Közélet

Szegedi rallyn népszerűsítette a magyar árut a vidékfejlesztési miniszter + FOTÓK

Szegedi rallyn népszerűsítette a magyar árut a vidékfejlesztési miniszter + FOTÓK

2013. szeptember 13., péntek
Szegedi rallyn népszerűsítette a magyar árut a vidékfejlesztési miniszter + FOTÓK
coop_rally10_gs

Fazekas Sándor szerint három év alatt akár az élelmiszerek 85 százaléka magyar lehet az áruházakban, a keleti piacokra pedig 40 százalékkal nőtt az exportunk eddig.

A Coop Rally 2013 utolsó előtti állomásához érkezett Szegedre, a Hargita utcai áruházhoz, ahol némi frissítő után továbbindultak az autók. A több mint 90 autóból álló mezőny a kelet-magyarországi régió gyártóit járta körbe. A fő cél a magyar termékek népszerűsítése, melyben az üzlet élen jár, polcain az élelmiszerek között az áruk 80 százaléka magyar. A szegedi állomásra ellátogatott

Fazekas Sándor

vidékfejlesztési miniszter, aki a SZEGEDma.hu-nak beszélt többek között arról is, hogy tavaly 70-ről 75 százalékra nőtt a magyar élelmiszertermékek aránya az áruházakban, a cél pedig, hogy 3 éven belül akár a 85 százalékot is elérjék. „Ma is alapvető célunk, hogy a magyar termékeket népszerűsítsük, és minél többet értékesítsünk a belföldi piacokon. Ebben az újszegedi áruházban az élelmiszerek 80 százaléka magyar, több friss áru helyi termelőktől származik, így az adott tájegység íze el tud jutni a vásárlóhoz. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy felhívjam a figyelmet a magyar termékrendeletre, hiszen e törvénykezésnek, jogszabályalkotásnak az a célja, hogy segítse a boldogulásunkat az áruk között. Meg tudjuk különböztetni a magyar termékeket, a hazai feldolgozású termékeket, a külföldi termékeket. Ez egy igazodási pont a vásárló számára, aki akkor tud döntést hozni, ha pontos információkkal rendelkezik. Ezért arra buzdítok minden feldolgozót, termelőt, hogy éljen a rendelet adta lehetőséggel, írja rá a termékére, hogy magyar, védjegyezze azt, tüntesse fel az eredetet, így még több magyar terméket tudunk értékesíteni” – tett javaslatot a termelők felé a miniszter.

cooprally01

Fazekas Sándortól megtudtuk, hogy tavaly 70-ről 75 százalékra nőtt a magyar élelmiszerek aránya a hazai piacon, ez egy rendkívül jelentős előrelépés, reményei szerint 3 év alatt 80-85 százalékig fokozódik ez az arány, van persze egy határ, ami fölé nem lehet menni, hiszen vannak áruk, mint például a déli gyümölcs, amelyből nincs hazai termelés. „A kormányzat is segíti ezt a folyamatot azzal, hogy a termelőknek biztosítja a fejlődésükhöz szükséges pályázati lehetőségeket, az unióból 20 százalékkal több támogatás érkezhet, a feldolgozó kapacitások is folyamatosan bővülnek. Megküzdünk azokkal a válságos helyzetekkel akár a húsiparban, a sertéságazatban, amivel az előző kormányzatok nem tudtak mit kezdeni. Többet kell termelnünk, hogy a belső piaci részesedést növelhessük, és az exportban is előre lépjünk” – emeleti ki. Az exporttal kapcsolatban pedig kifejtette, hogy az elmúlt években 15-20 százalékkal nőtt a kivitel, ez egy jelentős előre lépés, melynek a nagy részét a keleti piacok bővülése adta. „Az egykori Szovjetunió volt tagállamaiban és Oroszországban vannak nagy lehetőségeink, ide 40 százalékban nőtt a kivitel és az arab országok irányába is jelentős növekedés könyvelhető el, de a szomszédok tekintetében sem állunk rosszul: Szlovákiába például mintegy 15 százalékkal növeltük az exportot. Vannak állandó, nagy felvevőpiacaink is, mint a Nyugat-Balkán. A helyzet tehát adott, hogy tovább fokozzuk az exporttevékenységet, de ehhez továbbra is minőségi árukra van szükség, és persze egy tudatos marketingtevékenységre, hatékony reklámra. Ez utóbbira is megvannak a megfelelő pénzforrásaink” – így Fazekas Sándor, aki az árérzékenységről nyilatkozva arról beszélt, hogy a magyar vásárlók 75 százaléka, ha ugyan abban az árkategóriában külföldi és magyar terméket tesznek elé, akkor a hazait választja. „Ez egyszerre érv az árérzékenység és a tudatos fogyasztás mellett. A vásárlók 50 százaléka teljesen tudatosan magyar terméket keres, akkor is, ha drágább. A magyar mezőgazdaság az alacsony árfekvésű termékekben is versenyképes, az már más kérdés, hogy miként tudja eljuttatni ezeket az árukat a boltok polcaira. A kispénzűeknek egyre több lehetősége van olcsó, de minőségi magyar termékhez hozzájutni a gazdapiacokon. A kereskedelemnek ezt a hagyományos formáját is támogatjuk, egyszerűsítettük az elárusító helyekhez jutás folyamatát, a tanyasi termékek piacra jutásához is több támogatást nyújtunk” – foglalta össze a növekedés lehetséges irányait a szaktárca vezetője.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.