Közélet

Korszerű eszközökkel tehető biztonságosabbá a közúti közlekedés

Korszerű eszközökkel tehető biztonságosabbá a közúti közlekedés

2014. május 9., péntek
Korszerű eszközökkel tehető biztonságosabbá a közúti közlekedés

A közúti közlekedésbiztonsági kihívásokat és az intelligens infrastruktúrafejlesztés lehetőségeit is megvitatták az uniós tagállamok szakminisztériumi vezetői informális találkozójukon Athénban szerdán és csütörtökön - tájékoztatott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).

A görög elnökség vitaindító anyaga szerint a közúti balesetek száma a forgalom, a népsűrűség, az infrastruktúra és a vezetői szokások eltérései miatt egyenlőtlenül oszlik meg Európában. A halálesetek és sérülések előfordulásának gyakoriságát csökkenthetné egy, az infrastruktúra minőségére és a vezetési szokásokra irányuló egységes szabályozási keret. A balesetek számának alacsonyabb szintre szorítását eredményezné, ha a különböző közúti szabályszegések minden tagállamban azonos szankciókat vonnának maguk után - ismertette a tárca. A vitaindító a szabálysértők adatainak és szabályszegési előzményeinek cseréje, a biztosítási prémium szabálysértésektől való függővé tétele mellett is érvel. Az NFM közleménye szerint a magyar közúti közlekedésbiztonság elsősorban a sebességhatárok és a közúti infrastruktúra összehangolásával, a veszélyeztetett úthasználók, például a gyalogosok, kerékpárosok biztonságának fokozásával, valamint új, innovatív közúti jelzések és anyagok - hőérzékeny figyelmeztető útjelzések, fénylő útburkolati jelek - használatával javítható tovább. A fejlesztési minisztérium ígéretes lehetőséget lát a járművek egymás közötti és infrastruktúrával történő kommunikációjában, a járművek számára is "olvasható" útjelzések alkalmazásában. Az új rendszerek bevezetésének csökkentenie kell a vezetők munkaterhelését, nem szabad elterelniük a figyelmet. A miniszterek megvitatták a közúti árufuvarozás jelenlegi szabályozási keretének esetleges felülvizsgálatát. A visegrádi országok miniszterei egyetértettek abban, hogy a további jogalkotás egyelőre elhamarkodott lenne, ugyanakkor nyitottak a végrehajtás megerősítésére és közös ellenőrzési rendszer létrehozására a szabálysértések számának csökkentése érdekében - közölte az NFM. A miniszterek az athéni nyilatkozatban iránymutatást adtak az Európai Unió 2018-ig tartó tengeri szállítási politikájának félidejű felülvizsgálatához. Egyetértettek abban, hogy a rövid távú tengeri szállítás több figyelmet érdemel a megfelelő összeköttetések biztosítása és a közúti forgalomterhelés mérséklése érdekében - áll a közleményben.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.