A Brüsszelben csütörtökön ülésező Közlekedési Tanácsban a magyar delegáció egyértelművé tette, hogy kizárólag a megakamionokra vonatkozó rendelkezés törlése esetén tudja támogatni a jelenleg megengedettnél nagyobb tehergépjárművek közlekedését megkönnyítő javaslatot - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az MTI-vel.
Az Európai Bizottság álláspontja szerint a 40 tonna vagy 18,75 méter feletti kamionok határon átmenő forgalma jogszerű, ha a szállítás csak egy határt keresztez, és a két tagállam az úthasználatot belső forgalmában megengedi. A Közlekedési Tanács - az EU szakminisztereinek szervezete - ülésén számos delegáció nemcsak két szomszédos, hanem több tagország viszonylatában is igényelte az engedélyezést. Az ellenérvek szerint a hosszabb és nagyobb tömegű járművek felgyorsítják a közúti infrastruktúra leromlását, fokozott közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek. A Közlekedési Tanács - a vita eredményeként - a megakamionokra vonatkozó új szabály nélkül fogadta el a politikai megállapodást. A magyar álláspontot az ülésen Völner Pál, infrastruktúráért felelős államtitkár képviselte. Az államtitkár beszámolt arról, hogy a visegrádi országok (V4) létrehozták az észak-déli közlekedési kapcsolatok bővítésével foglalkozó Magas Szintű Munkacsoportot. A V4 államok közlekedési stratégiáinak és fejlesztési terveinek összehangolására hivatott testület május végi budapesti ülésén fogadta el ütemtervét. A felek szeptember végéig összeállítják az idén kezdődő uniós pénzügyi időszakban a nemzetközi hálózatokon megvalósítani tervezett közúti, vasúti, belvízi és kikötői fejlesztéseik listáját. Ezt követően 2016 végéig közös álláspontot dolgoznak ki a 2021 után kiépítendő közös közlekedési infrastruktúra projektekről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.