Eredményes vizsgát tettek az első leendő kormányablak-ügyintézők, Csongrád megyében száztizenkilencen vehették át oklevelüket a megyeházán rendezett ünnepségen.
Országosan 11 ezren jelentkeztek a Nemzeti Közszolgálati Egyetem közszolgálati továbbképzésére, közülük 9000-en végeztek – hangzott el az kormányablak ügyintézői oklevél átadásán.
B. Nagy László
kormánymegbízott közölte, Csongrád megye tekintetében tizenhét új kormányablak fog nyílni, háromszáz munkatárssal. „2011-től a kormányablak-rendszer bevezetése óta olyan mennyiségű és a jogi környezethez folyamatosan igazodó ismeretanyagra van szüksége az ott ülő munkatársainknak, ami indokolta a képzés meghirdetését. Nemcsak a tanulók voltak nehéz helyzetben a tananyag nagysága miatt, hanem maguk a tanárok is, hiszen nekik is folyamatosan képezniük kellett magukat” – magyarázta B. Nagy. A kormánymegbízott hozzátette, azoknak a tudása és munkája, akik most szereztek bizonyítványt, nélkülözhetetlen lesz, hiszen a kormányablakokban ülőknek a legfelkészültebb kollégáknak kell lenniük. „Ők jelentik a kapcsot az állam, a jogszabályok és a lakosság között, s egyáltalán nem mindegy, hogy milyen tudással, milyen hozzáállással rendelkeznek” – jegyezte meg.
Méhes Tamás
, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Továbbképzési Intézetének átképzési és szakirányú továbbképzési központjának vezetője portálunknak elmondta, a kormányablak ügyintéző képzést 2012-ben hirdették meg középfokú- és felsőfokú végzettséggel rendelkezők számára. Előbbiek tanfolyam-jellegű képzésen vettek részt, míg a felsőfokú végzettséggel rendelkezők a két féléves képzés végén oklevelet fognak kapni. „Az elméleti képzés keretei között az átszervezés alatt álló államigazgatással kapcsolatos ismereteket szerzik meg a résztvevők, a munkájuk során elengedhetetlenül szükséges közigazgatási eljárásjogi ismereteket. Ezen felül e-közigazgatási ismereteket is tanultak. Ezt részben az ügyfelek alkalmazzák, de úgy gondoljuk, nagyon fontos, hogy a kormányablak ügyintéző ebben a tekintetben is tájékozott legyen, és tudja segíteni az állampolgárok munkáját” – részletezte Méhes Tamás. A szakigazgatási területeknek megfelelő elméleti és gyakorlati képzést is biztosítottak, illetve tréning-jellegű képzési módszertannal az ügyfelek mind rugalmasabb és jó hangulatban történő kiszolgálását próbálták segíteni. A képzésre jelentkezőket első körben a kormányhivatalok interjúztatták, ezen felül a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal jelezte, hogy kiket ajánl, végül az egyetem felvételiztette a résztvevőket. A képzés beindítását indokolja, hogy a kormányablakok száma 300-re fog bővülni országos szinten, ahol összesen 3000 munkaállomáson fogadják majd az állampolgárokat. Ezen felül a jelenlegi közel 150-es ügykör 2000-re bővül, így a kormányablak ügyintézőknek folyamatosan képezniük kell magukat a jövőben is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.