Közélet

Hatékonyabb marketinggel kellene növelni a pálinka külföldi ismertségét

Hatékonyabb marketinggel kellene növelni a pálinka külföldi ismertségét

2014. július 12., szombat
Hatékonyabb marketinggel kellene növelni a pálinka külföldi ismertségét

Hatékonyabb marketinggel kell növelni a magyar pálinka külföldi ismertségét, illetve exportját, mivel azt jószerivel csak a Magyarországgal határos államokban ismerik szélesebb körben - mondta a Pálinka Nemzeti Tanács elnöke szombaton egy szakmai rendezvényen az MTI-nek.

Mihályi László

közölte: a magyar pálinkaexport becslések szerint az éves előállított pálinkamennyiség 2-3 százaléka lehet. A kivitel növeléséhez azonban a mostaninál átfogóbb marketingtevékenységre van szükség. Mindezt önerőből a pálinkát előállítók nem tudják finanszírozni, ehhez állami segítségre van szükség, a marketingköltségek ugyanis forintban elérhetik a milliárdos nagyságrendet - tette hozzá. Minderről a Pálinka Nemzeti Tanács elnöke azon a rendezvényen beszélt, amelyen átvehették oklevelüket a Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszer-tudományi Kara által 2012-ben indított, diplomával elismert pálinkamester képzését elsőként elvégzők. Szombaton a fővárosban a MOM Kulturális Központban 54-en vehették át diplomájukat.

Kasza Gyula

egyetemi docens, a képzés vezetője az MTI-nek elmondta: olyanok vehettek részt a négy féléves képzésen, akiknek már volt diplomájuk. Így a szakirányú képzettséggel rendelkezők diplomás pálinkamester szakmérnökök lettek, míg azok, akiknek volt ugyan diplomájuk, de nem szakirányú, pálinkamester szaktanácsadói oklevelet kaptak. A diplomát kapott pálinkamestereket többen is levélben köszöntötték, köztük Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter és Font Sándor, az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának elnöke.

Fazekas Sándor

azt emelte ki: az élelmiszertudomány hosszú távra határozza meg a magyar vidék és agrárium jövőjét. "Hazánk akkor erős, amikor jól képzett gyakorlati ismeretekkel felvértezett szakemberek dolgoznak minden ágazatban." A miniszter szerint a pálinka jó példa arra, hogyan lehetnek a magyar hagyományok a jelenkor elvárásai mellett is versenyképesek. "A pálinka nemzeti italunk, a magyarság kulturális örökségének része, megóvása ezért közös nemzeti felelősségünk."

Font Sándor

pedig valódi sikertörténetnek nevezte a hazai felsőoktatásban, hogy a Budapesti Corvinus Egyetem elindította a pálinkamester szakmérnökök és szaktanácsadók képzését. Mihályi László közölte: a múlt évben Magyarországon a kereskedelemi főzdékben 744 ezer hektoliterfoknyi pálinka készült. Ez mintegy 1,5 millió liter 50 fokos pálinkának felel meg. A múlt évi mennyiség mintegy 15 százalékkal volt kevesebb, mint a tavalyelőtt előállított, kereskedelmi forgalomba került pálinka mennyisége. A bérfőzés mennyisége tavaly elérte a 8,25 millió hektoliterfokot, ami mintegy 16,5 millió liter 50 fokos pálinkának felel meg. Ez mintegy 30 százalékos növekedést jelentett a bérfőzés területén a múlt évben az előző évhez képest.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.