Közélet

Bizonyítványt kaptak a kormányablak-ügyintézők + FOTÓK

Bizonyítványt kaptak a kormányablak-ügyintézők + FOTÓK

2013. július 17., szerda
Bizonyítványt kaptak a kormányablak-ügyintézők + FOTÓK
kormanyhivatal01_gs

Eredményes vizsgát tettek az első leendő kormányablak-ügyintézők, Csongrád megyében száztizenkilencen vehették át oklevelüket a megyeházán rendezett ünnepségen.

Országosan 11 ezren jelentkeztek a Nemzeti Közszolgálati Egyetem közszolgálati továbbképzésére, közülük 9000-en végeztek – hangzott el az kormányablak ügyintézői oklevél átadásán.

B. Nagy László

kormánymegbízott közölte, Csongrád megye tekintetében tizenhét új kormányablak fog nyílni, háromszáz munkatárssal. „2011-től a kormányablak-rendszer bevezetése óta olyan mennyiségű és a jogi környezethez folyamatosan igazodó ismeretanyagra van szüksége az ott ülő munkatársainknak, ami indokolta a képzés meghirdetését. Nemcsak a tanulók voltak nehéz helyzetben a tananyag nagysága miatt, hanem maguk a tanárok is, hiszen nekik is folyamatosan képezniük kellett magukat” – magyarázta B. Nagy. A kormánymegbízott hozzátette, azoknak a tudása és munkája, akik most szereztek bizonyítványt, nélkülözhetetlen lesz, hiszen a kormányablakokban ülőknek a legfelkészültebb kollégáknak kell lenniük. „Ők jelentik a kapcsot az állam, a jogszabályok és a lakosság között, s egyáltalán nem mindegy, hogy milyen tudással, milyen hozzáállással rendelkeznek” – jegyezte meg.

Méhes Tamás

, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Továbbképzési Intézetének átképzési és szakirányú továbbképzési központjának vezetője portálunknak elmondta, a kormányablak ügyintéző képzést 2012-ben hirdették meg középfokú- és felsőfokú végzettséggel rendelkezők számára. Előbbiek tanfolyam-jellegű képzésen vettek részt, míg a felsőfokú végzettséggel rendelkezők a két féléves képzés végén oklevelet fognak kapni. „Az elméleti képzés keretei között az átszervezés alatt álló államigazgatással kapcsolatos ismereteket szerzik meg a résztvevők, a munkájuk során elengedhetetlenül szükséges közigazgatási eljárásjogi ismereteket. Ezen felül e-közigazgatási ismereteket is tanultak. Ezt részben az ügyfelek alkalmazzák, de úgy gondoljuk, nagyon fontos, hogy a kormányablak ügyintéző ebben a tekintetben is tájékozott legyen, és tudja segíteni az állampolgárok munkáját” – részletezte Méhes Tamás. A szakigazgatási területeknek megfelelő elméleti és gyakorlati képzést is biztosítottak, illetve tréning-jellegű képzési módszertannal az ügyfelek mind rugalmasabb és jó hangulatban történő kiszolgálását próbálták segíteni. A képzésre jelentkezőket első körben a kormányhivatalok interjúztatták, ezen felül a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal jelezte, hogy kiket ajánl, végül az egyetem felvételiztette a résztvevőket. A képzés beindítását indokolja, hogy a kormányablakok száma 300-re fog bővülni országos szinten, ahol összesen 3000 munkaállomáson fogadják majd az állampolgárokat. Ezen felül a jelenlegi közel 150-es ügykör 2000-re bővül, így a kormányablak ügyintézőknek folyamatosan képezniük kell magukat a jövőben is.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.