárása ellen a Széchenyi téren tüntettek a szülők, tanulók és tanárok. A közel százötven ember gyertyát gyújtott az iskoláért, illetve felolvastak egy közösen megfogalmazott levelet, melyet Botka László polgármester mellett Orbán Viktornak és Áder Jánosnak is eljuttatnak.
17.50
A beszédek végeztével a demonstráció véget ért, a térről elvonultak az emberek.
17.45
Orbán Viktornak
,
Áder Jánosnak
,
Balog Zoltánnak
és még
Botka Lászlónak
is nyílt levelet írtak a diákok, amiben a Rogers-iskola jelenlegi helyzetét egy árvízi állapothoz hasonlították. Úgy fogalmaztak, a két szegedi intézmény ügyében, összesen mintegy ezer diák érintett, akiket nem lehet sorsukra hagyni. E hasonlat jegyében tették fel a kérdést a címzetteknek: ők mit tennének ennyi emberrel egy árvízi katasztrófahelyzet idején? Ami körülöttük zajlik, az ugyanis az ő jövőjüket mossa el - mondták. Ahogyan a levélben - és a demonstráció alatt többször is - felhívták rá a figyelmet, mások hibái miatt nem a diákokat és a tanárokat kell büntetni, akik még azt sem tudják pontosan, hol folytatódik számukra a tanév. Különösen a végzősök és a hátrányos helyzetűek állnak bizonytalanul a történtek után. A tanulók kijelentették, nem akarnak máshová járni, még összeveszni is csak a saját osztálytársaikkal szeretnének - jegyezték meg humorosan. Elmondásuk szerint számtalan, felnőttképzésben részt vevő fizet azért, hogy ide járhasson, ezért a címzettektől azt kérik, segítsenek, hogy ne szűnjön meg a Rogers, a szegedi megmozdulás mögött pedig csakis a jövőjükért küzdő fiatalokat lássák. Jelenleg egy petíciót ír alá a közel százötven résztvevő, melyet a polgármesternek juttatnak el.
17.30
Havas eső kezdett szállingózni, a szél is egyre élénkebb. Az időjárás felpörgette a program menetét is. Három diák is felszólalt közben:
Gúrzó Blanka
egy névtelenségét kérő szülő levelét olvasta fel, aki 70 km-re lakik a Tisza-parti város iskolájától, ezért albérletben él sajátos nevelési igényű gyermekével. Ahogyan az ő szavait tolmácsolták, foggal-körömmel ragaszkodik az iskolához, melyhez hasonlót a környéken nem találnának. Azt üzente továbbá: a Rogers családias jellegét, amit
Angyalné Kovács Anikó
igazgatónő az évek alatt megteremtett, tilos szétrombolni.
Fodor Vanessza
és
Iván Szilvia
tanulók mindenki segítségét kérték, hogy fennmaradjon az iskola. Arra hivatkoznak, hogy az alapítvány szabálytalanságait nem a diákokon és a tanárokon kell leverni. Nem érdekli őket, hogy miért történik mindez, csak azt akarják, hogy a Rogers túléljen. Fodor Vanessza beszéde legvégén megkérdezte a tömeget: Itt akartok maradni? A válasz egyszerre: Igen!
17.20
Az első felszólaló egy végzős cukrász szakos tanuló,
Jakucs Gábor
volt, aki hangsúlyozta beszédében, hogy demonstrációjukkal nem vádaskodnak, nem akarnak semmilyen zászló alá állni, csupán szeretnék megtudni, miért ítélték halálra év közben az iskolájukat. Tüntetésük célja mindössze annyi, hogy felhívják a figyelmet a kialakult problémára, és hogy kedvelt intézményük fennmaradjon.
Orlovszki Andrea
szülőként van itt, két gyermeke jár a Rogersbe. Az intézmény mindennapi tevékenységét az elfogadás és önismeret mentén jellemezte, ezért minden szimpatizánst arra kér, hogy álljon a kezdeményezés mellé.
17.10
Közel száz főre duzzadt a tömeg időközben, hamarosan beszédek következnek, elsősorban diákoktól. A készülődés közben többen gyertyát gyújtottak az iskoláért.
Tessényi Viktória
szervező a SZEGEDma.hu kérdésére elárulta, ma még volt tanítás a Rogersben, ugyanis az iskola tanárai egészen addig kiállnak maradásukért, amíg a diákok is bejárnak. Egyelőre azonban minimális információt kapnak, így azt sem tudják, hogy mikor fog bezárni az intézmény. Ennek tükrében kimondottan nyomott a hangulat, szomorúak a tanárok és a diákok is, pedig ahogyan az egyik transzparensen is írják általában: "Ide tanulni és dolgozni is mosolyogva jár mindenki". A Rogers-iskola nagyon speciális, a felnőttoktatásban is sokan vesznek részt a gyógymasszőrtől az informatikuson át a kisgyermekgondozóig számtalan képzést tartanak a falak között, ráadásul mozgásszervi rendellenességgel és egyéb sérült gyerekeket is felvettek. Kiderült, kisgyermekgondozó képzést országosan is kevés a képzőintézmények indít manapság.
16.50
Néhány tucat ember gyűlt össze a Széchenyi tér Takaréktár utcai oldalánál. Elsősorban diákok és tanárok jöttek el, felnőttek kevesebben. A közeli fára feltűzött kérdések, felkiáltások vannak: "Ugye fontos a jövőnk?" és "Halljátok a hangunkat!" Emellett különböző kézzel készített transzparenseket is készítettek a diákok.
"Ha az iskola nem működik, semmi sem működik" - ezzel a felhívással toborozta a diákokat, tanárokat, szimpatizánsokat a szegedi Rogers Gimnázium egyik végzős tanulója,
Dabis Nikolett
. Az iskolamentő demonstrációt az a hír robbantotta ki, miszerint még a tanév ideje alatt kerül lakat az intézmény kapujára, a tanulókat pedig előreláthatólag az Eötvös József Gimnázium, Általános Iskolába helyezik át. Az Esély a Hátrányos Helyzetűeknek Közhasznú Alapítvány azzal indokolta a lépést, hogy a Magyar Államkincstár 2014. október 1-től felfüggesztette az állami támogatást. (Ebben egyébként a Rogers-iskola mellett a Szegedi Felnőttoktatási Gimnázium és Szakképző Iskola i érintett.) A cukrász tanuló a közösségi oldalon közzétett felhívásban azt írta, január 12-én kaptak értesítést arról, hogy az iskolát még a héten, pontosabban január 16-án bezárják, vagyis hétfőn már nem csengettek be. A két megszűnő intézmény Csongrád, Bács-Kiskun és Jász-Nagykun-Szolnok megyékben mintegy 1120 fős tanulólétszámmal rendelkezik, amelyből a tanköteles korú diákok száma 100, míg az érintett pedagógusok létszáma 114 fő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.