Az Invia online utazásközvetítő irodával utazók 2013-ban családonként átlagosan 305 ezer forintot - az egy évvel korábbinál 22 ezer forinttal többet - költöttek nyaralásukra, az utasok száma pedig 30 százalékkal bővült - közölte az iroda.
Ivan Sidla
, az Invia ügynökség marketing menedzsere szerint a megrendelések és eladások évközi növekedése arról tanúskodik, hogy a piac gazdasági stagnálását már "magunk mögött tudjuk". "Az idegenforgalom alakulása jól tükrözi a társadalom gazdasági helyzetét. Az emberek már nem húzzák meg a nadrágszíjukat, megengedhetik maguknak az utazást" - idézi a cég közleménye. Az utasok leggyakrabban a görög nyaralóhelyeket választották, ugyanúgy, mint 2012-ben. Az Invia utazási iroda ügyfeleinek második legkedveltebb úti célja Tunézia volt, amely 2013-ban megelőzte a hagyományosan népszerű Törökországot. A Tunéziába utazók számának markáns növekedését elsősorban a nyári szezon végén Egyiptomban uralkodó bizonytalan politikai helyzet okozta, ami miatt Egyiptom a másodikról az ötödik helyre szorult vissza az Invia statisztikáiban. A dobogó harmadik helyén Törökország áll, amelyet Horvátország követ. Egyre népszerűbb az előfoglalás, az úgynevezett "first minute" vagy "early booking" kedvezmények igénybevétele.
Riba Orsolya
cégvezető a közleményben ismerteti: az Invia évről évre többszörös forgalmat generál január-februárban, és 2013-ban a klasszikus főszezoni értékesítés során sem kellett túlkínálattal küzdenie a piacnak - számos desztinációra, különösen a görög nyaralóhelyekre az indulás előtti napokban már nem, vagy alig voltak helyek. Ez a cégvezető szerint azt is jelentette, hogy a "last minute" utazók hiába vártak irreálisan alacsony árakra, az árak a reális piaci szinten maradtak, ami a hazai utazási irodák növekvő stabilitását, és a nemzetközi trendek erősödését jelzi. Az Invia cégcsoport 2002-es megalakulása óta Közép-Európa legnagyobb online utazási ügynöksége, Csehországban, Szlovákiában, és Magyarországon működő leányvállalatai mellett a lengyel TravelPlanet és az orosz TravelAta is a cégcsoport érdekeltségébe tartozik. Magyarországon 2008 óta van jelen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.