Az év utolsó ülésén elhangzott: a baloldal Szegeden bizonyíthatná kormánnyal szembeni, új logikáját, szociális elkötelezettségét, ehelyett jelentősen emelt számos tarifát, tehát megszorító csomagot tett a karácsonyfa alá.
12.28:
Botka László boldog karácsonyt kíván mindenkinek az ülést végén, és bejelenti, nagy valószínűség szerint a költségvetést is elfogadó következő közgyűlésre február első péntekjén kerül majd sor.
Megvonták Gömbös Gyula díszpolgári címét
12.27:
Kormos Tibor fűtéselszámolási indítványa 28 igen és 1 tartózkodás (Farkas László) kíséretében kapott többséget. 22 igen, 6 tartózkodás és 1 nem (Tóth Péter) mellett vonták vissza Gömbös Gyula díszpolgári címét.
12.25:
Mihálffy Béla helyett Rózsavölgyi József lett a jogi bizottság tagja a Fidesz-L.É.T. képviseletében.
15 százalékos támogatás a kötelező helyi népszavazásért
12.20:
A helyi népszavazások kötelező kírásának mértékét a választók 15 százalékának támogatásában határozták meg, 28 igennel, Szentistványi István nemmel voksolt.
Díjemelések sorozatban
12.15:
19 igen, 9 nem és 1 tartózkodás (LMP) a gyermekérkeztetési díj emelése kapcsán. 18 igen és 11 nem mellett emelkednek a lakbérek. A fizető parkolásról szóló rendelet módosítását 18 igen, 10 nem és 1 tartózkodás (LMP) mellett hagyták jóvá. A tömegközlekedési díjemelések kapcsán 18 igen és 11 nem érkezett. A baloldali többség tehát végrehajtotta a már sokat emlegetett tarifaemeléseket.
12.13:
Jön a szavazás!
11.57:
Tíz perc szünet, majd zárt ülés következik, aztán már szavaznak is a képviselők.
11.55:
Tóth Péter (Jobbik) szerint nem a legfontosabb ügy a díszpolgári címek elvétele. Történelmi dolgot megítélni pedig történészeknek kell. Kifogásolja, hogy történelmi szempontból pontatlan, nívótlan, történelmi csúsztatásokkal teli az előterjesztés. Az 1936 októberében meghalt miniszterelnököt nem lehet felelőssé tenni a holokausztért nem Tóth Károly dolga - szögezi le. Egyébként Móricztól Babitsig mindenki részese volt az antiszemita közbeszédnek abban a korszakban, a szocialista politikus így bárki felelősségére rámutathatna - jegyzi meg. Úgy összegez: a díszpolgári címet akkor vonná vissza, ha totális rendszert képviselt az érintett akár jobb-, akár baloldalon. A gömbösi rendszer nem volt totális rendszer - nem úgy, mint például a Rákosi-diktatúra.
11.50:
Gömbös Gyula díszpolgári címének visszavonására tett javaslatát ismerteti, indokolja Tóth Károly (MSZP). Sajnálja, hogy ez 2011 tavaszán nem történt meg. Indokai nem változtak: a korábbi miniszterelnök antiszemita volt, és közvetetten felelős a holokausztért. Éppen azért a holokauszt emlékévében a kétezer szegedi áldozatra emlékezve is megvonná a címet Gömböstől.
11.46:
Tóth Péter és Solymos László vitája: a jobbikos politikus visszautasítja, hogy Kormos Tibor javaslata kedvezőbb elszámolási feltételeket biztosítana a lakóknak, mint az ő, napirendre nem vett kezdeményezése.
11.43:
Az előírt kormányrendelet alapján nem történhet meg az elszámolás Kormos Tibor javaslata alapján, melyet Tóth Péter aljasnak nevez, és bejelenti, a kormányhivatalhoz fordul törvényességi vizsgálatért. Kormos indítványa szerinte nem a lakók érdekeit veszi figyelembe, hanem az IKV jelenlegi vezetőjének szempontjait. Hosszú ideig elhúzódik még az eljárás, mivel hiányzik a pontos törvényi hivatkozás - jegyzi meg.
11.38:
Solymos László azt mondja, az új IKV-vezetés munkája révén a pontos elszámolás megtörténik.
11.37:
Kormos Tibor (Együtt-PM) a Temesvári körút 36. szám alatti IKV-kezelésű társasház fűtéselszámolásáról szól, friss indítványát ismerteti, ami miatt Tóth Péter korábbi javaslatát nem vette napirendre a baloldali többség. A ház nagyfogyasztónak minősítve kiesett a rezsicsökkentés köréből, ez - állítja - a korábbi IKV-vezetés hibája. Az önkormányzat biztosítani kívánja a kedvezőbb díjfizetési lehetőséget és a korábbi évek pontos elszámolását.
11.35:
Számos előterjesztést ugrunk át hozzászólás nélkül ismét. Közeledünk a szavazáshoz...
11.25:
Költségvetési tárgyú előterjesztések terítéken. Botka László jelzi, a SZÉSZ-módosítás bekerül a jövő évi első közgyűlésre, és a kiskertesek esetében is érvényesül a szegedi önkormányzat alapelve, a központi jogszabály szerinti maximális kedvezményt adják meg a helyieknek. Ez a kiskertek beépíthetősége esetében 5 százalék lesz. Ezt a hozzáállást Tóth Péter is megköszöni, hiszen a kiskertesek többsége számára komoly előrelépést jelent majd a küszöbön álló döntés. Botka László viszont azonnal hozzáfűzi: a jogszabályokat be kell tartani, azaz mindenki akkora házat építsen, amit azok lehetővé tesznek!
11.20:
Már a városrészi népszavazás is megszűnt, a kormány korlátozza a részvételi demokráciát, a fideszes kétharmad, nem Szeged városa - vág vissza a polgármester. Szentistványi István szerint viszont fontos lenne, hogy a törvényi minimumot állapítsa meg Szeged, a 10 százalékot. Botka komolytalannak nevezi ezt a vitát, le is zárja.
11.19:
Szentistványi István bejelenti, az ő indítványára 2010-ben 10 százalékra vitték le a kötelező kiírás határát, és akkor a baloldal, a városvezetés is érzékelte, már ezt a szint is nehezen teljesíthető. A 25 százalék pedig lehetetlen volna. A 15 százalékos javaslat javít a helyzeten, egyfajta kompromisszum, de a jelenleg hatályos rendelethez képest még mindig 5 százalékos visszalépés. Nehezményezi, hogy a politikai pártok mindig saját igényeik szerint módosítják álláspontjukat ebben az ügyben.
11.15:
A helyi népszavazásról és népi kezdeményezésről szóló rendelet felülvizsgálata kapcsán Botka László jelzi, a kormány megszüntette a nép kezdeményezés intézményét. A népszavazásról szóló központi jogszabályok változtak, ehhez igazodik a közgyűlés most. Javaslata, hogy 10 százalék esetén kelljen foglalkoznia a közgyűlésnek egy népszavazási kezdeményezéssel, elfogadja Nógrádi Tibor módosítóját, hogy 15 százaléknál kötelező legyen a helyi népszavazást kiírni.
11.12:
Megyünk tovább az újabb napirendi pontokkal, vita nélkül.
11.09:
Póda Jenő folytatja: miért nincs Szegeden percalapú parkolási rendszer, mely máshol az országban érvényesül, kényelmes, igazságos? A szegedi szisztéma bonyolult és igazságtalan.
11.07:
Kosik Dénes (Fidesz-L.É.T.) nem találta a tömegközlekedési díjtételekre vonatkozó előterjesztésben azt, hogy a gázolaj veszi a város figyelembe, hogy a gázolaj ára néhány hónap alatt száz forinttal csökkent.
11.06:
Botka László azt mondja, Szeged a magyarországi nagyvárosok közül magasan a legtöbbet költi a szociális szférára.
11.05:
Szentistványi István szerint álságos más, jobboldali városokra hivatkozni. Azok beállnak a kormányzati politika mögé, de nem érti, Szegeden, ahol más a politikai helyzet, miért nem érvényesül a klasszikus baloldali, szociális szempontú politika. Szeged mintavárosa lehetne a hazai baloldal új logikájának, ám a rendelettervezetek mást mutatnak.
11.02:
Tóth Péter sem látja a konkrét bevételnövekedést a parkolási rendszer változtatása kapcsán. Csak azt érzi, ez az egész rendkívül bosszantja a szegedieket. Nem nagyon szeretik, hogy közlekedésszervezésre hivatkozik a városháza, miközben amúgy is kiüresedik a belváros, elég, ha csak az üzleteket nézzük.
11.00:
Póda Jenő egy félmondatról a parkolási rendelet kapcsán: "várhatóan emelkedni fog a bevétel". De mennyivel? A zöld zóna megduplázódik, városi szinten akár 25-30 százalékkal több lehet a bevétel - számolgat. Azt mondja, Nagy Sándor alpolgármester érvelésében semmiféle konkrétum sincs. Úgy véli, aki a legdrágább parkolójegyet veszi meg, a belváros belsejében fog tipródni, nem megy egy utcát kijjebb, így a terhelés nemhogy csökken, de nőni fog.
10.56:
Haág Zalán arról beszél, hogy Nagy Sándor munkássága nyomán több száz parkolóhely szűnt meg a belvárosban, így furcsa arról beszélnie az alpolgármesternek, hogy nem lehet parkolóhelyet találni az érintett körzetben. Amúgy pedig a klinikák körüli rész zöld zónába sorolása a rászorulók sarcolása, hiszen akinek ott van dolga, kénytelen lesz ott megállni annak ellenére, hogy brutálisan emelkedik a díjtétel. Ami pedig a luxusúszómedencéket illeti, javasolja, Binszki József nézze meg Gyurcsány Ferenc pártelnök medencéjét, és kérdezze meg, kinek a pénzén építette.
10.55:
Botka László arról beszél, hogy a legtöbb városban 15-20 százalékkal emelkedik a közétkeztetés díja, így a szegedi helyzet még mindig kedvezőbb.
10.53:
Nagy Sándor emlékeztet: 1990-ben a helyben képzett helyi adó 100 százaléka helyben maradt, azóta ez elolvadt. Akkor nemcsak forrása, hanem hatásköre is volt az önkormányzatnak, azóta jelentősen romlott a helyzet. A hatáskört jelentősen csökkentette az állam, több pénzt vett el, mint feladatot, majd "kreatív adóztatásra" biztatja saját városlakóival szemben...
10.51:
Binszki József Póda Jenőnek válaszol, aki szerinte a helyi adók kivetését vetítette előre. (Póda Jenő közbeszólva cáfol.) A DK-s politikus szerint a szegedi adófizetők pénzét elveszi a kormány, majd stadionépítésre fordítja, Gucci táskákra, magánvagyonokra költi, miközben a város csak alamizsnát kap.
10.48:
Solymos László jelzi, Debrecenben négyszer ekkora a szociális alapú bérleti díj, de más fideszes nagyvárosokban is sokkal magasabb, mint Szegeden.
10.45:
Tóth Péter a következő hozzászóló. Meg kell szerinte vizsgálni, hogy a későbbi kalkulált bevételek esetében történt-e változás. Úgy látja, a lakbérek piaci szintre emelkednek, így nem lesz érdemes IKV-s bérlakást keresniük a szegedieknek. Hiányolja e mögül a hatástanulmányt is. "A belvárosban az önkormányzat, a városból kimenvén pedig a kormány bünteti a szegedi autósokat" - jegyzi meg, utalva a második részben a megyei útdíjra.
10.42:
Szentistványi István arra mutat rá, hogy a parkolási rendszer átalakulása egyértelműen díjemelést, drágítást jelent.
10.38:
Póda Jenő (KDNP) a felelősségteljes gondolkodásról: a közgyűlési döntések akár évtizedekre szólnak. Úgy tűnik számára, a város vezetői nem látnak túl a városhatárokon, ráadásul visszasírják a tanácsrendszer elemeit, mikor lejött a központi pénz, amit a tanácsok szétosztottak. Most lehet a kormányra mutogatni, ha valami kevesebb, de az önkormányzatiság alapja, hogy olyan megoldásokkal állunk elő, mely adott esetben bővíti a kereteket, a mozgástereket. Jó lehetőség lenne például a többletbevétel szerzése úgy, hogy nem sarcoljuk a lakosságot, hanem munkahelyet termetünk, növeljük a helyi adóbevételt, amit itt tíz éve 8-10 milliárd forint évente, nem növekszik. Azt pedig - mondja - már évekkel ezelőtt jelezte, hogy a tömegközlekedési nagyprojekttel fenntarthatatlanná váli a szegedi közösségi közlekedés.
10.35:
Tóth Péter jelzi a jogos társadalmi igényt: bűnözői elemek ne jussanak szociális bérlakásokhoz. Ezt a helyzetet a közgyűlésnek valahogy kezelni kellene, az illetékes bizottságnak van is erre elképzelése.
10.33:
Nagy Sándor alpolgármester is szót kér. Szerinte a felszólalók nem mutatták be az indokokat: hogyan változott meg a belvárosi parkolási helyzet, a tömegközlekedés állami támogatása vagy a közétkeztetés minőségi követelményrendszere. Nem vitatható, az emelések után a szolgáltatások többe kerülnek az embereknek, ám az önkormányzat ezért nem tehető felelőssé. Felteszi s kérdést: honnan vegyék erre a többletforrást? Azt mondja, erre a képviselők soha nem adnak releváns választ.
10.28:
Szentistványi István rámutat, folyamatosan csökken a közösségi közlekedést igénybe vevők száma, így különösen mellbevágó a diák- és nyugdíjasbérletek brutális, 11-12 százalékos drágítása. Két gyerek esetében csak ez évi 10 ezer forintos pluszköltséget jelent. Módosító javaslata: 2,5 százalékos emelés.
10.25:
"A baloldali városvezetés súlyos megszorító csomagot ad ajándékba a szegedieknek, erről van itt szó" - fogalmaz Haág Zalán (KDNP). Tehát amire Botka Lászlóék akarják, arra jut pénz, amire nem akarják, arra nem. A baloldali csomag a legrászorulóbbakat sújtja, az időseket, a szegényeket. Miközben nem volt idén infláció, csak a nyugdíjas- és diákbérletek árát 11,6 százalékkal akarja emelni a szegedi városvezetés, ami több mint furcsa. Kiáll a parkolási rendszer átalakítása, a burkolt díjemelés ellen is. Úgy összegez: minden tarifaemelés indokolatlan, igazságtalan. A szegedi emberekkel kívánja megfizettetni saját kudarcát a városvezetés, mely több mint egy évtized óta nem vonzott ide komoly beruházást, így nem tudja növelni a helyi adóbevételt.
10.22:
Solymos László arról beszél, hogy a kormányzati intézkedések sújtják az önkormányzatokat, forrásokat vonnak el, így a helyi szolgáltatások fenntartásához bizony tarifaemelésekre van szükség. Ilyen a tömegközlekedés, ahol szerinte a kormány elinflálja a kiegészítő normatívát, és jelentősen csökkentette évről évre az ágazat finanszírozását (most éppen mintegy 200 millióval). A gyermekétkeztetés élelmezési alapanyagait is átszabta a kormány, az egészségesebb élelmezés többe kerül, a pluszforrásokat viszont nem biztosítja a kormány - fejezi be.
10.17:
Solymos László (MSZP) várospolitikai alpolgármester a pulpituson. Szentistványi István (LMP) nyitja a vitát. Csodálkozik, hogy egyben tárgyalnak egy egész csomagot (gyermekétkeztetés, tömegközlekedés, lakbérek, parkolás), és az előterjesztő alpolgármesterek nem kérnek előzetesen szót. A díjtételek emelése súlyosan sújtja ugyanis a szegedi családokat. Ilyenkor - mondja - az inflációra szoktak hivatkozni. Idén ez nem lehetséges, mégis sikerült indokokat találni - jegyzi meg. Ő most a lakbérek emelését elemzi, kiáll a differenciált növelés mellett. Az egységes, 4,5 százalékos drágítás ugyanis rendkívüli mértékben ellehetetleníti a legszegényebb szegedi családokat, és a szociális ellátórendszer további leépítésével járhat együtt. Javasolja, ne öt évre döntsön a közgyűlés, hanem egy évre, 0,5, 2,5 és 4,5 százalékos emeléssel lakbértípusoktól függően.
10.15:
Lassan, de biztosan elérkezünk a tarifaemelésekhez, készülhetünk a hevesebb szócsatákra.
10.10:
A Csongrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság 2013. évi beszámolója Szeged város tűzvédelmi helyzetéről - Ördög István tűzoltó alezredes az előadó. Mint mondja, jogszabályi kötelezettségeiknek Csongrád megye teljes területén megfeleltek. 1200-1500 tűzeset, műszaki mentés a feladatuk évente általában. 60 százalék a műszaki mentések, 40 a tűzesetek aránya, ez megfordult a 90-es évek vége óta. A tűzesetek körében a gyújtogatás a fő ok. Ehhez a beszámolóhoz sincs hozzászólás.
10.05:
Botka László szerint öröm volt hallgatni a beszámolót, a beruházások a 2007-es egészségügyi integráció sikerét jelentik.
10.03:
Tapasztó Sándor, a klinikai nagyprojekt vezetője prezentálja a megvalósult és folyamatban lévő infrastrukturális fejlesztéseket és eszközbeszerzéseket. 14,5 milliárd forint a nagyprojekt összköltségvetése, újabb uniós forrásokat sikerült ebbe bevonni, valamint 500 milliós hazai támogatást is el nem számolható támogatásként - jelenti be. Megépült a 265 ágyas klinikai épület, több mint felét már belakták az orvosi egységek, folyamatos a bekészülés. A 410 ágyas épület felújítása is zajlik. Hátravan még a 2,2 milliárdos többletforrásból megvalósuló rész, a 410 ágyas, több mint 30 éves klinika komplex korszerűsítése, tűzvédelmi felújítása, a kórtermek akadálymentesítése, vizesblokkal történő ellátása. A 265 ágyas tömbben bútorbeszerzések történnek most. Emellett csőpostarendszert építenek ki a minták gyors szállítása céljából az egyes épületek között, ahogy arról portálunk már többször beszámolt. Mindehhez kapcsolódott a sürgősségi osztály megvalósítása helikopter-leszállóval, ennek az üzemeltetési feltételeit jelenleg is egyeztetik az illetékes szaktárcákkal. Zajlik az onkológiai centrum is több különálló fejlesztési résszel, 1,1 milliárdos összköltséggel. A rehabilitációs szolgáltatásokat 663 millióból modernizálja az egyetem.
09.55:
Pál Attila professzor elmondja, az aktív betegellátás 1 százalékkal nőtt, a krónikus és rehabilitációs betegellátást viszont jelentősen, 6,9 százalékkal csökkent. Kieső bevételeiket a térítéses ellátás pótolhatná, ám sok esetben nem tudják behajtani külföldről a pénzeket, ez komoly megoldandó feladatot jelent. Az üres álláshelyek betöltése csakis a betegellátás szempontjait veszi figyelembe. A klinikák orvoslétszáma sajnos csökkent, már a képzett szakdolgozók is egyre nagyobb számban mennek külföldre. Az orvosok és a nővérek is túlterheltek. Kiemelte, megindult az új, integrált sürgősségi betegellátó osztály működése, négy hónap alatt több mint 16 ezer beteg jelent meg, azaz erősen át kell gondolni a beutalási szempontokat, illetve változtatni kell az emberek gondolkodását, mert az általános ügyelet pang: 30 százalékban indokolatlanul mennek a sürgősségire.
09.50:
A napirend elfogadását követően az első pont az SZTE beszámolója a szegedi egészségügy helyzetéről. A szenátus már elfogadta a klinikai központ anyagát. Pál Attila klinikai központi elnök nyújt tájékoztatást.
09.48:
Szentmihály részönkormányzati státuszáról szavaztatna Nógrádi Tibor, szerinte erről nem tárgyalt legutóbb a közgyűlés. Botka László szerint viszont a legutóbbi közgyűlésen világos döntés született. 10 igen, 17 nem és Botka László tartózkodása mellett nem veszik napirendre Nógrádi Tibor és Kosik Dénes indítványát.
09.47:
Kormos Tibor előterjesztését napirendre vette a többség, Tóth Péterét nem...
09.46:
Tóth Péter (Jobbik) és Kormos Tibor (Együtt-PM) is indítványt nyújtott be a Temesvári körút 36. szám alatti toronyház fűtéselszámolása kapcsán. Kormos 18 hónapi részletfizetést is javasol, megerősítve a közgyűlés februári határozatát, Botka ennek támogatását kéri. Tóth Péter viszont jelzi, több különbség is van a két előterjesztés között. A kiszámítási mód pontos törvényi hivatkozását szerinte az ő anyaga tartalmazza, emellett érvel tehát.
09.45:
Következik a napirend megállapítása.
09.44:
Szentistványi István (LMP) boldog és nyugodt ünnepeket kíván a helyieknek. Egyúttal kéri a szegedieket, ostromolják pártját javaslataikkal, akár követeléseikkel 2015-ben is, hiszen a képviseleti demokrácia alapja az aktív lakossági részvétel. Hangsúlyozza, az LMP kiáll az elesettek, a nélkülözők, a hátrányos helyzetűek mellett, érdekeiket kiemelten képviseli a döntéshozási folyamatban.
09.42:
Tóth Péter (Jobbik) is áldott, békés ünnepeket kíván a szegedieknek. Családokat érintő kérdésben kért szót. A gyermekétkeztetési díjak ügyében bankkártyás fizetési vagy csoportos beszedési lehetőséget javasol Szegeden is, mely megkönnyíteni a családosok mindennapjait, ezzel kapcsolatban a közgyűlésnek meg kellene hoznia a szükséges lépéseket. Hozzáteszi, a térséget egyre jobban nyomasztják a bevándorlással kapcsolatos kérdések, a balkáni és az afrikai menekültek. Erre Szegednek is fel kell készülnie. Jelzi, a Jobbik határozottan tiltakozni fog, ha esetleg migrációs központnak jelölik ki Szegedet.
09.40:
Szentgyörgyi Pál (MSZP) gazdasági alpolgármester a nemzeti ügyekről, az elfogadott országos költségvetésről szónokol. A 2015-ös büdzsé ismét sújtja az önkormányzatokat - jelenti ki. Folytatódik az önkormányzatoktól a pénzkivonás, úgy tűnik, Szeged 500 millió forinttal kap kevesebbet, mint 2014-ben. A működés lassan ellehetetlenül, elvonják a szociális támogatások nagy részét. Úgy látja, a kormány nem tekinti nemzeti ügynek a szociális szféra működését. Akik szegények, azokat nemhogy nem hagyják az út szélén, de még bele is lökik őket az árokba - fogalmaz.
09.35:
Kothencz János (Fidesz-L.É.T.) advent szentségéről beszél, a várakozásról, az egymásra figyelésről, a szeretetről, a Megváltó születéséről. Mint mondja, ilyenkor még fontosabb egymásra odafigyelni. Frakciója nevében külön köszöni a szegedi civil szervezetek áldozatos munkáját. Úgy fogalmaz: el kell ültetni a szeretetet, oda kell figyelni egymásra!
09.31:
Nagy Sándor (Együtt-PM) városfejlesztési alpolgármester a nagy szegedi beruházásokról szól, melyek ciklusokon átívelve jelentenek szép feladatot, veszik egyúttal igénybe a lakosság türelmét. A kormány határozatot hozott pár hete a 2014-2020 közötti ciklusban megvalósítandó nagyberuházások indikatív listájáról, melyen a Vásárhely és Szeged közötti tramtrain és az intermodális szegedi pályaudvar mellett a vegyes forgalmú déli Tisza-híd is szerepel. Szerinte ez az aprólékos, gondos szegedi felkészülés, előkészítés sikerét jelenti. Továbbra is folyamatosan kell készülni a projektekre, alaposan meg kell tervezni, mire hív le európai uniós forrásokat Szeged. Ezt a gondosságot kéri továbbra is a közgyűléstől.
09.26:
Binszki József (DK) is boldog, békés karácsonyt kíván! Megjegyezi, az ingyenes elkerülő autópályák a kormány karácsonyi ajándékaként fizetőssé váltak. Szegedről Szabadkára autózva vagy használatba kell venni a fizetős európai autópálya-átkelőt, vagy kisebb átkelőket kell igénybe venni, vagy hatalmasat kell kerülni. A vajdasági magyaroknak is fizetniük kell majd, ha Szegedre akarnak utazni. Ez a politikus szerint egyértelműen különadó, másként nem is lehet felfogni. Indítványozza, minden magyar és külföldi ingyenesen használhassa a modern átkelőt, legalább az érintett 1 kilométeres szakaszra ráhajthassanak az emberek anélkül, hogy sarcot kell fizetniük.
09.23:
Napirend előtt Haág Zalán (KDNP) az első felszólaló, áldott karácsonyt és boldog új esztendőt kíván a szegedieknek! Ezután a közlekedési balesetekről ejt szót. Sajnos tegnap este halálos közlekedési baleset történt Szegeden, ez az apropó. A szigorodó szabályozások javították a statisztikákat, ám 2013-at tekintve Szeged hatodik a halálos közlekedési balesetek rangsorában, a súlyos balesetek tekintetében Budapest mögött a második. A kettőt együttvéve szintén a főváros mögött állunk a KSH szerint, azaz Szeged az egyik legveszélyesebb város Magyarországon közlekedési szempontból. Fontos probléma ez, melyet széles-széles összefogással lehet kezelni.
09.20:
Vastapsot kaptak a fiatalok, rá is szolgáltak a kedves kis műsorral! A felkészítő pedagógusoknak könyvajándékot nyújt át a polgármester.
09.01:
Betlehemes játékot adnak elő helyi általános iskolások, a Rókusi II. sz. Általános Iskola diákjai.
09.00:
Megérkezett a polgármester is, percre pontos a kezdés, elismerés érte.
08.50:
Gyülekeznek a képviselők, hamarosan kezdődik az ülés - karácsonyi műsorral, ahogy azt már megszokhattuk az elmúlt évek során.
07.50:
Köszöntjük Önöket a városháza díszterméből, ahol egy gyönyörű karácsonyfa várja a vendégeket! A technikai előkészületeknél tartunk még. 8-kor a pénzügyi bizottság ülésezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.