Helybenhagyta a Szegedi Ítélőtábla büntetőtanácsa a halálos közúti baleset okozásának vétsége miatt T. Tímea ellen indított büntetőügyben a Kecskeméti Törvényszék, mint II. fokú bíróság ítéletét. Így a vádlott jogerős büntetése 8 hónap, egy év próbaidőre felfüggesztett fogház és 2 év közúti járművezetéstől eltiltás lett. A jogerős ítélet ellen fellebbezésnek nincs helye.
A Kiskunhalasi Járásbíróság 2013. március 13-án kimondott ítéletével
T. Tímea
vádlottat felmentette az ellene halálos közúti baleset okozásának vétsége miatt emelt vád alól. Az I. fokú ítélet szerint a vádlott 2009. július 23-án 17:10 órakor Kelebia belterületén, az Ady Endre utcán az országhatár irányába a megengedett 50 km/h sebesség helyett mintegy 72-81 km/h sebességgel haladt autójával. Ugyanekkor a Kosztolányi utcában kerékpározott
C. L.
11 éves sértett az édesanyjával és a testvérével, akik szintén kerékpárral voltak. A sértett a kihelyezett "Elsőbbségadás kötelező!" tábla és édesanyja figyelmeztetése ellenére, kellő körültekintés nélkül, folyamatosan haladva behajtott az Ady Endre utcára. A vádlott ezt mintegy 41,6-44,6 méter távolságból észlelte, ezért fékezte és balra kormányozta a járművét, de ennek ellenére mintegy 51-59 km/h sebességgel a menetirány szerinti bal oldali forgalmi sávban elütötte a kislányt. A baleset következtében a sértett a folyamatos kórházi kezelés ellenére 2009. augusztus 22-én meghalt. A baleset azért következett be, mert a sértett megszegte a KRESZ szabályait. KRESZ szabály sértett a vádlott is, de ez nem állt okozati összefüggésben a balesettel, mert a szakértők egybehangzó véleménye alapján a bíróság megállapította, hogy a veszélyhelyzet észlelésekor a vádlott az útvonalra engedélyezett haladási sebesség esetén is féktávolságon belül volt a sértettől, így a baleset az autó megengedett sebessége mellett is bekövetkezett volna. A bíróság arra a megállapításra jutott, hogy a baleset kizárólag a sértett szabályszegése miatt következett be, ugyanis az útkeresztezésben láthatta és felmérhette a vádlotti gépkocsit, ennek ellenére kellő körültekintés, lassítás nélkül, úgy haladt a vádlott járműve elé, hogy a művelet veszélyességéről nem győződött meg. Ez alapján a bíróság a vádlottat az ellene emelt vád alól felmentette. Ügyészi fellebbezés folytán került az ügy a Kecskeméti Törvényszékre, amely 2013. szeptember 25-én megváltoztatta az I. fokú bíróság döntését, és a vádlottat 8 hónap fogházra és 2 év közúti járművezetéstől eltiltásra ítélte. A szabadságvesztés végrehajtását egy év próbaidőre felfüggesztette. A vádlottat elmarasztaló ítélet indoklása szerint a vádlott sebességtúllépésben megnyilvánuló KRESZ szabálysértése közvetlen okozati összefüggésben volt a sértett halálát okozó balesettel, ugyanis mennyiben a vádlott a megengedett sebességgel vezeti autóját, és a lassító fékezés felső határát elérő, vagy azt alig meghaladó lassulást eredményező fékezést alkalmaz, megállíthatta volna a járművét az ütközés előtt. Mivel a bűnösség megállapítása tekintetében az I. és a II. fokú bíróság egymással ellentétes következtetésre jutott, megnyílt a III. fokú eljárás lehetősége. Ezzel élt is a vádlott és védője, felmentés érdekében fellebbezést nyújtott be az elmarasztaló ítélet ellen, így került az ügy a Szegedi Ítélőtáblára, amely a II. fokon hozott ítéletet helybenhagyta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.